2015-11-14, 16:15
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
For the sixth time in 2015, Islamist terrorism has struck our country. France mourns her dead and I mourn with her. I pay tribute to the dedication of our armed forces.

France must determine who its friends are and who its enemies are. France’s enemies are those who maintain links with Islamism. Once and for all, France must recapture control of its borders.

Islamist fundamentalism must be destroyed, radical mosques must be closed and radicals clerics must be expelled. French terrorists must be stripped of their citizenship and banned from this country.

Källa the Guardian live coverage.

Ok tack, vore också intressant att höra SD uttala sig.
Citera
2015-11-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nej, syftet med terrordådet var att få Europa involverade i mellanöstern, alltså tvärt om. Terrordådet var exakt timat dagen innan syrienmötet i Wien. Terrordådet bara skriker false flag.
Kan du utveckla vad du menar med false flag? Menar du att attackerna inte hänt och att filmer/foton är fabricerade eller menar du att de som utförde dåden är finansierade av väst?
Citera
2015-11-14, 16:18
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
USA åberopade Natos artikel 5 efter 9/11, vidare har ju Hollande kallat händelsen för krigshandling. Tror ni Frankrike kommer använda sig av Natos artikel 5? Jag ser framför mig en upptrappning mot IS den närmaste tiden, m.a.o. skulle inte vilja bo i Raqqa de närmaste dagarna..
Citera
2015-11-14, 16:19
Medlem
freeriderXIIs avatar
Frågan är om Frankrike kommer sätta in marktrupper eller inte. Och då syftar jag inte på rådgivare till kurderna. Utan rejäla styrkor som kan ta territorium av IS helst Raqqa och Mosul.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-11-14 kl. 16:22.
Citera
2015-11-14, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Kan du utveckla vad du menar med false flag? Menar du att attackerna inte hänt och att filmer/foton är fabricerade eller menar du att de som utförde dåden är finansierade av väst?
Nej, det har hänt! Men frågan är inte om det som har hänt utan varför det hände och hur det hände.. Sånt händer inte bara så där i världens mest kontrollerade zoner. För att genomföra detta krävs väldigt mycket mer än bara "det hände".
Citera
2015-11-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina7894
Attentats männen hade sagt att detta var " president Hollandes fel". Denna attack berodde på att Frankrike nu aktivt bekämpar IS i Syrien. Jag hoppas att Frankrike inte låter sig skrämmas, och att Frankrike, Ryssland och ännu fler länder, i stället kommer att trappa upp insatserna för att utplåna IS. Så detta hoppas jag på kommer leda till ännu mer och ännu hårdare krigföring mot IS. En Islamisk stat som har världs herravälde, kommer aldrig att bli verklighet!

IS som terrororganisation kommer aldrig att utplånas, åtminstone inte i en globaliserad värld. De kanske försvinner, men de kommer snart att ersättas av något nytt Det enda sättet för Europa att undgå framtida terrordåd är att helt enkelt deportera sina muslimer. Åtminstone de med arabiskt påbrå.
Citera
2015-11-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Frågan är om Frankrike kommer sätta in marktrupper eller inte. Och då syftar jag inte på rådgivare till kurderna.
Genom att sätta in marktrupper tror inte jag hjälper mot hotet som själva logiken har skapat. Däremot borde Frankrike låta andra underrättelsetjänster granska händelsen eftersom detta luktar korruption.
Citera
2015-11-14, 16:25
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Har Marine Le Pen uttalat sig om attackerna?

Hon har i alla fall ställt in sitt partis kampanj för regionvalen tills vidare.
Kl 15 uttalade hon att Fransmännen inte längre kan känna sig säkra och Frankrike borde "återta makten över gränsen"
Citat:
Pour Marine Le Pen, "la France et les Français ne sont plus en sécurité"
Dans une allocution, la présidente du Front national souhaite que la France "retrouve la maîtrise de ses frontières nationales définitivement".
Source AFP

http://www.lepoint.fr/societe/pour-m...1981665_23.php
Citera
2015-11-14, 16:28
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag är emot att ta bort muslimernas medborgarskap de skall inte tvingas att lämna Sverige det vore omoraliskt särskilt vad gäller de som är laglydiga. Däremot skulle jag kunna tänka mig frivilligt uppmuntrad återflyttning finansierat av biståndet. En miljon per individ skulle nog leda till att en hel del flyttade. 38 miljarder som vår stora bistånd uppgår till skulle alltså kunna få 38 000 att flytta per år, alltså helt på frivillig basis.

Däremot är jag för att helt sluta med invandring av muslimer till Sverige. Även om det givetvis kan vara lite svårt att kontrollera.

Att omvända muslimer till kristendomen vore också ett bra projekt. Jag känner till en del muslimer som gått över till kristendomen, ingenting är omöjligt.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-11-14 kl. 16:45.
Citera
2015-11-14, 16:31
Medlem
Tina7894s avatar
Ja, det låter som ett mycket bra förslag. Massutvisa alla muslimer från västvärlden.

De tycker ju i alla fall inte om hur vi lever här. Det är syndfullt att gå på konsert och titta på fotboll. Då kan de lika gärna leva där de kommer från, inte här.
Citera
2015-11-14, 16:34
Medlem
Citat:
Jag är emot att tar bort muslimernas medborgarskap de skall inte tvingas att lämna Sverige det vore omoraliskt särskilt vad gäller de som är laglydiga. Däremot skulle jag kunna tänka mig frivilligt uppmuntrad återflyttning finansierat av biståndet. En miljon per individ skulle nog leda till att en hel del flyttade. 38 miljarder som vår stora bistånd uppgår till skulle alltså kunna få 38 000 att flytta per år, alltså helt på frivillig basis.

Däremot är jag för att helt sluta med invandring av muslimer till Sverige. Även om det givetvis kan vara lite svårt att kontrollera.

Att omvända muslimer till kristendomen vore också ett bra projekt.

1. Du fantiserar..
2. Den politiska realititeten här på jordytan har ingenting med religion att göra, det handlar om intressen.
3. Även om muslimers invandring nu stoppades skulle detta inte kunna vara något hinder alls. Om du verkligen tror på allt i TV-rutan och har en hjärna så förstår du att aktionen kunde genomföras via andra kriminella mot summa pengar.

Just det att dessa grupper själva genomför aktionen är det konstigaste jag hört..
Citera
2015-11-14, 16:37
Medlem
Tina7894s avatar
Vi skulle behöva stoppa invandring av muslimer, inte bara till Sverige, utan till hela Europa.

Låt de vara kvar där nere i Syrien, Irak, Afghanistan, och alla andra ställen de kommer i från. Då slipper de reta sig på oss, och kan leva bland likasinnade.

Jag hoppas på att fler terrorattacker måste leda till att riva upp permanenta uppehållstillstånd och massutvisningar av muslimer.

Man är väl tillåten att drömma i alla fall?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in