2015-11-13, 11:52
Medlem
Beatriceaurores avatar
Många fler lärare än man tror ägnar sig åt sexfantasier och/eller försök till sex med sina elever. Min dotter, då tolv-tretton "groomades" av två manliga lärare i 40-50årsåldern, de ville ha privata samtal i enrum, bjöd på cocacola etc. Inget hände dock, hon är en strong tjej och fattade. Att inleda ett förhållande är riskfyllt för läraren och han blir nog av med jobbet - men som runkobjekt passar högstadieflickor bra.
Citera
2015-11-13, 12:02
Medlem
Beatriceaurores avatar
Den kände palestinier-danska invandraren Yahya Hassan berättar i sin bok med samma namn om hur hans dansklärarinna inleder ett förhållande med honom när han är sexton år. Hon var i trettioårsåldern och hade ett litet barn. Hon fick sparken, och det blev skilsmässa. Som hämnd vandaliserade långt senare Hassan tillsammans med sina kriminella kusiner hennes f d makes hem, stal först hans värdeföremål. Så kan det också gå.
Unge Yahya blev berömd och gjorde succé med sin självbiografiska bok, skriven på mycket bra danska, fastän han som vanemässig skolkare nästan aldrig deltagit i några lektioner överhuvugtaget...
Citera
2015-11-13, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglen
Tycker du att HON är den som agerat fel i situationen? Really?
Ja, om hon fick pengar eller bättre betyg spelar ju ingen roll. Hon är en hora. Att läraren gjorde fel gör ju ingen skillnad på vad hon är.
Citera
2015-11-13, 12:40
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
En knapp majoritet skulle jag påstå... Runt 55% kanske, resterande 45% utbildar sig till det för att dom har inget alternativ, jobba på konsum/ica eller lärare? Pest eller kolera?

Du har ingen jävla aning så sluta slänga dig med procentsiffror. Jag har för övrigt jävligt svårt att tro att någon genomgår 3-4års utbildning för att möjligen kunna ligga med någon av sina elever med den överhängande risken att bli av med både sitt jobb och sin legitimation.

Påståendet är så pass tramsigt att jag har överhuvudtaget har svårt att ta det seriöst.
Citera
2015-11-13, 13:25
Medlem
Milizers avatar
Detta är nog vanligare än man tror. Vad skulle annars vara anledningen till att killar går en skitutbildning för att få en skitlön för ett skitjobb?
Senast redigerad av Milizer 2015-11-13 kl. 13:38.
Citera
2015-11-13, 13:33
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Detta är nog vanligare än man tror. Vad skulle annars vara anledningen till att killar går en skitutbildning för att få en skitlön för ett skitjobb?

Tja, någon form av generell tro på att man kan göra en skillnad? Alt att man är så pass formad av skolan att man söker sig dit för att det är det enda område man känner till efter 13år. Sen så skall man inte heller glömma att kraven för att komma in är väldigt låga.

Att tro att någon form av möjligt knull 5 år senare är drivkraften till att merparten genomgå en utbildning, ja då har man fan kommit snett och bör tänka över sin egen världsbild.
Citera
2015-11-13, 13:37
Medlem
Milizers avatar
Jag har jobbat som universitetslärare med studenter mestadels i åldrarna 18-23. Det hände flera gånger att studentskorna, många snygga med fina kroppar, uppsökte mig och ville bli knullade av mig.

Jag brukade nobba dem, men i några fall var hon så läcker att jag inte kunde tacka nej.

Förslaget "Sex mot högre betyg" tackade jag dock alltid nej till. Där fan går gränsen för mig. Även om jag vet kollegor som tackade ja.
Citera
2015-11-13, 14:43
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Det är nog fler än vad man vill tro som har detta som motivation när de söker sig till att bli lärare. Det finns ju t.o.m. s.k. dagispedofiler.
Årets spekulation. Så ignorant.
Citera
2015-11-13, 14:45
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
En knapp majoritet skulle jag påstå... Runt 55% kanske, resterande 45% utbildar sig till det för att dom har inget alternativ, jobba på konsum/ica eller lärare? Pest eller kolera?
Du vet uppenbarligen absolut ingenting, zero, nada om läraryrket.
Citera
2015-11-13, 14:53
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battler
Hade en kvinlig gympa lärare som tafsade så fort hon fick cahnsen. Sportiga killar som skulle hoppa över en lite pall genom att hålla i dom i rumpan och kuken. Tjejer strunta hon i. De kunde ta rökpauser men fick vg ändå.

En manlig lärare inledde ett förhållande med en tjej som gick i 9:an. Hon kom ifrån ett trasigt hem så de jag kände inkl mina föräldrar tyckte egentligen det var bra att hon kom hemifrån.

2 historier om lärare som var sugna på elever under en tre årsperiod på en liten skola.
Låter sim att du härstammar från en väldigt liten, avlägsen och mörk håla.
Citera
2015-11-13, 17:36
Medlem
Milizers avatar
Det finns tjejer som har det som fetisch att knulla med sina lärare. Jag träffade en tjej som berättade att hon gjort detta redan som 11-åring på mellanstadiet. Detta kom ut och läraren fick sparken.
Citera
2015-11-13, 18:52
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Det finns tjejer som har det som fetisch att knulla med sina lärare. Jag träffade en tjej som berättade att hon gjort detta redan som 11-åring på mellanstadiet. Detta kom ut och läraren fick sparken.

Om läraren hade sex med en 11-åring så borde han ha blivit åtalad för sexuellt utnyttjande av barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in