Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-14, 11:00
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Att eventuella gärningsmän inte ska kunna ta sig ut. Man kan inte med 100% säkerhet säga att alla gärningsmännen är gripna eller dödade utan det kan finnas fler. En förstärkt och skarpare gränskontroll gör det svårare för eventuella GM:s att fly landet.

Det måste även flera som känt till det hela innan, som hjälpt till med logistik, inblandade i planeringen, förvarat vapen, fixat bilar, bostäder mm mm.
Citera
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Är de inte amerikaner?

Jo det är dem.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Rock. De kan ju ha varit utvalda eftersom det är ett amerikanskt band.

Tänkte mer om det hade ett speciellt budskap "overall" i deras texter som de spelar.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
http://www.liveleak.com/view?i=86c_1...comment_page=7

Ligger personen utanför dörren skadad och smsar med sina anhöriga mot slutet av videon?
Det är nog mer troligt att personen försöker larma efter hjälp.
Citera
2015-11-14, 11:01
Medlem
dullabos avatar
IS vill att Europa ska se ner på islam och muslimerna som kommer, de vill att vi ska stöta ut de muslimer som finns i våra länder så att de kan rekrytera fler. Låt inte terrorn bestämma över hur vi ska leva.
Citera
2015-11-14, 11:02
Medlem
MeMajks avatar
Har det någonstans framkommit vad man skulle med gisslan till ?
De verkar ju haft eldkraft så de skulle kunnat ha dödat allihop
Citera
2015-11-14, 11:02
Det måste bli ett slut på det här. En del säger att det handlar om att de inte har jobb. Jo , god dag yxa. Många av dessa muslimer har jobb och ordnat liv.
Citera
2015-11-14, 11:03
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Kul, för just nu sitter jag och kollar på ett klipp där USA skyller på Europas dåliga vapenlagar. En av reportrarna säger t.ex att om vi hade haft rätt till concealed carry so hade antalet döda varit mycket lägre i paris just nu

https://youtu.be/7Kmn8L9ZJ0A?t=23m53s
Det är så typiskt av dom som förespråkar vapen att yttra sig i ett sånt här tillfälle. Hade dom haft rätten att bara vapen, och hade några inne på konserthuset gjort det så hade antagligen flera liv räddats. Så länge är jag redo att hålla med.

Men, hur många onödiga skjutningar är det inte i te.x USA? Nu menar jag inte skolskjutningar eller liknande. Utan "misstag" där någon tror att det är inbrott men istället råkar gubben skjuta frugan sin, eller när Mike blir galen på frun för hon varit otrogen och i stundens hetta tar han pistolen och avslutar det.

I tillfällen som detta hade det säkerligen räddat liv, men i längden tror jag det kostar fler liv.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
IS-folket är knappast några raketforskare. Kan mycket väl tänka mig att svenska IS-anhängare sitter och blir upphetsade av vad de ser på nyheterna och bestämmer sig för att göra liknande saker i Sverige / andra mindre länder.

Visst men då är vi ju inne på det jag skrev om lokala virrpannor. Attackerna i Paris är med stor sannolikhet inte planerade och understödda enbart lokalt.
Än så länge verkar inte den tekniska kompetensen hos våra "svenska" terrorister vara sådär jättehög. Att lyckas spränga sig själv i luften är liksom fet fail.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
http://www.liveleak.com/view?i=86c_1...comment_page=7

Ligger personen utanför dörren skadad och smsar med sina anhöriga mot slutet av videon?
Det är ju ganska vanligt numer när man har möjligheten.

Ett sista: "jag älskar er". Kanske på telefonsvararen. Kanske som SMS.

Jämför med 9/11. Folk har sparat de SMS:en och telefonsvarar-meddelandena sedan dess. För att minnas.
Citera
2015-11-14, 11:04
Medlem
BootyLuvs avatar
Vaknade precis till rubrikerna. Fy fan. Är inte ofta jag berörs av eländesrubrikerna nuförtiden - det är ju så jävla mycket skit som händer, hela tiden - men den här känns i magen. Kan dock inte riktigt precisera om det är oro eller en avgrundsdjup vrede jag känner. Lutar åt det senare. När ska västvärlden ta av silkesvantarna? Börjar bli lite väl många större attentat på kort tid nu, med först det ryska planet och nu det här.

Skicka in B-52orna och gör en glasöken av hela jävla kalifatet.
Senast redigerad av BootyLuv 2015-11-14 kl. 11:06.
Citera
Medlem
MORE: Hollande: #Paris Attacks were committed by ISIS; attacks were planned, organised from abroad with help from inside France - @Reuters

Hollande på en presskonferens precis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Har det någonstans framkommit vad man skulle med gisslan till ?
De verkar ju haft eldkraft så de skulle kunnat ha dödat allihop

IS älskar ju att sprida skräck. De fick maxad uppmärksamhet genom att ta gisslan och slakta folk där inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in