2015-11-14, 16:15
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
For the sixth time in 2015, Islamist terrorism has struck our country. France mourns her dead and I mourn with her. I pay tribute to the dedication of our armed forces.

France must determine who its friends are and who its enemies are. Frances enemies are those who maintain links with Islamism. Once and for all, France must recapture control of its borders.

Islamist fundamentalism must be destroyed, radical mosques must be closed and radicals clerics must be expelled. French terrorists must be stripped of their citizenship and banned from this country.

Klla the Guardian live coverage.

Ok tack, vore ocks intressant att hra SD uttala sig.
Citera
2015-11-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nej, syftet med terrorddet var att f Europa involverade i mellanstern, allts tvrt om. Terrorddet var exakt timat dagen innan syrienmtet i Wien. Terrorddet bara skriker false flag.
Kan du utveckla vad du menar med false flag? Menar du att attackerna inte hnt och att filmer/foton r fabricerade eller menar du att de som utfrde dden r finansierade av vst?
Citera
2015-11-14, 16:18
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
USA beropade Natos artikel 5 efter 9/11, vidare har ju Hollande kallat hndelsen fr krigshandling. Tror ni Frankrike kommer anvnda sig av Natos artikel 5? Jag ser framfr mig en upptrappning mot IS den nrmaste tiden, m.a.o. skulle inte vilja bo i Raqqa de nrmaste dagarna..
Citera
2015-11-14, 16:19
Medlem
freeriderXIIs avatar
Frgan r om Frankrike kommer stta in marktrupper eller inte. Och d syftar jag inte p rdgivare till kurderna. Utan rejla styrkor som kan ta territorium av IS helst Raqqa och Mosul.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-11-14 kl. 16:22.
Citera
2015-11-14, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Kan du utveckla vad du menar med false flag? Menar du att attackerna inte hnt och att filmer/foton r fabricerade eller menar du att de som utfrde dden r finansierade av vst?
Nej, det har hnt! Men frgan r inte om det som har hnt utan varfr det hnde och hur det hnde.. Snt hnder inte bara s dr i vrldens mest kontrollerade zoner. Fr att genomfra detta krvs vldigt mycket mer n bara "det hnde".
Citera
2015-11-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina7894
Attentats mnnen hade sagt att detta var " president Hollandes fel". Denna attack berodde p att Frankrike nu aktivt bekmpar IS i Syrien. Jag hoppas att Frankrike inte lter sig skrmmas, och att Frankrike, Ryssland och nnu fler lnder, i stllet kommer att trappa upp insatserna fr att utplna IS. S detta hoppas jag p kommer leda till nnu mer och nnu hrdare krigfring mot IS. En Islamisk stat som har vrlds herravlde, kommer aldrig att bli verklighet!

IS som terrororganisation kommer aldrig att utplnas, tminstone inte i en globaliserad vrld. De kanske frsvinner, men de kommer snart att ersttas av ngot nytt Det enda sttet fr Europa att undg framtida terrordd r att helt enkelt deportera sina muslimer. tminstone de med arabiskt pbr.
Citera
2015-11-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Frgan r om Frankrike kommer stta in marktrupper eller inte. Och d syftar jag inte p rdgivare till kurderna.
Genom att stta in marktrupper tror inte jag hjlper mot hotet som sjlva logiken har skapat. Dremot borde Frankrike lta andra underrttelsetjnster granska hndelsen eftersom detta luktar korruption.
Citera
2015-11-14, 16:25
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Har Marine Le Pen uttalat sig om attackerna?

Hon har i alla fall stllt in sitt partis kampanj fr regionvalen tills vidare.
Kl 15 uttalade hon att Fransmnnen inte lngre kan knna sig skra och Frankrike borde "terta makten ver grnsen"
Citat:
Pour Marine Le Pen, "la France et les Franais ne sont plus en scurit"
Dans une allocution, la prsidente du Front national souhaite que la France "retrouve la matrise de ses frontires nationales dfinitivement".
Source AFP

http://www.lepoint.fr/societe/pour-m...1981665_23.php
Citera
2015-11-14, 16:28
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag r emot att ta bort muslimernas medborgarskap de skall inte tvingas att lmna Sverige det vore omoraliskt srskilt vad gller de som r laglydiga. Dremot skulle jag kunna tnka mig frivilligt uppmuntrad terflyttning finansierat av bistndet. En miljon per individ skulle nog leda till att en hel del flyttade. 38 miljarder som vr stora bistnd uppgr till skulle allts kunna f 38 000 att flytta per r, allts helt p frivillig basis.

Dremot r jag fr att helt sluta med invandring av muslimer till Sverige. ven om det givetvis kan vara lite svrt att kontrollera.

Att omvnda muslimer till kristendomen vore ocks ett bra projekt. Jag knner till en del muslimer som gtt ver till kristendomen, ingenting r omjligt.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-11-14 kl. 16:45.
Citera
2015-11-14, 16:31
Medlem
Tina7894s avatar
Ja, det lter som ett mycket bra frslag. Massutvisa alla muslimer frn vstvrlden.

De tycker ju i alla fall inte om hur vi lever hr. Det r syndfullt att g p konsert och titta p fotboll. D kan de lika grna leva dr de kommer frn, inte hr.
Citera
2015-11-14, 16:34
Medlem
Citat:
Jag r emot att tar bort muslimernas medborgarskap de skall inte tvingas att lmna Sverige det vore omoraliskt srskilt vad gller de som r laglydiga. Dremot skulle jag kunna tnka mig frivilligt uppmuntrad terflyttning finansierat av bistndet. En miljon per individ skulle nog leda till att en hel del flyttade. 38 miljarder som vr stora bistnd uppgr till skulle allts kunna f 38 000 att flytta per r, allts helt p frivillig basis.

Dremot r jag fr att helt sluta med invandring av muslimer till Sverige. ven om det givetvis kan vara lite svrt att kontrollera.

Att omvnda muslimer till kristendomen vore ocks ett bra projekt.

1. Du fantiserar..
2. Den politiska realititeten hr p jordytan har ingenting med religion att gra, det handlar om intressen.
3. ven om muslimers invandring nu stoppades skulle detta inte kunna vara ngot hinder alls. Om du verkligen tror p allt i TV-rutan och har en hjrna s frstr du att aktionen kunde genomfras via andra kriminella mot summa pengar.

Just det att dessa grupper sjlva genomfr aktionen r det konstigaste jag hrt..
Citera
2015-11-14, 16:37
Medlem
Tina7894s avatar
Vi skulle behva stoppa invandring av muslimer, inte bara till Sverige, utan till hela Europa.

Lt de vara kvar dr nere i Syrien, Irak, Afghanistan, och alla andra stllen de kommer i frn. D slipper de reta sig p oss, och kan leva bland likasinnade.

Jag hoppas p att fler terrorattacker mste leda till att riva upp permanenta uppehllstillstnd och massutvisningar av muslimer.

Man r vl tillten att drmma i alla fall?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in