2015-11-14, 20:11
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Kan, ju vara som Expressen/The Guardian skriver:

"Men syriska pass anvnds ven av andra, de anses vara hgvaluta fr som vill komma in i Europa. Det r drfr inte bekrftat om personen p passet faktiskt r den attentatsman som hade passet p sig, skriver The Guardian."

Fast det r vl ganska troligt att det just r passet som anvnts vid registreringen i Grekland?Hurvida det verkligen r passinnehavaren som registrerats och som nu eventuellt r dd i Paris r sklart en annan historia.

Riktigt otckt om det faktiskt r som s att IS har infiltrerat flyktingstrmmarna. Nt som flera underrttelser varnade fr rtt nyligen.
Citera
2015-11-14, 20:12
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0lAj
Klla?
Om nu detta var sant, varfr inte sprnga sig sjlv direkt vid entrn eller varfr greps han ej?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21765826.ab
Citera
2015-11-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Du skall jag frtydliga det, Jag bor p kontinenten och reser ofta till Frankrike. Polisen stoppar en relativt ofta. Ser du utomeuropeisk ut nnu oftare.

Har du eller nationellt ID p dig slpps du omedelbart. Har du inte det brukar det bli kroppsvisitering och eller de kollar bilen.

Skulle varit lite tjurigt fr dem om hela operationen sket sig pga en rutinkontroll in en fotbollsmatch

Har sjlv befunnit mig flertalet gnger i Frankrike, har aldrig varken blivit stoppad eller haft pass p mig ute. Stldrisken r ju skyhg som den r utan att man br p sitt enda utresedokument. Gissar att det knappast hnder srskilt ofta eftersom det bor galet mycket utlnningar i Frankrike, s risken rent procentuellt kan inte vara jttehg. Sen ker de hr snubbarna nog inte runt en massa eller gr och shoppar innan, det r nog ganska direkt resa frn whatever plats de bor p till platsen dr attentatet sker.

Du menar allts inte att du tycker det r LITE konstigt att terrorister i princip alltid verkar bra pass?
Citera
Medlem
L0lAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Maktmssigt r Sverige ickeexisterande, vi har inget inflytande ver resten av Europa, vi r inte nere i Syrien och bombar, vi r inte med i Nato, och vi gr inte muslimer srskilt illa. Allts finns det i princip inga skl att faktiskt planera ngon attack hr, folk r allts rdda i ondan.

En anledning att attackera Sverige som jag kan se r att vi tar emot avhoppade IS-krigare. IS kanske ser de som frrdare och hmnas p Sverige d vi hjlper de?
Citera
Medlem
MickeyAnonymouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Fick veta nyss att Alva r den som avlidigt ifall det r oklart
r du helt sker? Alva r en vn till mig s jag hoppades inte att det var sant..
Citera
2015-11-14, 20:14
Medlem
crusades avatar
Citat:
Klla?
Om nu detta var sant, varfr inte sprnga sig sjlv direkt vid entrn eller varfr greps han ej?

Han sprngde sig direkt nr vakterna upptckte bltet.
Klla Expressen
Citera
Medlem
Citat:
Klla?

http://www.wsj.com/articles/attacker...way-1447520571
Citera
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det r kanske mrkligt att terrorister har med sig passet, men man mste ha klart fr sig att dessa killar inte alls fljer samma logik som vi. Mnga offrar ju faktiskt sina liv vilket mycket f vsterlnningar skulle gra.

Kanske r det till och med s att de har med sig passen med flit just fr att de vill att alla skall veta att de offrade sina liv fr Allah. Det blir ngon sorts bonuspong efter dden vilket kan vara svrt fr oss att frst.

Ingen som tnkt p att dom tar med sig passet fr att skrmmas?
Inser ni inte det sjlva?

Isis hrjar i flera r, inge flyktingkaos
Lnder brjar bomba syriem
Flyktingstrm p flera hundra tusen
Europa fullt med flyktingar
Sjlvmordsbombare som visar sig vara en flykting

Varfr kom vgen med flyktingar nu nr isis attackeras och ikte fr 5 r sedan?
Bara en extremistvg som kallas isis
Citera
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Maktmssigt r Sverige ickeexisterande, vi har inget inflytande ver resten av Europa, vi r inte nere i Syrien och bombar, vi r inte med i Nato, och vi gr inte muslimer srskilt illa. Allts finns det i princip inga skl att faktiskt planera ngon attack hr, folk r allts rdda i ondan.

Det hr handlar d om totala hjrntvttade drar och hur kan du d sga "i ondan"?

IS ledarskap mste frvandlas till svinfda innan man kan uttala sig som du gr.
Citera
2015-11-14, 20:15
Medlem
Moltisantis avatar
Finns det ngra uppgifter p fler skadade eller dda svenskar n 1 ddad och 1 skadad som rapporterats tidigare?
Citera
2015-11-14, 20:16
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Har sjlv befunnit mig flertalet gnger i Frankrike, har aldrig varken blivit stoppad eller haft pass p mig ute. Stldrisken r ju skyhg som den r utan att man br p sitt enda utresedokument. Gissar att det knappast hnder srskilt ofta eftersom det bor galet mycket utlnningar i Frankrike, s risken rent procentuellt kan inte vara jttehg. Sen ker de hr snubbarna nog inte runt en massa eller gr och shoppar innan, det r nog ganska direkt resa frn whatever plats de bor p till platsen dr attentatet sker.

Du menar allts inte att du tycker det r LITE konstigt att terrorister i princip alltid verkar bra pass?

Man kanske vill kunna identifieras snabbt och enkelt fr att folk ska veta vem som ligger bakom ddet?
Citera
2015-11-14, 20:17
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulquarians
Ja det r jag sker p. Hur mnga personer kan dessa ntverk innehlla?
Ja du..det r nog ingen som vet det..men gissningsvis ett tusental..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in