• 1
  • 2
2015-11-11, 18:37
Medlem
Som rubriken säger, vad är syfte med hacka eller spionera på folks privatliv? Som kul grej..för vad? Noll samvete?
Citera
2015-11-11, 18:44
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 853
Som rubriken säger, vad är syfte med hacka eller spionera på folks privatliv? Som kul grej..för vad? Noll samvete?
Beror väl på. Det finns folk som vill ha reda på om deras partner är otrogen, folk som vill stjäla pengar med dina kortuppgifter, som vill ha utpressningsmaterial och så vidare.
Citera
2015-11-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Beror väl på. Det finns folk som vill ha reda på om deras partner är otrogen, folk som vill stjäla pengar med dina kortuppgifter, som vill ha utpressningsmaterial och så vidare.

Jo jag förstår det där men att spionera på folks privatliv utan några anledning?
Citera
2015-11-11, 18:59
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Jo jag förstår det där men att spionera på folks privatliv utan några anledning?
Kontroll över relationerna kanske.
Citera
2015-11-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Kontroll över relationerna kanske.

Om du tittar i tråden (FB) Jag brukade "hacka" så förstår du varför jag ställde frågan.
Citera
2015-11-11, 19:43
Medlem
Citat:

Gissningsvis för att de känner sig mäktiga.
Citera
2015-11-11, 20:46
Bannlyst
Nyfikenhet, tristess eller vad vet jag? När jag var yngre så brukade jag ta mig in på div. databaser enbart för att jag kunde, ändra om lite på sidan och lägga upp dryga bilder.

Du ställer frågan fel, det handlar inte om varför utan för att man kan.
Citera
2015-11-11, 20:57
Bannlyst
Jag hackade hela min klass förut, (var riktigt pro hax också, när dom gick på lunch så kollade jag sparade lösenord i firefox på deras skoldatorer, sedan skapade jag Lulzsec) och det var väl för att jag var en psykopat. Alltså jag trodde att alla snackade skit om mig, och var beredd att inkräkta på deras privatliv för att bevisa motsatsen.
Citera
2015-11-11, 21:25
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Filosofi
/Moderator
Citera
2015-11-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chromecast
Jag hackade hela min klass förut, (var riktigt pro hax också, när dom gick på lunch så kollade jag sparade lösenord i firefox på deras skoldatorer, sedan skapade jag Lulzsec) och det var väl för att jag var en psykopat. Alltså jag trodde att alla snackade skit om mig, och var beredd att inkräkta på deras privatliv för att bevisa motsatsen.

Tack intressant svar!
Citera
2015-11-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
IT-säkerhet: allmänt --> Filosofi
/Moderator

?????
Citera
2015-11-12, 21:48
Medlem
Citat:
?????

Håller med, det här hör hemma i Psykologiforumet, inte Filosofi. Finns absolut noll filosofiskt innehåll i originalfrågan. Kanske det ska hamna i papperskorgen egentligen. Kan man inte begära att en trådstart ska ha lite mer innehåll än så här? Det låter som en kommentar på herrtoaletten man hör medan man tvättar händerna.
Senast redigerad av Proprioception 2015-11-12 kl. 21:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in