2018-05-19, 06:07
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag ska kolla, men måste fråga: Vi säger att du har helt rätt, Ursula Haverbeck är dåligt påläst och det gasades 6 MILLION JEWS.
Tycker du det är rätt att kriminalisera de som har en annan åsikt/uppfattning eller liknande, eller ens ställer frågor? (i Tyskland är även det olagligt)
Men det är nog i så fall det enda hon har rätt om, inga 6 miljoner judar gasades..
Men om att 6 miljoner mördades, då är det annan sak.

Ha en åsikt eller tala osanning utan bevis är två helt olika saker. Finns inget om att man inte får ha åsikt, men säga att det inte har hänt utan kunna bevisa, det är en annan sak. Nej, det är inte olagligt i Tyskland

Varför skulle du inte kunna ställa frågor? Ingen hindra dig ställa frågor, det är typiskt förnekare åsikt det är så. Men de har inte lagt fram något som är bekräfta det. Nej, det är inte olagligt i Tyskland

Problemet är hon menar att hon talar sanning, men kan inte bevisa det är så. Sedan försöker påverka andra med den storyn. Folk kan bli påverkade, vilket verka har hänt dig. Det är förbjudet i Tyskland.

Bara ta den länken tråden jag nämnde.
Agge nämnde: Järnoxid finns det rikligt av i all cement och vatten underlättar bildandet av preussian blue. Allt det här har Germar Rudolf redogjort för med stöd av facklitteratur.
Så nämnde jag: Absolut inte det innehåller rikligt med järnjoner, då hade betongen fått en röd nyans.
Agge kontrade med: Tegel, cement och betong har alltså 1-4% järnoxid vilket inte räcker för någon röd nyans.

I första mening var han helt troende på betong(cement) innehåller fullt med järnoxid, för det har Germar Rudolf sagt punkt!. Men de som sysslar med sådant, vet att det inte stämmer (inkl jag).

Så jag kontrade med mening 2 och hade länkar om det. Ville ha en bild därifrån med röd nyans av betong(vilket hade skett om det var rikligt med järnoxid). Han måtte förstått det inte stämde så han kontrade med med mening 3 , där helt plötsligt det inte möjligt med få rödfärg, eftersom järnoxider var för lite. Vilket stämmer också, det tog några dagar för han hittat det.

Nu kommer problemet: Enligt Agge o Germar Rudolf, så är det rikligt med järnoxider i betongen. Men några inlägg senare, så skriver han tvärtom. Det finns för lite järnoxider i cementen(betongen) för bilda rödfärg, vilket vi har hävdat hela tiden.

Vem har rätt nu då? Germar Rudolf som hävdar det fanns gott om järnoxider, eller agge ( vi) som blivit klokare undersökt funnit där finns för lite järnoxider. Agge bevisade själv (utan tänka på det?) att Germar Rudolf lögnar. Vilket jag med många andra hävdat.

Så är det rätt att Germar Rudolf får fortsätta sätta lögner hos folk ? Varför tar jag om detta? Hur ska Ursula veta det är sanning o hon inte har kunskaper för det? Hon tro på lögner som typ Germar Rudolf! Hur är det med andra teorier? Varför har hon svårt bevisa sin sak, eller andra förnekare?

Varför har "förnekare" svårt vinna sina rättegångar? Det borde vara i så fall skitlätt för dem bevisa sin sak.
Så svar på din fråga. Så tycker jag det är rätt att fängsla henne, eftersom påstår något som inte stämmer. Folk kan tro på det..
Citera
2018-05-19, 07:52
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ha en åsikt eller tala osanning utan bevis är två helt olika saker. Finns inget om att man inte får ha åsikt, men säga att det inte har hänt utan kunna bevisa, det är en annan sak. Nej, det är inte olagligt i Tyskland

Det är fult att ljuga, men jag tror inte de är många som ljuger om förintelsen och tror på den. I vilket fall så är en sådan lag absurd.

Citat:
Varför skulle du inte kunna ställa frågor? Ingen hindra dig ställa frågor, det är typiskt förnekare åsikt det är så. Men de har inte lagt fram något som är bekräfta det. Nej, det är inte olagligt i Tyskland
Om du ställer frågor så kan du ju få reda på sanningen.

Tyskland har ju helt bizzara lagar, de fängslade en advokat som skulle hjälpa sin klient med bevis när han var åtalad för detta åsiktsbrott. Lagen är utformad, nu är jag inte helt säker ska tilläggas, men jag tror det är att ens "förminska" förintelsen är straffbart.

Citat:
Problemet är hon menar att hon talar sanning, men kan inte bevisa det är så. Sedan försöker påverka andra med den storyn. Folk kan bli påverkade, vilket verka har hänt dig. Det är förbjudet i Tyskland.
Blasphemy lagar.
Att neka Gud har varit straffbart för i tiden, jag tror det är de i vissa muslimska länder. Folk säger det för att de inte tror på Gud, men de kan inte bevisa det och folk blir påverkade.

Citat:
Bara ta den länken tråden jag nämnde.
Agge nämnde: Järnoxid finns det rikligt av i all cement och vatten underlättar bildandet av preussian blue. Allt det här har Germar Rudolf redogjort för med stöd av facklitteratur.
Så nämnde jag: Absolut inte det innehåller rikligt med järnjoner, då hade betongen fått en röd nyans.
Agge kontrade med: Tegel, cement och betong har alltså 1-4% järnoxid vilket inte räcker för någon röd nyans.

I första mening var han helt troende på betong(cement) innehåller fullt med järnoxid, för det har Germar Rudolf sagt punkt!. Men de som sysslar med sådant, vet att det inte stämmer (inkl jag).
Jaja jag ska kolla den tråden men frågan här är om Agge (om han förnekar förintelsen) ska få ett straff för hans åsikt skiljer sig från din? Jag tycker det är fullständigt hissnande eller vad för ord man nu ska använda.

Citat:
Vilket stämmer också, det tog några dagar för han hittat det.
Okej de låter som ni haft en diskussion om förintelsen, om detta vore i Tyskland vore de påföljd för Agge (baserat på vad han säger, men om han går i mot myten om gaskammare etc)

Citat:
Nu kommer problemet: Enligt Agge o Germar Rudolf, så är det rikligt med järnoxider i betongen. Men några inlägg senare, så skriver han tvärtom. Det finns för lite järnoxider i cementen(betongen) för bilda rödfärg, vilket vi har hävdat hela tiden.
Börjar det inte bli dags för Agge att räkna dagar genom streck i betongen på insidan i en cell här?

Citat:
Vem har rätt nu då? Germar Rudolf som hävdar det fanns gott om järnoxider, eller agge ( vi) som blivit klokare undersökt funnit där finns för lite järnoxider. Agge bevisade själv (utan tänka på det?) att Germar Rudolf lögnar. Vilket jag med många andra hävdat.
Det låter som ni har en diskussion, och det har ni båda rätt att ha.

Citat:
Så är det rätt att Germar Rudolf får fortsätta sätta lögner hos folk ? Varför tar jag om detta? Hur ska Ursula veta det är sanning o hon inte har kunskaper för det? Hon tro på lögner som typ Germar Rudolf! Hur är det med andra teorier? Varför har hon svårt bevisa sin sak, eller andra förnekare?
Hon har ju försökt, men det hittade inga bevis. Här är hennes förklaring på engelska: https://youtu.be/J1CVP97g-Uc

Det finns massor med saker som folk har olika teorier om, min farmor är rädd för zigenare och tror att de kan kasta sånt som häxor kastar, hokus pokus, Men hon kan inte bevisa det.

Citat:
Varför har "förnekare" svårt vinna sina rättegångar? Det borde vara i så fall skitlätt för dem bevisa sin sak.
För att de inte tillåtet att att lägga fram försvar, det handlar inte om det är sant eller eller inte i Rättegång i Tyskland, utan om du har Förnekat eller Ej.

Citat:
Så svar på din fråga. Så tycker jag det är rätt att fängsla henne, eftersom påstår något som inte stämmer. Folk kan tro på det..
Jag tycker de är helt svindlande att du har en sådan åsikt, att fängsla folk med annan uppfattning än vad du själv har.
Blir väldigt nyfiken på hur vanligt detta är, ska höra med moderatorer om de går och skapa en poll. Måste höra till undantagen med den åsikten, men man vet aldrig.
Citera
2018-05-19, 08:11
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Men det är nog i så fall det enda hon har rätt om, inga 6 miljoner judar gasades..
Men om att 6 miljoner mördades, då är det annan sak.

Hoppar över din diskussion betongdiskussion med Agge här: För att visa hur det ser ut i Tyskland, du får inte försvara dig som sagt, det handlar om du Förnekat "förintelen" eller inte.
Ursula Havebeck är inte ensam. Enligt henne är det 2000 fall varje i Tyskland där människor fängslas.

Detta är Monika Schaefer, Kanadensiskt medborgare, född i Tyskland. Hon arresterades för denna videon och är nu fängslad i Tyskland: https://youtu.be/dIggmZoSUm0
Här är Canadas SVT rapportering:
"Alberta Holocaust denier reportedly arrested in Germany"
http://www.cbc.ca/news/canada/edmont...many-1.4474400

Detta är Sylvia Stoltz som var advokat åt Ernst Zündell och fick fängelse när hon försökte styrka vad sin klient sa med bevis. Alltså advokaten fängslades. Här är med engelsk text: https://youtu.be/PoJY5cBxmdw
Här är artikel i den judiska tidskriften Newsweek:
"FORMER GERMAN LAWYER IMPRISONED FOR HOLOCAUST DENIAL FOR SECOND TIME"
http://www.newsweek.com/former-germa...nd-time-309725

Och nu då brottslingen Ursula Haverbeck, som gjorde ett försök att hålla sig borta men 89 år gammal så klarade hon endast två dagar.
'Nazi grandma' who 'went on the run to avoid jail' for Holocaust denial has been caught in Germany
https://www.independent.co.uk/news/w...-a8341876.html
Här är hennes historia, igen, tråden handlar ju trots allt om henne, där hon förklarar för det brittiska folket om hur det fungerar i Tyskland: https://youtu.be/jR25qa_xTpE

Dessa kvinnor är inga brottslingar, det är ett kriminellt system som fängslar dem för "förnekelse"
Ni är inte mycket bättre än nazisterna som sätter dem i Camps och tycker det är rätt.

EDIT: Detta är Ken Roth, en judisk "människorättskämpe" som hintar att samma påföljd vore lämpligt för Assad:
Citat:
Dear Revisionist Historians:
It was not the US that sought to remove Assad. That was the Syrian people as they rose up in 2011.
It was Assad who chose to fight back by killing, besieging, detaining & torturing civilians whom he deemed opponents.
Still no justice for any of that.
https://twitter.com/KenRoth/status/985802770031808512

Han ljuger, likadant om hur Assad gasar sitt folk och liknande. Borde inte detta också va straffbart? Att förneka den judiska historien om Assad?
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-05-19 kl. 08:17. Anledning: La till exemplet Ken Roth
Citera
2018-05-19, 08:31
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är fult att ljuga, men jag tror inte de är många som ljuger om förintelsen och tror på den. I vilket fall så är en sådan lag absurd.
Men om någon påstår något, undersöker du inte det? För hur vet du det är sanning eller inte? Jag vet inte om den är absurd, för påstår att något inte har hänt utan bevis är starkt. Helst då folkmord på X antal människor, som då Ursula o co.

Citat:
Om du ställer frågor så kan du ju få reda på sanningen.
Ja ingen hindrar dig för det, inte ens i Tyskland. Men påstå att folkmordet inte har hänt utan bevis, det är något annat.

Citat:
Tyskland har ju helt bizzara lagar, de fängslade en advokat som skulle hjälpa sin klient med bevis när han var åtalad för detta åsiktsbrott. Lagen är utformad, nu är jag inte helt säker ska tilläggas, men jag tror det är att ens "förminska" förintelsen är straffbart.
Det kan jag inte uttala mig om, för jag känner inte till det så bra.

Citat:
Blasphemy lagar.
Att neka Gud har varit straffbart för i tiden, jag tror det är de i vissa muslimska länder. Folk säger det för att de inte tror på Gud, men de kan inte bevisa det och folk blir påverkade.
Ja det är rätt, men det är väl irrelevant? Det är knappast mord anklagelse. Men det är som USA skulle förneka morden på indianerna, pol pot slaktade 1/3 av dess befolkning. OSV, då är det annat. Men ingen verka förneka det.
Citat:
Jaja jag ska kolla den tråden men frågan här är om Agge (om han förnekar förintelsen) ska få ett straff för hans åsikt skiljer sig från din? Jag tycker det är fullständigt hissnande eller vad för ord man nu ska använda.
Jadå han är lika stor förnekare som du är. Nej inte för hans åsikt skull, men lära ut det är sanning i en skola, så hade varit aktuellt, så länge han har inte starka bevis för det.

Citat:
Okej de låter som ni haft en diskussion om förintelsen, om detta vore i Tyskland vore de påföljd för Agge (baserat på vad han säger, men om han går i mot myten om gaskammare etc)
Nej det stämmer inte, det kan vem som helst intyga. De hade nog krävt starka bevis, men hade agge lärt ut det i skola, eller typ youtubevideos så hade det varit något annat. Ja vi har haft många diskussioner genom åren.

Citat:
Börjar det inte bli dags för Agge att räkna dagar genom streck i betongen på insidan i en cell här?
Det låter som ni har en diskussion, och det har ni båda rätt att ha.
Absolut, det är ingen som förnekar det, men hävda det är sanning är annorlunda, utan kött på benet. Agges med många andra faller på det, de har för dålig kunskaper, de tro på blint något som de vill tro på.
Citat:

Hon har ju försökt, men det hittade inga bevis. Här är hennes förklaring på engelska: https://youtu.be/J1CVP97g-Uc
Jadå, har sett den videon hur många gånger som helst och bemött den också, hon har egen tråd om just den videon. Hur vet hon det hon säger är rätt? OM jag skulle säga att solen är blå! skulle hon tro på det, för hon vill det.

Så klart hon inte hittar några bevis, hon kan inte väl säga något annat. Men hon kan inte ge några bra motargument med att det inte stämmer. Det går inte bara säga "det är inga bevis!" utan komma med bra rimliga saker som stämmer. Vilket hon faller på, precis som med Agge i vår diskussion.

Citat:
Det finns massor med saker som folk har olika teorier om, min farmor är rädd för zigenare och tror att de kan kasta sånt som häxor kastar, hokus pokus, Men hon kan inte bevisa det.
För att de inte tillåtet att att lägga fram försvar, det handlar inte om det är sant eller eller inte i Rättegång i Tyskland, utan om du har Förnekat eller Ej.
Men det är har inget om mord på en massa människor! Det är den stora skillnaden. Jo det har med försvaret att göra om det är sanning eller inte. Ingen hindrar dig i tyskland forska om förintelsen och komma med alt teorier om det är hoax eller inte. Men du ska kunna bevisa din åsikt, och ha kött på benet. Men får du inte godkänt, ska du inte gå ut gråta om du får inte säga sanningen. För det är ingen sanning så länge du inte kan bevisa det.

Citat:
Jag tycker de är helt svindlande att du har en sådan åsikt, att fängsla folk med annan uppfattning än vad du själv har.
Blir väldigt nyfiken på hur vanligt detta är, ska höra med moderatorer om de går och skapa en poll. Måste höra till undantagen med den åsikten, men man vet aldrig
Men vad tänker du här?Jag tycker det är rätt att fängsla henne, för hon förnekare mord på 6 miljoner judar. Med säga det är osanning utan komma med bevis för det. Förintelsen är en sådan känslig sak..
Hon är som ett barn, som inte får sin vilja fram, utan börja lipa ut i videos att hon är förföljd med mera för hon inte tro på mord!! Hon nämner det är sannin utan några bevis för det. Klart det är förnekelse.. på mord på x antal personer.

Men varför hon inte ivrig förnekar de andra som romer, Jehovas vittnen, kommunister mfl, som blide utsatt av samma sak?? alla förnekare hänger upp sig på judarna men inte de andra? Varför är ni så fokuserad på just judarna? Andra blide utsatta för samma sak.
Citera
2018-05-19, 09:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Hoppar över din diskussion betongdiskussion med Agge här: För att visa hur det ser ut i Tyskland, du får inte försvara dig som sagt, det handlar om du Förnekat "förintelen" eller inte.
Ursula Havebeck är inte ensam. Enligt henne är det 2000 fall varje i Tyskland där människor fängslas.

Detta är Monika Schaefer, Kanadensiskt medborgare, född i Tyskland. Hon arresterades för denna videon och är nu fängslad i Tyskland: https://youtu.be/dIggmZoSUm0
Här är Canadas SVT rapportering:
"Alberta Holocaust denier reportedly arrested in Germany"
http://www.cbc.ca/news/canada/edmont...many-1.4474400

Detta är Sylvia Stoltz som var advokat åt Ernst Zündell och fick fängelse när hon försökte styrka vad sin klient sa med bevis. Alltså advokaten fängslades. Här är med engelsk text: https://youtu.be/PoJY5cBxmdw

Och nu då brottslingen Ursula Haverbeck, som gjorde ett försök att hålla sig borta men 89 år gammal så klarade hon endast två dagar.
'Nazi grandma' who 'went on the run to avoid jail' for Holocaust denial has been caught in Germany
https://www.independent.co.uk/news/w...-a8341876.html
Här är hennes historia, igen, tråden handlar ju trots allt om henne, där hon förklarar för det brittiska folket om hur det fungerar i Tyskland: https://youtu.be/jR25qa_xTpE

Dessa kvinnor är inga brottslingar, det är ett kriminellt system som fängslar dem för "förnekelse"
Ni är inte mycket bättre än nazisterna som sätter dem i Camps och tycker det är rätt.

EDIT: Detta är Ken Roth, en judisk "människorättskämpe" som hintar att samma påföljd vore lämpligt för Assad:
https://twitter.com/KenRoth/status/985802770031808512

Han ljuger, likadant om hur Assad gasar sitt folk och liknande. Borde inte detta också va straffbart? Att förneka den judiska historien om Assad?
Men hur vet du det är sanning hon (ursula) säger är sanning? För du vill tro på det? Jo du får försvara dig, men det gäller komma med tunga bevis.
Jag kan inte utala mig om Monika Schaefer, känner inte till henne. Men hur vet du det hon säger stämmer? Ernst Zundel rättegången känner jag till. Vad jag vet så var det ingen som hindrades för lägga fram "bevis". Har du läst den rättegången? Varför förlorade Zundell den rättegången? Jo dåligt påläst, litade på fel folk. Som tex Fred Leutcher (som ursula hänvisar också) han hade ingen susning om något alls.. Han blide helt bortgjord. Han hade ändå "bevis". Jag skulle kunna ta upp mer.

Så man är nyfiken vilka bevis hade Monika Schaefer? för de andra "bevisen" föll .. eller höll inte he he he. Varför tro du det stämmer?

Ja, som sagt den videon känner man till, men hur vet du det stämmer?
Om jag säger Assad finns inte.. det är en påhittade lögn om gasningen m.m.. skulle du tro på mig? jag talar om sanningen i en video! Ni litar blint för mycket på "you tube"
Citera
2018-05-19, 09:09
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Men om någon påstår något, undersöker du inte det? För hur vet du det är sanning eller inte? Jag vet inte om den är absurd, för påstår att något inte har hänt utan bevis är starkt. Helst då folkmord på X antal människor, som då Ursula o co.
Jo, det är är klart, men i Tyskland är detta förbjudet, tror du inte på den officiella historien så fängslas du.

Citat:
Ja ingen hindrar dig för det, inte ens i Tyskland. Men påstå att folkmordet inte har hänt utan bevis, det är något annat
Jag har inte hittat något bevis för att det skulle förekommit någon kombinerad dusch/gasning på löpande band, tvärtom pekar allt mot det var arbetsläger precis som i USA, och att judarna till och med fick träning inför deporteringen och vad som blev den brutala ockupationen av Palestina.
Tvärtom, ju mer man kollar desto mer klart blir det att detta är obskyr krigspropaganda.

Du tycker alltså att jag är en brottsling som bör fängslas för att jag har den uppfattningen, för att jag inte sett några bevis på den här så kallade förintelsen (men jag ska kolla din tråd om bevis).

Citat:
JDet kan jag inte uttala mig om, för jag känner inte till det så bra.
Se inläggen ovan, eller efter.

Citat:
Ja det är rätt, men det är väl irrelevant? Det är knappast mord anklagelse.
Det är en kvasi-religiös syn så de är väldigt likt.

Citat:
Men det är som USA skulle förneka morden på indianerna, pol pot slaktade 1/3 av dess befolkning. OSV, då är det annat. Men ingen verka förneka det.
Du får förnekar indianerna hur mycket du vill, utan påföljd nånstans. Du får förnekar den judiska bolsjevismen slakt på ryssar i miljontals, Holdomor om du vill det.

Men om du förnekar just denna händelse, då är fängelse.
Är inte det ganska sjukt?

Citat:
Jadå han är lika stor förnekare som du är. Nej inte för hans åsikt skull, men lära ut det är sanning i en skola, så hade varit aktuellt, så länge han har inte starka bevis för det.
Omskolningscentraler - Camps för den Rätta Läran?
Mental Istid

Citat:
Jadå, har sett den videon hur många gånger som helst och bemött den också, hon har egen tråd om just den videon. Hur vet hon det hon säger är rätt? OM jag skulle säga att solen är blå! skulle hon tro på det, för hon vill det.
Hon förklarar ju hur hon frågat efter bevis, men ingen har kunnat ge henne det.
Du får säga att solen är blå, du får ljuga (även om det i vår kultur är fult, dock ej straffbart).

Citat:
Så klart hon inte hittar några bevis, hon kan inte väl säga något annat.

Hon kan ju ljuga, och säga att hon tror på det ändå. Men gamla damer är ofta ärliga, och har hon inte fått några bevis på 6 million jews så - ja hon kan väl inte säga nått annat, där håller jag med dig.

Citat:
Men hon kan inte ge några bra motargument med att det inte stämmer. Det går inte bara säga "det är inga bevis!" utan komma med bra rimliga saker som stämmer. Vilket hon faller på, precis som med Agge i vår diskussion.

Hon berättar ju hur hon sökt med tyska myndigheter efter bevis var denna förintelse har ägt rum men de är det ingen som kan svara på. Har du ingen brottsplats i ett mord är de svårt att fälla någon, här är det 6 million jews, hon har letat efter bevis men de finns inga, vad ska hon säga? Att solen är blå?

Citat:
Jo det har med försvaret att göra om det är sanning eller inte. Ingen hindrar dig i tyskland forska om förintelsen och komma med alt teorier om det är hoax eller inte. Men du ska kunna bevisa din åsikt, och ha kött på benet. Men får du inte godkänt, ska du inte gå ut gråta om du får inte säga sanningen. För det är ingen sanning så länge du inte kan bevisa det.
Nej, du har fel här, jag lovar, det handlar om du förnekar, förminskar etc förintelsen eller inte. Du har inte rätt att försvara dig och som sagt, även advokater har fängslats när de försökt hjälpa sina klienter. De bryr sig inte om sanningen utan att denna myt ska upprättshållas.

Citat:
Men vad tänker du här?Jag tycker det är rätt att fängsla henne
Jag tycker de är hisnande hur man kan ha sådan människosyn, speciellt eftersom du förövrigt verkar ganska lugn och kan diskutera. Att aggressiva judar tycker detta är rätt kommer ju lite på köpet men jag kan inte låta bli att undra hur vanlig din åsikt är, att fängsla tanter som Ursula Haverbeck, eller för all del mig.

Citat:
för hon förnekare mord på 6 miljoner judar. Med säga det är osanning utan komma med bevis för det
Hon har ju inga bevis, det är ju det hon säger. Det finns inga

Citat:
Förintelsen är en sådan känslig sak..
Hon är som ett barn, som inte får sin vilja fram, utan börja lipa ut i videos att hon är förföljd med mera för hon inte tro på mord!! Hon nämner det är sannin utan några bevis för det. Klart det är förnekelse.. på mord på x antal personer.
Förintelsen är en så känslig sak, och får inte hon som hon vill så, citat, "börjar hon lipa"
Ja, fast om inte ni får er bild bekräftad så kastas folk i fängelse. Om hon "lipar" så vet jag inte vad man ska kalla en sådan behandling.

Citat:
Men varför hon inte ivrig förnekar de andra som romer, Jehovas vittnen, kommunister mfl, som blide utsatt av samma sak?? alla förnekare hänger upp sig på judarna men inte de andra? Varför är ni så fokuserad på just judarna? Andra blide utsatta för samma sak.
De gasades inga romer eller kommunister heller och du vet mycket väl att Förintelsen är Judarnas snyft-historia. Men romer eller liknande har inte samma makt, och inte lika sjuka, att de vill fängsla de som förnekar deras tro.

För en tro är just vad det är, man har varit ivrig med de här 6 MILLION JEWS massor med gånger.
Mellan 1915-1938 hela 10 ggr. 60 +6 Million Jews de är 666 Million Jews under 1900-talet:
https://www.bitchute.com/video/EvyOjOORbg5l ..antar jag att du måste köpa, för du är ju ingen förnekare?

Det står i deras Talmud att innan de har rätt att ockuperar Palestina på nytt måste 6 MILLION gå upp i eld eller hur de de beskriver det. Men jag tror inte på de som dom tror på, och då ska jag fängslas eller helst som straffet var när de tog över Ryssland och de första straffen mot Anti-Semitism kom, påföljd dödstraff.

Tack för Ordet.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-05-19 kl. 09:11.
Citera
2018-05-19, 09:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Men hur vet du det är sanning hon (ursula) säger är sanning? För du vill tro på det? Jo du får försvara dig, men det gäller komma med tunga bevis.
Hon säger att hon sökt efter bevis runt om i Tyskland men inte fått det. Och nej, du får inte försvara dig i Tyskland, de handlar om du Förnekar eller Ej, sanningen är oväsentlig, du får klicka på länken om Stoltz.

Citat:
Jag kan inte utala mig om Monika Schaefer, känner inte till henne. Men hur vet du det hon säger stämmer? Ernst Zundel rättegången känner jag till. Vad jag vet så var det ingen som hindrades för lägga fram "bevis". Har du läst den rättegången? Varför förlorade Zundell den rättegången? Jo dåligt påläst, litade på fel folk. Som tex Fred Leutcher (som ursula hänvisar också) han hade ingen susning om något alls.. Han blide helt bortgjord. Han hade ändå "bevis". Jag skulle kunna ta upp mer.
Monika Schaefer sitter i fängelse för just den Youtube videon. Där hon ber om ursäkt till sina döda föräldrar för den bild hon hade. Och att förintelsen inte var känd i Tyskland är helt klart, detta ska ha skett i smyg utan både befolkningen eller Nazi-Regimens godkännande.

Jo, klicka på Sylvia Stoltz så ser du själv.

Citat:
Så man är nyfiken vilka bevis hade Monika Schaefer? för de andra "bevisen" föll .. eller höll inte he he he. Varför tro du det stämmer?
Du får klicka på videon, är du rädd för sådana videos? (Ja, det finns de många som är)
Jag har ingen anledning att misstro hennes beskrivning, hon låter ärlig och det är hennes historia där hon ber om ursäkt för skulden hon la på sina nu döda tyska föräldrar.

Citat:
Ja, som sagt den videon känner man till, men hur vet du det stämmer?
Om du pratar om Ursula Haverbeck, du menar att hon fått svar på sina frågor och sitter hemma med bevis upp till knäna men säger att hon inte fått något svar för jävlas?
Ja, de vore ju fult, de är fult att ljuga, den äldre generationen gör det sällan och kanske är de mitt skandinaviska blod som gör mig naiv och att jag litar på människor.
Inte vill kasta en gammal tant i fängelse iallafall. Även om hon skulle ljuga.

Citat:
JOm jag säger Assad finns inte.. det är en påhittade lögn om gasningen m.m.. skulle du tro på mig?
Det handlar inte om Tro Rätt Tro Fel, det handlar om att du icke får förneka förintelsen eller att Assad gasar sitt eget folk. (vilket han inte gör, det är krigspropaganda som fortsätter i förintelsen spår.)

Citat:
Jag talar om sanningen i en video! Ni litar blint för mycket på "you tube"
Sanning är min ledstjärna också, inte någon ideologi eller tro. Man får anpassa världen efter hur den ser ut och inte hur man vill att den ska vara.

Du litar alldeles för mycket på judar och deras krigspropaganda/Talmud och jag antar, kan ha fel, att du går efter vad du blivit i lurad sedan vi var barn och de kom "Överlevare" och berättade om hur de blev tvålar och lampskärmar och tyskarna hade kombinerad gaskammare/dusch och hur 6 MILLION JEWS förintades av gas.

Alla kan ju inte ha Gasmask. De har tom. bevisats hur många läger inte var förintelseläger, tills alla låg i forna Sovjet och man slog ner och kriminaliserade vidare frågor, och trots att tex, Majdanek gått från officiellt över en miljon till 72 tusen eller vad det är, och de är flera läger där siffrorna kraftigt skrivit ner men 6 MILLION ändras inte.

-Jag kan ha fel och skulle jag upptäcka det så är jag den första att erkänna. Men jag tvekar att de kommer hända

6 Million är heligt - Så står det skrivet. I deras Talmud.
Som jag inte tror på.
Citera
2018-05-19, 11:15
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jo, det är är klart, men i Tyskland är detta förbjudet, tror du inte på den officiella historien så fängslas du.

Är det inge dags att du samlar ihop dig och skriver något som är sant istället för att lufta dina förvirrade tankar?
Man får inte alls fängelse i Tyskland för att man inte tror på den officiella historien.
Det är sagt massor med gånger och du hävdar fortfarande att den bluff och osanning du kör med skulle vara sann.
Det är den inte. Försök helst inte fler gånger för du gör bara bort dig ännu mer.

/VV
Citera
2018-05-19, 13:07
Medlem
Citat:

Nej. Återigen, man får tro vad man vill (och en tro är just vad det handlar om i ditt fall), men om man aktivt förnekar Förintelsen och sprider sådan propaganda utan att ha några belägg eller något underlag för det så kan man åtalas för det i Tyskland. Om urusla Ursula och andra förintelseförnekare hade hittat belägg, omständigheter o.s.v. som tyder på att deras påståenden stämmer och som hade hållit för en vetenskaplig prövning så hade de inte haft några problem. Det är det som är problemet med sådana som du och urusla Ursula. Ni har inte ett skit som stödjer era korkade påståenden.

Citat:
Jag har inte hittat något bevis för att det skulle förekommit någon kombinerad dusch/gasning på löpande band, tvärtom pekar allt mot det var arbetsläger precis som i USA, och att judarna till och med fick träning inför deporteringen och vad som blev den brutala ockupationen av Palestina.
Tvärtom, ju mer man kollar desto mer klart blir det att detta är obskyr krigspropaganda.

Ju mer du kollar på dina utvalda YouTube-videos menar du. Du har ingen som helst aning om hur bevisningen för Förintelsen ser ut och du har inte bemödat dig att försöka kolla upp det heller.

Nu ska väl inte den här tråden också handla om Förintelsen i allmänhet och jag vet inte hur mycket "off topic" moderatorerna tolererar, men du babblar alltid en massa haveristisk dynga som inte ska stå obesvarad.

Citat:
Du får förnekar indianerna hur mycket du vill, utan påföljd nånstans. Du får förnekar den judiska bolsjevismen slakt på ryssar i miljontals, Holdomor om du vill det.

Men om du förnekar just denna händelse, då är fängelse.
Är inte det ganska sjukt?

Det är i ett mindre antal länder i världen, oftast sådana som var direkt drabbade av nazismen under kriget på olika sätt, som det är förbjudet att förneka Förintelsen. I majoriteten av världens länder är det fritt fram, fast ni förintelseförnekare har ju inte lyckats bättre där heller.

Dessutom finns det i olika länder förbud mot att förneka Sovjets/"kommunismens" förbrytelser, det armeniska folkmordet och folkmorden i Kambodja och Rwanda. Dra dina egna slutsatser.

Citat:
Hon berättar ju hur hon sökt med tyska myndigheter efter bevis var denna förintelse har ägt rum men de är det ingen som kan svara på. Har du ingen brottsplats i ett mord är de svårt att fälla någon, här är det 6 million jews, hon har letat efter bevis men de finns inga, vad ska hon säga? Att solen är blå?

Vem säger att det inte finns brottsplatser?

Citat:
För en tro är just vad det är, man har varit ivrig med de här 6 MILLION JEWS massor med gånger.
Mellan 1915-1938 hela 10 ggr. 60 +6 Million Jews de är 666 Million Jews under 1900-talet:
https://www.bitchute.com/video/EvyOjOORbg5l ..antar jag att du måste köpa, för du är ju ingen förnekare?

Men för helvete, du är verkligen helt obildbar och fortsätter att kasta fram samma irrelevanta dynga som redan har besvarats. Ingenting som kan rubba din tro går in i din lilla skalle.

Citat:
Det står i deras Talmud att innan de har rätt att ockuperar Palestina på nytt måste 6 MILLION gå upp i eld eller hur de de beskriver det.

Du måste ge en exakt källhänvisning till detta. Du kommer inte undan med att bara påstå det om och om igen.

Citat:
Monika Schaefer sitter i fängelse för just den Youtube videon. Där hon ber om ursäkt till sina döda föräldrar för den bild hon hade. Och att förintelsen inte var känd i Tyskland är helt klart, detta ska ha skett i smyg utan både befolkningen eller Nazi-Regimens godkännande.

Återigen visar du att du har noll koll och inte har gjort några som helst efterforskningar. Källa på att historieskrivningen säger att Förintelsen skedde utan naziregimens godkännande?

Citat:
Om du pratar om Ursula Haverbeck, du menar att hon fått svar på sina frågor och sitter hemma med bevis upp till knäna men säger att hon inte fått något svar för jävlas?
Ja, de vore ju fult, de är fult att ljuga, den äldre generationen gör det sällan och kanske är de mitt skandinaviska blod som gör mig naiv och att jag litar på människor.
Inte vill kasta en gammal tant i fängelse iallafall. Även om hon skulle ljuga.

Självklart blåljuger hon skamlöst, precis som du och andra förnekare. Hon försöker som andra förnekare att förneka och vifta bort bevis som inte passar med hennes agenda. Dock är det inte urusla Ursula Haverbeck och andra nazistsympatisörer som avgör vad som är att betrakta som bevis eller inte. Hon har ingen som helst kompetens att göra en sådan bedömning.

Citat:
Det handlar inte om Tro Rätt Tro Fel, det handlar om att du icke får förneka förintelsen eller att Assad gasar sitt eget folk. (vilket han inte gör, det är krigspropaganda som fortsätter i förintelsen spår.)

I vilka länder är det förbjudet att förneka Assads gasattacker?

Citat:
Sanning är min ledstjärna också, inte någon ideologi eller tro. Man får anpassa världen efter hur den ser ut och inte hur man vill att den ska vara.

Hahahaha! Det är precis tvärtom givetvis, du är så troende man kan bli och helt motiverad av ideologiska agendor för dina efterblivna påståenden och teorier.

Citat:
-Jag kan ha fel och skulle jag upptäcka det så är jag den första att erkänna. Men jag tvekar att de kommer hända

Nej, du skulle aldrig erkänna det utan bara fortsätta förneka som om ingenting hänt, oavsett vad. Det är inte ett sökande efter sanningen som motiverar dig och urusla Haverbeck.
Citera
2018-05-19, 18:19
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Nej. Återigen, man får tro vad man vill (och en tro är just vad det handlar om i ditt fall), men om man aktivt förnekar Förintelsen och sprider sådan propaganda utan att ha några belägg eller något underlag för det så kan man åtalas för det i Tyskland. Om urusla Ursula och andra förintelseförnekare hade hittat belägg, omständigheter o.s.v. som tyder på att deras påståenden stämmer och som hade hållit för en vetenskaplig prövning så hade de inte haft några problem. Det är det som är problemet med sådana som du och urusla Ursula. Ni har inte ett skit som stödjer era korkade påståenden.

Ja, och om man försöker lägga fram fakta i rätten så fälls advokaten i "förnekelse" av er tro.
"Detta är Sylvia Stoltz som var advokat åt Ernst Zündell och fick fängelse när hon försökte styrka vad sin klient sa med bevis. Alltså advokaten fängslades. Här är med engelsk text: https://youtu.be/PoJY5cBxmdw
http://www.newsweek.com/former-germa...nd-time-309725 "

Citat:
Ju mer du kollar på dina utvalda YouTube-videos menar du. Du har ingen som helst aning om hur bevisningen för Förintelsen ser ut och du har inte bemödat dig att försöka kolla upp det heller.
Vad vet du om vad jag vet? Youtube suger för övrigt numera efter judar som ADL & SPLC tagit över moddandet och går bananas på allt de hatar men annars har "youtube" ungefär varit samma lika som videos på internet, och internet är helt klart en källa där sanningen om "förintelsen" blir tydlig.

Citat:
Nu ska väl inte den här tråden också handla om Förintelsen i allmänhet och jag vet inte hur mycket "off topic" moderatorerna tolererar, men du babblar alltid en massa haveristisk dynga som inte ska stå obesvarad.
Jag försöker hålla tråden till dess topic, Ursula Haverbeck och de facto dömas för att ha en annan uppfattning i en historisk händelse.

Citat:
Det är i ett mindre antal länder i världen, oftast sådana som var direkt drabbade av nazismen under kriget på olika sätt, som det är förbjudet att förneka Förintelsen. I majoriteten av världens länder är det fritt fram, fast ni förintelseförnekare har ju inte lyckats bättre där heller.
Tyskland, Österrike, "israel" (såklart), Ryssland, Canada men problemet är att det ökar, och en Antisemtism 2.0 lanseras som är ett fall för en annan tråd, vi ser den redan idag i UK. Med förödande konsekvenser för folket i de länder där judisk historia blir lag eller fängelse.

Citat:
Men för helvete, du är verkligen helt obildbar och fortsätter att kasta fram samma irrelevanta dynga som redan har besvarats. Ingenting som kan rubba din tro går in i din lilla skalle.
Med argument som detta så förstår jag att ni vill fängsla de med annan åsikt.

Citat:
Återigen visar du att du har noll koll och inte har gjort några som helst efterforskningar. Källa på att historieskrivningen säger att Förintelsen skedde utan naziregimens godkännande?
Det finns inga dokument eller liknande på ett sådant beslut, och man har sökt. Och Tyskland är Ordning Aschüng! Varenda dörr har de ju papper på men de här Slutgiltiga lösningen finns inte. Det ska, enligt de troende, ha skett via mun-till-mun metoden och liknande av de argument jag har hört.
Däremot fanns ett transfer avtal till Palestina. "Havaara Agreement" har jag för mig det kallas.

Citat:
Självklart blåljuger hon skamlöst, precis som du och andra förnekare. Hon försöker som andra förnekare att förneka och vifta bort bevis som inte passar med hennes agenda. Dock är det inte urusla Ursula Haverbeck och andra nazistsympatisörer som avgör vad som är att betrakta som bevis eller inte. Hon har ingen som helst kompetens att göra en sådan bedömning..
Dina gissningar.

Citat:
I vilka länder är det förbjudet att förneka Assads gasattacker?
Jag menar: Borde man inte inför det också? Som de är nu så listar ju folk ut. de så kallade gasattackerna av Assad. Fängelse hade ju satt stopp för det där.
(Jag tycker inte det, de är lika absurt som fängelse för förneka den så kallade förintelsen för 80 år sedan)

Citat:
Hahahaha! Det är precis tvärtom givetvis, du är så troende man kan bli och helt motiverad av ideologiska agendor för dina efterblivna påståenden och teorier.
Nej, du skulle aldrig erkänna det utan bara fortsätta förneka som om ingenting hänt, oavsett vad. Det är inte ett sökande efter sanningen som motiverar dig och urusla Haverbeck.
Okej tröttsamt, du sitter och gissar hur jag skulle göra, vilket du inte har inte har en aning om. Leta upp dokument på den slutgiltiga lösningen och jag ändrar mig på den punkten.
#Herkulesbig var ju ljusår bättre debattör än du och din Urusla Ursula Uppreningar och vilda spekulationer även om ni i grund och botten och tycker lika dant. Här anar jag mer det bottenlösa judiska hatet, fängsla oliktänkare! Herkulesbig har en mer sansad form av diskussion. Se och lär av honom.

Tack för Ordet
Citera
2018-05-19, 18:26
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Är det inge dags att du samlar ihop dig och skriver något som är sant istället för att lufta dina förvirrade tankar?
Man får inte alls fängelse i Tyskland för att man inte tror på den officiella historien.
Det är sagt massor med gånger och du hävdar fortfarande att den bluff och osanning du kör med skulle vara sann.
Det är den inte. Försök helst inte fler gånger för du gör bara bort dig ännu mer.

/VV

Än en gång, men sista gången: Se fallet Sylvia Stoltz:
...som var advokat åt Ernst Zündell och fick fängelse när hon försökte styrka vad sin klient sa med bevis. Alltså advokaten fängslades. Här är med engelsk text: https://youtu.be/PoJY5cBxmdw

Tror du inte på den officiella historien så fängslas du, du måste förvisso yttra detta på något sätt då staten inte kan läsa dina tankar men att ens lägga fram försvar för att styrka en åtalad för detta brott ger fängelse, och hon är inte ensam.

Men klart rent teoretiskt kan man ju gå runt och tro vad man vill i sin ensamhet. Men se fallet Monika Schaefer som även hon tagits upp i tråden, hon spelade in en video i Canada där hon bad om ursäkt till sina döda föräldrar, och fängslades i Tyskland.

Lagarna är absurt hårda,de är inget jag hittar på och att ni inte ens vet detta, när jag ger er fakta rätt upp och ner visar hur ni ser på denna Cult liknande tron om "förintelsen i gaskamrar" och all propaganda de öst ut över Europa.
Citera
2018-05-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ja, och om man försöker lägga fram fakta i rätten så fälls advokaten i "förnekelse" av er tro.
"Detta är Sylvia Stoltz som var advokat åt Ernst Zündell och fick fängelse när hon försökte styrka vad sin klient sa med bevis. Alltså advokaten fängslades. Här är med engelsk text: https://youtu.be/PoJY5cBxmdw
http://www.newsweek.com/former-germa...nd-time-309725 "

Nej, du snackar skit som vanligt. Sylvia Stolz är bara ännu en korkad nazist utan några belägg för sina påståenden. Hennes beteende i rätten säger väl det mesta:

Citat:
Stolz disrupted Zündel's initial trial and was barred from the courtroom because of her behavior. She had said the judges deserved the death penalty for "offering succour to the enemy" and had signed a document "Heil Hitler".[2] In her view, Germany has been under a "foreign occupation which has portrayed Adolf Hitler as a devil for 60 years, but that is not true."[3] After ignoring the bar, Stolz had to be physically removed from the court.[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Stolz

Hon dömdes för övrigt för att ha sagt att Förintelsen är "the biggest lie in world history", inte för att ha lagt fram några bevis. Några sådana har hon så klart inte. Om du menar att hon har försökt lägga fram några bevis så får du belägga det med källor och redogöra för vad det är för bevis.

Citat:
Vad vet du om vad jag vet? Youtube suger för övrigt numera efter judar som ADL & SPLC tagit över moddandet och går bananas på allt de hatar men annars har "youtube" ungefär varit samma lika som videos på internet, och internet är helt klart en källa där sanningen om "förintelsen" blir tydlig.

Tror du inte att det märks att du är fullständigt okunnig om ämnet? Du lurar inte mig i alla fall. Internet passar dig bra för då kan du enkelt söka fram "information" som passar dig och sedan hänvisa till den och slipper bry dig om judiska påhitt som källkritik, kritiskt tänkande, vetenskapliga metoder o.s.v.

Citat:
Med argument som detta så förstår jag att ni vill fängsla de med annan åsikt.

Det var inget argument, det var ett konstaterande av att du insisterar på att kasta fram ovidkommande saker som redan har besvarats och avfärdats. Det är ännu en anledning till att det i grunden är poänglöst att diskutera med dig. Du bryr dig inte om vad som skrivs om det inte passar din agenda.

Citat:
Det finns inga dokument eller liknande på ett sådant beslut, och man har sökt. Och Tyskland är Ordning Aschüng! Varenda dörr har de ju papper på men de här Slutgiltiga lösningen finns inte. Det ska, enligt de troende, ha skett via mun-till-mun metoden och liknande av de argument jag har hört.
Däremot fanns ett transfer avtal till Palestina. "Havaara Agreement" har jag för mig det kallas.

Dokument på beslut om folkmord överhuvudtaget är nog inte det vanligaste. Men här gällde saken att du hävdade att historieskrivningen säger att Förintelsen skedde utan naziregimens godkännande. Vad har du för belägg för det?

Citat:
Jag menar: Borde man inte inför det också? Som de är nu så listar ju folk ut. de så kallade gasattackerna av Assad. Fängelse hade ju satt stopp för det där.
(Jag tycker inte det, de är lika absurt som fängelse för förneka den så kallade förintelsen för 80 år sedan)

Fast du skrev ju att man inte får förneka att Assad gasar sitt eget folk.

Citat:
Okej tröttsamt, du sitter och gissar hur jag skulle göra, vilket du inte har inte har en aning om. Leta upp dokument på den slutgiltiga lösningen och jag ändrar mig på den punkten.
#Herkulesbig var ju ljusår bättre debattör än du och din Urusla Ursula Uppreningar och vilda spekulationer även om ni i grund och botten och tycker lika dant. Här anar jag mer det bottenlösa judiska hatet, fängsla oliktänkare! Herkulesbig har en mer sansad form av diskussion. Se och lär av honom.

Tack för Ordet

Ditt beteende är inte svårt att läsa av direkt. Om du hade varit intresserad av diverse dokument hade du så klart sökt efter det, det är inte svårt att hitta. Det finns ingenting som hade kunnat få dig att ändra dig. Du har bestämt dig. Det är därför det är passande att kalla dig troende. I övrigt har du ingenting att lära mig och dina uppmaningar kan du bespara mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in