• 1
  • 2
2015-11-11, 20:38
Medlem
Hej, vilken yrke som jag kan läsa vidare utan matte B ?
Jag gav upp på matte B på komvux, läser distans, jobbar 100% så jag kan inte läsa/lösa matte B. Fast vill läsa vidare, Jag är en tjej och 22 år gammal, 152 cm lång, jobbar som undersköterska nu förtiden. Så jag är så ung jag vill läsa vidare nu idag innan jag kommer bli gammal och ångra mig sen.
Citera
2015-11-11, 20:40
Medlem
realthugs avatar
Vad har längden med ett yrke att göra?
Citera
2015-11-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Vad har längden med ett yrke att göra?

Jag menade att jag är inte så stor och stark som passar in alla yrket, har jag fel? Det e jag som bestämt vad jag vill skriva :/
Citera
2015-11-11, 21:42
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raschii
Jag menade att jag är inte så stor och stark som passar in alla yrket, har jag fel? Det e jag som bestämt vad jag vill skriva :/

Ska du fortsätta utbilda dig men utan matte B ska du nog inte vara så kräsen.
Citera
2015-11-11, 22:34
Medlem
Citat:
Jag gav upp på matte B på komvux, läser distans, jobbar 100% så jag kan inte läsa/lösa matte B. Fast vill läsa vidare, Jag är en tjej och 22 år gammal, 152 cm lång, jobbar som undersköterska nu förtiden. Så jag är så ung jag vill läsa vidare nu idag innan jag kommer bli gammal och ångra mig sen.

Vad ungefär vill du jobba med?, det finns väldigt mycket som inte kräver matematik b.

Gå in på antagning och kolla program och kika på dom där det inte står matematik b som förkunskapskrav, tyvärr så finns det inget filter för detta.

Förskollärare är väl ett, bibliotikarie ett annat.
Citera
2015-11-13, 16:00
Bannlyst
Du kan ju prova att läsa kursen igen, istället för att låta hela framtiden hänga på att det.

Förskollärare kräver inte Ma 2 så vitt jag vet. Fast det är fysiskt krävande, och din längd kanske inte är en fördel i yrkesrollen.
Citera
2015-11-13, 16:08
Medlem
Citat:

Varför kan du inte läsa matte B? Jag läste Kemi B och Biologi B på 100% på distans (NTI-skolan) samtidigt som jag jobbade 100% så det går om man vill. Jag rekommenderar dock inte att läsa kurser på 100% samtidigt som man jobbar 100%, det hade varit bättre att läsa på 50%. Då har du fler kvällar och helger på dig så det blir inte lika jobbigt.
Senast redigerad av Travliraren 2015-11-13 kl. 16:10.
Citera
2015-11-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travliraren
Varför kan du inte läsa matte B? Jag läste Kemi B och Biologi B på 100% på distans (NTI-skolan) samtidigt som jag jobbade 100% så det går om man vill. Jag rekommenderar dock inte att läsa kurser på 100% samtidigt som man jobbar 100%, det hade varit bättre att läsa på 50%. Då har du fler kvällar och helger på dig så det blir inte lika jobbigt.

För att jag är dålig på matte och ingen kan hjälpa mig lösa matte hemma, ensamboende i Norrland så det blir lätt att ge upp.
Citera
2015-11-14, 16:15
Medlem
Var jag bor vet jag att det finns komvux med kvällsundervisning i matte 2/b. Det kanske finns på din ort med? Då får man hjälp där på lektionerna på kvällen.
Citera
2015-11-14, 17:11
Medlem
Ok, så du har inte hjärnan för matematik och du är inte fysiskt stark. Vad hade du tänkt göra? Finns det något mer att göra?
Citera
2015-11-14, 23:03
Medlem
Kriminologi jäkligt intressant!
Citera
2015-11-15, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludsin12
Kriminologi jäkligt intressant!
Mjo, om man inte har ett otroligt intresse för detta är det nog inte den bästa examen att inskaffa sig, då det är extremt svårt att få jobb som kriminolog. Bättre att satsa på någon administrativ examen eller en yrkenexamen som sjuksköterska, lärare eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in