• 1
  • 2
2015-11-11, 18:37
Medlem
Som rubriken sger, vad r syfte med hacka eller spionera p folks privatliv? Som kul grej..fr vad? Noll samvete?
Citera
2015-11-11, 18:44
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 853
Som rubriken sger, vad r syfte med hacka eller spionera p folks privatliv? Som kul grej..fr vad? Noll samvete?
Beror vl p. Det finns folk som vill ha reda p om deras partner r otrogen, folk som vill stjla pengar med dina kortuppgifter, som vill ha utpressningsmaterial och s vidare.
Citera
2015-11-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Beror vl p. Det finns folk som vill ha reda p om deras partner r otrogen, folk som vill stjla pengar med dina kortuppgifter, som vill ha utpressningsmaterial och s vidare.

Jo jag frstr det dr men att spionera p folks privatliv utan ngra anledning?
Citera
2015-11-11, 18:59
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Kontroll ver relationerna kanske.
Citera
2015-11-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Kontroll ver relationerna kanske.

Om du tittar i trden (FB) Jag brukade "hacka" s frstr du varfr jag stllde frgan.
Citera
2015-11-11, 19:43
Medlem
Citat:

Gissningsvis fr att de knner sig mktiga.
Citera
2015-11-11, 20:46
Bannlyst
Nyfikenhet, tristess eller vad vet jag? Nr jag var yngre s brukade jag ta mig in p div. databaser enbart fr att jag kunde, ndra om lite p sidan och lgga upp dryga bilder.

Du stller frgan fel, det handlar inte om varfr utan fr att man kan.
Citera
2015-11-11, 20:57
Bannlyst
Jag hackade hela min klass frut, (var riktigt pro hax ocks, nr dom gick p lunch s kollade jag sparade lsenord i firefox p deras skoldatorer, sedan skapade jag Lulzsec) och det var vl fr att jag var en psykopat. Allts jag trodde att alla snackade skit om mig, och var beredd att inkrkta p deras privatliv fr att bevisa motsatsen.
Citera
2015-11-11, 21:25
Moderator
Protons avatar
IT-skerhet: allmnt --> Filosofi
/Moderator
Citera
2015-11-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chromecast
Jag hackade hela min klass frut, (var riktigt pro hax ocks, nr dom gick p lunch s kollade jag sparade lsenord i firefox p deras skoldatorer, sedan skapade jag Lulzsec) och det var vl fr att jag var en psykopat. Allts jag trodde att alla snackade skit om mig, och var beredd att inkrkta p deras privatliv fr att bevisa motsatsen.

Tack intressant svar!
Citera
2015-11-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
IT-skerhet: allmnt --> Filosofi
/Moderator

?????
Citera
2015-11-12, 21:48
Medlem
Citat:
?????

Hller med, det hr hr hemma i Psykologiforumet, inte Filosofi. Finns absolut noll filosofiskt innehll i originalfrgan. Kanske det ska hamna i papperskorgen egentligen. Kan man inte begra att en trdstart ska ha lite mer innehll n s hr? Det lter som en kommentar p herrtoaletten man hr medan man tvttar hnderna.
Senast redigerad av Proprioception 2015-11-12 kl. 21:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in