2015-11-18, 10:51
Medlem
NirvanAs avatar
Lste nnstans att en polishund dog i rden, stmmer detta?
Citera
2015-11-18, 10:53
Medlem
farbror Svens avatar
I samma kvarter ligger moskn Tawhid (39 Rue de la Boulangerie 93200 Saint-Denis). Nr borgmstaren inbjd alla fr en tyst minut dagen efter Charlie Hebdo-ddet, uppmanade imamen i moskn alla trogna att bojkotta detta.

Marianne
Citera
2015-11-18, 10:55
Avstngd
Man kan vl dra slutsatsen efter det som hnt att terroristerna r skickligare som kallblodiga mrdare n som sjlvmordsbombare, helt i linje med vad youtubefilmer visar frn IS trningslger. Det r inga helylleterrorister la Gaza-sjlvmordsbombare, utan en terrorarm. Kan tnka mig att ISIS till och med tycker Gaza- och palestinska terrorister r lite patetiska (s lnge de har hllit p, s lite de ftt utrtttat..). ISIS r inte ute efter att man ska tycka synd om dem, till skillnad mot Gaza-terrorister.

Enligt vittnen frn gatan i Paris skt de p nra hll p offer som lg p gatan fr att verkligen skerstlla att de skjutit ihjl sina offer, precis som p youtubefilmer. Det verkar vldigt invat.
Citera
2015-11-18, 10:56
Medlem
Andy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Ja tyvrr verkar det stmma =/ Diesel hette den tydligen, rip!
Citera
2015-11-18, 10:57
Bannlyst
Citat:

Verkar som att polisen skriver p deras twitter att en hund ska ha dtt?

"Diesel, malinois de 7 ans, chienne d'assaut du #RAID a t tue par les terroristes dans l'opration en cours "
Citera
2015-11-18, 11:03
Medlem
Fribbs avatar
Citat:

Det stmmer. Se nedan tweet.

https://twitter.com/PNationale/statu...15776167677952
Citera
2015-11-18, 11:05
Bannlyst
Knner mig sker p att den sista personen som r kvar dr inne redan r dd.
Nu har det varit lugnt i ett antal timmar dr och det r dags att g in och hmta honom.
Just nu str dom bara och vntar p ett lik som inte kommer vandra ut av egen frmga.

Det r vad jag tror och det r min sikt, och den str jag fr.
Citera
2015-11-18, 11:06
Medlem
Swedenhielmss avatar
De som grips idag planerade ett nytt attentat mot finanskvarteren i Paris enligt Reuters.
Citera
Medlem
Enligt Sky:

Citat:
grahamfitzgerald 5 minutes ago
The suspected militants holed up in the Saint-Denis apartment had planned an attack on La Defense business district in Paris, a source close to the police investigation has said.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
h, kr det amerikanska stuket, panga in en massa rkgranater, sen sa in poliser som skjuter hejvilt p allt som rr sig.

Edit: nu kommer de tuffa pojkarna!

Men Frankrike r nog duktigare n vad Svenskarna hade varit i en sn hr situation vi r fr mjkiga i detta land. men att skjuta ner dom borde dom.
Citera
2015-11-18, 11:07
Medlem
Ja, det r frjvligt att en s vltrnad och duktig hund frsvinna s pltsligt.

Hr r en lnk till en fransk mediakanal, det ser ut som att dom gr sig redo fr att g in?

http://www.bfmtv.com/mediaplayer/live-video/
Citera
2015-11-18, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prestationsangest
Ja, det r frjvligt att en s vltrnad och duktig hund frsvinna s pltsligt.

Hr r en lnk till en fransk mediakanal, det ser ut som att dom gr sig redo fr att g in?

http://www.bfmtv.com/mediaplayer/live-video/

Det tror jag absolut att dom kommer att gra.
Det r dags nu att g in och spana, r det ngon kvar? Hur ser det ut hr inne i lgenheten? r det ngon hr? Ropa hall se om ngon r dr, spana, leta, kanske sitter han dr inne och trycker, kanske r det Abdelhamid som sitter dr inne och trycker, kanske r han redan dd, vem vet? Inte du, och inte jag. Jag tror dock han redan r dd om han r dr. Eller s r det ngon helt annan som sitter dr inne och trycker, kanske en civil som r rdd fr att g ut, kan vara vldigt mnga olika sorters mnniskor dr inne.

Kanske r det ingen kvar dr inne verhuvudtaget? Han kanske redan r p vg bort drifrn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in