2015-11-13, 23:29
Medlem
Alla vakna har nog hrt om det ofattbart tragiska i Paris. Det mesta pekar p att det r utfrt av extremister. Kan detta leda till en enorm eksalering av vld i Europa? Folk av helt vitt skilda vrldsbilder, erfarenheter och grundlggande vrderingar lever nu i samma stder. Har detta fungerat oproblematiskt och fredligt ngon gng tidigare i historien? Titta p Europa under andra vrldskriget eller Mellanstern idag - praktexempel p hur vldsamt det brukar bli nr grupper av totalt olika vrldsuppfattningar lever sida vid sida.

Extremister kommer trigga igng nnu fler extremister som jag ser det tyvrr. kad islamism leder till kad rasism och frmlingsfientlighet vilket leder till nnu mer islamism. Detta kan bli startskottet p en enorm vldsspiral. Vad tror ni?
Senast redigerad av xevanger 2015-11-13 kl. 23:52.
Citera
2015-11-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xevanger
Alla vakna har nog hrt om det ofattbart tragiska i Paris. Det mesta pekar p att det r utfrt av extremister. Kan detta leda till en enorm eksalering av vld i Europa? Folk av helt vitt skilda vrldsbilder, erfarenheter och grundlggande vrderingar lever nu i samma stder. Har detta fungerat oproblematiskt och fredligt ngon gng tidigare i historien?

Extremister kommer trigga igng extremister som jag ser det. kad islamism leder till kad rasism vilket leder till nnu mer islamism. Detta kan bli startskottet p en enorm vldsspiral. Vad tror ni?

Jag har sagt detta ett tag nu och jag kan sga det igen.

Denna flyktingstrm och kriget nere i mellan stern, detta kommer sluta i blodbad, det kan inte sluta p ngot annat stt.
Citera
2015-11-13, 23:40
Bannlyst
Startskottet? Har du sovit under en sten hela livet?

Detta var ett faktum redan efter WW2, och blev en allt mer realitet i slutet av 80-talet fr att nu vara faktum, fr att 2020 vara en krigszon, dr vita massmrdas.
Citera
2015-11-13, 23:42
Medlem
megacoolmans avatar
Det tror jag. Vi har bara sett toppen p isberget. Jag r vertygad om att det kommer att hnda i Sverige inom en kort framtid.
Det ser ut som att vi mste bevpna oss nu, och gra motstnd mot det vxande hotet frn islamisterna.
Svenska regeringen slpper ju in precis vem som helst, utan att kontrollera vilka de r, s vi mste vara vaksamma och kvva hotet i sin linda.
Citera
2015-11-13, 23:44
Det kommer skert ske en hel del terrorattentat i Europa framver, tyvrr ser framtiden vldigt dyster ut.
Citera
2015-11-13, 23:45
Medlem
Iradeorums avatar
Det kommer att bli vldsamt och blodigt i Europa. Det kan vi tacka vra frrdarpolitiker fr. Nja, vldet har legat i korten lnge och det r enda sttet att rdda det vita Europa och gra oss av med den styrande maffian.
Citera
2015-11-13, 23:47
Medlem
Har inte ord fr hur fruktansvrt detta r! Ett drpslag mot frihet och ppenhet! De som r skyldiga till, och de som stder sdan hr terrorverksamhet r inte vrda att kallas mnniskor. Vilken otroligt obehaglig utveckling vi ser i Europa och vrlden idag !
Citera
2015-11-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xevanger
Alla vakna har nog hrt om det ofattbart tragiska i Paris. Det mesta pekar p att det r utfrt av extremister. Kan detta leda till en enorm eksalering av vld i Europa? Folk av helt vitt skilda vrldsbilder, erfarenheter och grundlggande vrderingar lever nu i samma stder. Har detta fungerat oproblematiskt och fredligt ngon gng tidigare i historien? Titta p Europa under andra vrldskriget eller Mellanstern idag - praktexempel p hur vldsamt det brukar bli nr grupper av totalt olika vrldsuppfattningar lever sida vid sida. Miljpartiers "We shall overcome" kan faktiskt inte pverka detta. Annars skulle vi inte se judar som tvingas fly frn franska islamister 2015.

Extremister kommer trigga igng extremister som jag ser det. kad islamism leder till kad rasism och frmlingsfientlighet vilket leder till nnu mer islamism. Detta kan bli startskottet p en enorm vldsspiral. Vad tror ni?
Jag tror det kan bli startskottet fr ett uppvaknande bland folk i respektive land att vi faktiskt har aktrer inom politik och media som bidragit till att destabilisera respektive drabbat land. Ett sndertjatat ord r landsfrrdare, men vad ska man annars kalla dessa!?
Citera
2015-11-13, 23:58
Medlem
Ja detta r ett start skott fr ett europa med mycket mera vld.

IS har ju ftt jobba fritt i flera r.
Citera
2015-11-14, 00:02
Medlem
Kan ju tyvrr hnda ven i Sverige .... Nu har HELA samhllet ett ansvar. De som p ngot stt agerar subversivt mot samhllet mste grvas fram och hllas ansvariga ! Om man i ord agerar p ngot stt som kan sttta terrorverksamhet s br inte det vara lagligt. Borde ocks vara hrda straff p det. Otroligt farlig utveckling som mste stoppas. Det fria samhllet r hotat !
Citera
2015-11-14, 00:08
Medlem
Sixts avatar
Det hr r frmodligen bara brjan. IS har ju uttryckligen som mlsttning att ervra Europa. ven om de inte har ngon mjlighet att lyckas med det kommer de gra allt i sin makt fr att frstra s mycket i Europa som mjligt. Attacken i Paris r inte den sista som IS kommer utfra i Europa.
Citera
2015-11-14, 00:09
Medlem
AndreSanss avatar
Vi ska nog vara frbereda p andra attacker ocks, som fra gngen kan detta mycket vl tyda p andra attacker stts i verket nu.

Tror detta kan nog vara ett start skott fr att vi br ta detta invandrandet p mer alvar, gr inte och blunda fr verkligheten mer ven om media kommer vilja f dig att gra just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in