2015-11-12, 23:24
Medlem
Kan nog kosta dig allt från 10-100kr i månaden
Citera
2015-11-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258

Om det vore så, så fattar jag inte varför folk gnäller.
Citera
2015-11-12, 23:34
Medlem
Borkasons avatar
Jan Tullberg, tidigare forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och docent i ekonomi är den enda som på ett seriöst sätt räknat på detta, och dessutom skrivit en bok om det:
"Låsningen – en analys av svensk invandringspolitik"
Tullberg uppskattar att nettokostnaden för invandringen under 2013 uppgick till 250 miljarder kronor, vilket var ungefär 7 procent av Sveriges BNP.

Det kan nog dubblas i dagens läge.

Så enkelt räknat 500.000.000.000 / 5.000.000 = 100,000 kr/år
Eftersom vi inte har råd med detta så lånar vi istället, så att det inte ska märkas så mycket i plånboken. http://www.statsskuld.com
Eftersom vi inte har råd med detta så monterar vi ner välfärden istället, så att det inte ska märkas så mycket i plånboken.
Grattis!

Fast du ville ju veta vad den kostade dig. Svaret är att den kostar dig din nationalstat.
Senast redigerad av Borkason 2015-11-12 kl. 23:41.
Citera
2015-11-12, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 812258

Per timme kanske
Citera
2015-11-12, 23:42
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
//...............

Men vi kan göra en extrem förenkling för att du ska få ett hum. Att invandringen kostar 150 miljarder årligen för tillfället är definitivt i underkant, så vi kan använda det. De totala utgifterna för den offentliga sektorn är lite över 2 000 miljarder. Så invandringen står för 7,5% av de totala utgifterna. 7,5 öre på varje krona skatt du betalar går alltså till invandringen.

Det är som sagt extremt förenklat, men det ger en fingervisning iallafall.

Då försöker jag göra en ny beräkning grundat på dina uppgifter på att kostnaden för invandringen är 150 miljarder samt mina uppgifter på att vi är 4,8 miljoner produktiva skattebetalare i landet.

I så fall blir invandrarkostnaden 31,250:- per skattebetalare och år
Citera
2015-11-12, 23:55
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
Ett annat roligt räkneexempel.
Migrationsverkets budget är 75 miljarder.
Det är 207 miljoner om dagen
8,6 miljoner i timmen
144,000 i minuten
Sen intäktssidan; blattar betalar också in skatt.
Citera
2015-11-12, 23:57
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Nu blev jag ännu räddare så jag kommer nog inte kunna sova något inatt

Inte meningen att skrämmas men det ser ju onekligen ganska dystert ut. Själv har jag slutat att ligga sömnlös och försöker se det positiva. I denna takten kraschar hela systemet inom en relativt snar framtid, och det är lika bra att det sker så fort som möjligt. Först då kan vi göra om och göra rätt, utan några verklighetsfrånvända extremister vid rodret.
Dessutom kan du ju i framtiden stoltsera med att du varit med om ett historiskt unikt experiment.

Good times!
Citera
2015-11-12, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling

Jo för våra skattepengar som de får i socialbidrag.
Citera
2015-11-12, 23:59
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Förmodligen kommer pensionsåldern att höjas till 70 år i framtiden för att sverige ska kunna försörja alla analfabeter som väller in i landet. och det kan inte mätas i pengar hur jävligt det är.
Citera
2015-11-13, 00:01
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Med Löfvens positiva inställning kan det tillomed bli 25 grader i vinter.
hahah,

Är det inte så att företagen drar de största lassen? Du som privatperson bidrar nog inte med såå mycket (fortfarande en hel del). Tänker jag fel nu?
Citera
2015-11-13, 00:05
Medlem
Hulls avatar
Du får mindre skola, sjukvård och vägar för dina pengar du betalar som skatt. Men se fördelarna istället: Dina barn får gå på en skola med en majoritet svarta ensamkommande män i 30 års åldern som gör vad de vill med dem under skoltid. Vi kommer få njuta av kåkstäder runt våra villor och knark, piss, bajs i trappuppgångar och brinnande bilar ute på gator och torg.

Ingen av dem kommer någonsin få en högre utbildning och de som får en sådan kommer aldrig göra något drivet innovativt som leder samhället mot framtiden. Istället kommer religiös medeltid att råda för evigt, med sumeriska rättegångar på gatorna och tvångsgiftermål mellan 60 åriga Kalifer och 9-åriga barn.

Vad är välfärd egentligen? Jag menar, samhället omkring detta kan ju fortfarande vara rikt i valuta, men fattigt i livsvärde.
Citera
2015-11-13, 00:11
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling

Ok spännande. Intäkter - kostnader = -250 miljarder år 2013. Mycket mera nu såklart.

När SCB räknar korrekt och anger andelen av arbetsför ålder som arbetar blir det tydligt att situationen är katastrofal.
Bara 57 procent av alla invandrare och 51 procent av utomeuropeiska invandrare i arbetsför ålder förvärvsarbetar. Motsvarande siffra är 82 procent för svenskfödda. I gruppen svenskfödda ingår ändå andra generationens invandrare.

http://www.tino.us/2013/12/skakande-ny-rapport-fran-scb-om-integration/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in