• 1
  • 2
2015-11-15, 13:35
Medlem
Overminds avatar
Jag sitter i samma sits som du trådskaparen.

27 år dock.... Försökt läsa in ma2b för jag vill in på socionomprogrammet... Jag klarar inte det. Jag tappar disciplinen och blir tokig. Jag avskyr och hatar matematik. Jag hade hellre läst in svenska c, engelska c och samhällskunskap eller valfritt TILLSAMMANS än bara matte b....

Börjar starkt överväga förskollärare nu..... Blir så förbannad och arg att de flesta utb. kräver matematik 2b....
Citera
2015-11-16, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Ok, så du har inte hjärnan för matematik och du är inte fysiskt stark. Vad hade du tänkt göra? Finns det något mer att göra?

Ja därför har jag frågat er om ni vet någonting, nej jag vet inte och jag vet ju inte vilka utbildning som jag kan läsa vidare.
Samt vill inte jobba som undersköterska längre.
Citera
2015-11-16, 23:00
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raschii
Hej, vilken yrke som jag kan läsa vidare utan matte B ?
Jag gav upp på matte B på komvux, läser distans, jobbar 100% så jag kan inte läsa/lösa matte B. Fast vill läsa vidare, Jag är en tjej och 22 år gammal, 152 cm lång, jobbar som undersköterska nu förtiden. Så jag är så ung jag vill läsa vidare nu idag innan jag kommer bli gammal och ångra mig sen.

Det jag kommer på som inte kräver mer än matematik A är statsvetenskap, teologi och filosofi. Nu är inte något av det inriktat på ett specifikt yrke, kör komvux och fixa matten om du vill ha valmöjligheter. Med enbart grundläggande behörighet finns det inte mycket val.
Citera
2016-07-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

27 år dock.... Försökt läsa in ma2b för jag vill in på socionomprogrammet... Jag klarar inte det. Jag tappar disciplinen och blir tokig. Jag avskyr och hatar matematik. Jag hade hellre läst in svenska c, engelska c och samhällskunskap eller valfritt TILLSAMMANS än bara matte b....

Börjar starkt överväga förskollärare nu..... Blir så förbannad och arg att de flesta utb. kräver matematik 2b....

Hej hur går det för dej nu? Det blev att Jag läser matte B nu. Kommer göra prov 2 snart. Har 3 prover. Jag kämpar mycket.
Citera
2016-07-04, 12:56
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raschii
Hej hur går det för dej nu? Det blev att Jag läser matte B nu. Kommer göra prov 2 snart. Har 3 prover. Jag kämpar mycket.

Hej! Jobbar som väktare just nu men kommer tacka ja till förskollärarutbildning i höst om jag kommer in dvs. Får svar 12 Juli. Om en vecka.

Jag avskyr matematik så kommer inte försöka plugga igenom matte b. Vad ska du plugga till efter matten?
Citera
2016-07-04, 13:02
Medlem
Citat:

Tror det skulle vara jätte bra med en "tutor" för ibland är det bara små-saker som måste redas ut.

Ibland så överkomplicerar folk vissa delar inom matten eller så vill de ha förklaringar till olika regler som behövs ej för att kunna applicera reglerna.
Citera
2016-07-04, 15:17
Medlem
Citat:
Hej! Jobbar som väktare just nu men kommer tacka ja till förskollärarutbildning i höst om jag kommer in dvs. Får svar 12 Juli. Om en vecka.

Jag avskyr matematik så kommer inte försöka plugga igenom matte b. Vad ska du plugga till efter matten?
Jag tänkte plugga till socionom men vet ej om det är lätt att komma in? Har inte IG på betyget iaf, mest G och några VG.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in