2015-11-14, 20:11
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Kan, ju vara som Expressen/The Guardian skriver:

"Men syriska pass används även av andra, de anses vara högvaluta för som vill komma in i Europa. Det är därför inte bekräftat om personen på passet faktiskt är den attentatsman som hade passet på sig, skriver The Guardian."

Fast det är väl ganska troligt att det just är passet som använts vid registreringen i Grekland?Hurvida det verkligen är passinnehavaren som registrerats och som nu eventuellt är död i Paris är såklart en annan historia.

Riktigt otäckt om det faktiskt är som så att IS har infiltrerat flyktingströmmarna. Nåt som flera underrättelser varnade för rätt nyligen.
Citera
2015-11-14, 20:12
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0lAj
Källa?
Om nu detta var sant, varför inte spränga sig själv direkt vid entrén eller varför greps han ej?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21765826.ab
Citera
2015-11-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Du skall jag förtydliga det, Jag bor på kontinenten och reser ofta till Frankrike. Polisen stoppar en relativt ofta. Ser du utomeuropeisk ut ännu oftare.

Har du eller nationellt ID på dig släpps du omedelbart. Har du inte det brukar det bli kroppsvisitering och eller de kollar bilen.

Skulle varit lite tjurigt för dem om hela operationen sket sig pga en rutinkontroll in en fotbollsmatch

Har själv befunnit mig flertalet gånger i Frankrike, har aldrig varken blivit stoppad eller haft pass på mig ute. Stöldrisken är ju skyhög som den är utan att man bär på sitt enda utresedokument. Gissar att det knappast händer särskilt ofta eftersom det bor galet mycket utlänningar i Frankrike, så risken rent procentuellt kan inte vara jättehög. Sen åker de här snubbarna nog inte runt en massa eller går och shoppar innan, det är nog ganska direkt resa från whatever plats de bor på till platsen där attentatet sker.

Du menar alltså inte att du tycker det är LITE konstigt att terrorister i princip alltid verkar bära pass?
Citera
Medlem
L0lAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Maktmässigt är Sverige ickeexisterande, vi har inget inflytande över resten av Europa, vi är inte nere i Syrien och bombar, vi är inte med i Nato, och vi gör inte muslimer särskilt illa. Alltså finns det i princip inga skäl att faktiskt planera någon attack här, folk är alltså rädda i onödan.

En anledning att attackera Sverige som jag kan se är att vi tar emot avhoppade IS-krigare. IS kanske ser de som förrädare och hämnas på Sverige då vi hjälper de?
Citera
Medlem
MickeyAnonymouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Fick veta nyss att Alva är den som avlidigt ifall det är oklart
Är du helt säker? Alva är en vän till mig så jag hoppades inte att det var sant..
Citera
2015-11-14, 20:14
Medlem
crusades avatar
Citat:
Källa?
Om nu detta var sant, varför inte spränga sig själv direkt vid entrén eller varför greps han ej?

Han sprängde sig direkt när vakterna upptäckte bältet.
Källa Expressen
Citera
Medlem
Citat:
Källa?

http://www.wsj.com/articles/attacker...way-1447520571
Citera
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är kanske märkligt att terrorister har med sig passet, men man måste ha klart för sig att dessa killar inte alls följer samma logik som vi. Många offrar ju faktiskt sina liv vilket mycket få västerlänningar skulle göra.

Kanske är det till och med så att de har med sig passen med flit just för att de vill att alla skall veta att de offrade sina liv för Allah. Det blir någon sorts bonuspoäng efter döden vilket kan vara svårt för oss att förstå.

Ingen som tänkt på att dom tar med sig passet för att skrämmas?
Inser ni inte det själva?

Isis härjar i flera år, inge flyktingkaos
Länder börjar bomba syriem
Flyktingström på flera hundra tusen
Europa fullt med flyktingar
Självmordsbombare som visar sig vara en flykting

Varför kom vågen med flyktingar nu när isis attackeras och ikte för 5 år sedan?
Bara en extremistvåg som kallas isis
Citera
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Maktmässigt är Sverige ickeexisterande, vi har inget inflytande över resten av Europa, vi är inte nere i Syrien och bombar, vi är inte med i Nato, och vi gör inte muslimer särskilt illa. Alltså finns det i princip inga skäl att faktiskt planera någon attack här, folk är alltså rädda i onödan.

Det här handlar då om totala hjärntvättade dårar och hur kan du då säga "i onödan"?

IS ledarskap måste förvandlas till svinföda innan man kan uttala sig som du gör.
Citera
2015-11-14, 20:15
Medlem
Moltisantis avatar
Finns det några uppgifter på fler skadade eller döda svenskar än 1 dödad och 1 skadad som rapporterats tidigare?
Citera
2015-11-14, 20:16
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Har själv befunnit mig flertalet gånger i Frankrike, har aldrig varken blivit stoppad eller haft pass på mig ute. Stöldrisken är ju skyhög som den är utan att man bär på sitt enda utresedokument. Gissar att det knappast händer särskilt ofta eftersom det bor galet mycket utlänningar i Frankrike, så risken rent procentuellt kan inte vara jättehög. Sen åker de här snubbarna nog inte runt en massa eller går och shoppar innan, det är nog ganska direkt resa från whatever plats de bor på till platsen där attentatet sker.

Du menar alltså inte att du tycker det är LITE konstigt att terrorister i princip alltid verkar bära pass?

Man kanske vill kunna identifieras snabbt och enkelt för att folk ska veta vem som ligger bakom dådet?
Citera
2015-11-14, 20:17
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulquarians
Ja det är jag säker på. Hur många personer kan dessa nätverk innehålla?
Ja du..det är nog ingen som vet det..men gissningsvis ett tusental..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in