2015-11-18, 10:51
Medlem
NirvanAs avatar
Läste nånstans att en polishund dog i räden, stämmer detta?
Citera
2015-11-18, 10:53
Medlem
farbror Svens avatar
I samma kvarter ligger moskén Tawhid (39 Rue de la Boulangerie 93200 Saint-Denis). När borgmästaren inbjöd alla för en tyst minut dagen efter Charlie Hebdo-dådet, uppmanade imamen i moskén alla trogna att bojkotta detta.

Marianne
Citera
2015-11-18, 10:55
Avstängd
Man kan väl dra slutsatsen efter det som hänt att terroristerna är skickligare som kallblodiga mördare än som självmordsbombare, helt i linje med vad youtubefilmer visar från IS träningsläger. Det är inga helylleterrorister ā la Gaza-självmordsbombare, utan en terrorarmé. Kan tänka mig att ISIS till och med tycker Gaza- och palestinska terrorister är lite patetiska (så länge de har hållit på, så lite de fått uträtttat..). ISIS är inte ute efter att man ska tycka synd om dem, till skillnad mot Gaza-terrorister.

Enligt vittnen från gatan i Paris sköt de på nära håll på offer som låg på gatan för att verkligen säkerställa att de skjutit ihjäl sina offer, precis som på youtubefilmer. Det verkar väldigt inövat.
Citera
2015-11-18, 10:56
Medlem
Andy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Ja tyvärr verkar det stämma =/ Diesel hette den tydligen, rip!
Citera
2015-11-18, 10:57
Bannlyst
Citat:

Verkar som att polisen skriver på deras twitter att en hund ska ha dött?

"Diesel, malinois de 7 ans, chienne d'assaut du #RAID a été tuée par les terroristes dans l'opération en cours "
Citera
2015-11-18, 11:03
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:

Det stämmer. Se nedan tweet.

https://twitter.com/PNationale/status/666915776167677952
Citera
2015-11-18, 11:05
Bannlyst
Känner mig säker på att den sista personen som är kvar där inne redan är död.
Nu har det varit lugnt i ett antal timmar där och det är dags att gå in och hämta honom.
Just nu står dom bara och väntar på ett lik som inte kommer vandra ut av egen förmåga.

Det är vad jag tror och det är min åsikt, och den står jag för.
Citera
2015-11-18, 11:06
Medlem
Swedenhielmss avatar
De som grips idag planerade ett nytt attentat mot finanskvarteren i Paris enligt Reuters.
Citera
Medlem
Enligt Sky:

Citat:
grahamfitzgerald 5 minutes ago
The suspected militants holed up in the Saint-Denis apartment had planned an attack on La Defense business district in Paris, a source close to the police investigation has said.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Äh, kör det amerikanska stuket, panga in en massa rökgranater, sen ösa in poliser som skjuter hejvilt på allt som rör sig.

Edit: nu kommer de tuffa pojkarna!

Men Frankrike är nog duktigare än vad Svenskarna hade varit i en sån här situation vi är för mjäkiga i detta land. men att skjuta ner dom borde dom.
Citera
2015-11-18, 11:07
Medlem
Ja, det är förjävligt att en så vältränad och duktig hund försvinna så plötsligt.

Här är en länk till en fransk mediakanal, det ser ut som att dom gör sig redo för att gå in?

http://www.bfmtv.com/mediaplayer/live-video/
Citera
2015-11-18, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prestationsangest
Ja, det är förjävligt att en så vältränad och duktig hund försvinna så plötsligt.

Här är en länk till en fransk mediakanal, det ser ut som att dom gör sig redo för att gå in?

http://www.bfmtv.com/mediaplayer/live-video/

Det tror jag absolut att dom kommer att göra.
Det är dags nu att gå in och spana, är det någon kvar? Hur ser det ut här inne i lägenheten? Är det någon här? Ropa hallå se om någon är där, spana, leta, kanske sitter han där inne och trycker, kanske är det Abdelhamid som sitter där inne och trycker, kanske är han redan död, vem vet? Inte du, och inte jag. Jag tror dock han redan är död om han är där. Eller så är det någon helt annan som sitter där inne och trycker, kanske en civil som är rädd för att gå ut, kan vara väldigt många olika sorters människor där inne.

Kanske är det ingen kvar där inne överhuvudtaget? Han kanske redan är på väg bort därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in