Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-03, 19:32
  #1
Medlem
Skulle tycka det va gott att ha en dvdspelare med usp ingång, finns det?
Citera
2005-11-03, 19:33
  #2
Medlem
Chribils avatar
en sånhär kanske?
Citera
2005-11-04, 15:50
  #3
Medlem
Nja skulle vilja ha en vanlig utan skärm. Skulle vara gott att kunna fylla en hdisk med filmer och sen snabbt koppla in den till en dvd och kolla på tv. Om man kommer hem till en kompis som ej har dator men han har en dvd med usp intag så hade det varit fint att komma hem till honom med 200 gb film och koppla in i hans dvd.

Så frågan ställs igen
Citera
2005-11-04, 16:19
  #4
Medlem
Hispers avatar
En sådan här kanske: http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010086470

Med en sådan här slipper du gå omvägen via en USB på en DVD-spelare, här är det direkt in i TV
Citera
2005-11-04, 16:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smedfan
Nja skulle vilja ha en vanlig utan skärm. Skulle vara gott att kunna fylla en hdisk med filmer och sen snabbt koppla in den till en dvd och kolla på tv. Om man kommer hem till en kompis som ej har dator men han har en dvd med usp intag så hade det varit fint att komma hem till honom med 200 gb film och koppla in i hans dvd.

Så frågan ställs igen

Du jag köpte för ett tag sen en eltax DVR-555HD från www.komplett.se
Den har allt, Hårddisk på 160 Gb, tar alla DVD-format även DivX och på
framsidan finns en USB-ingång. Den har också analogt 5.1 ljudutgång vilket inte är så vanligt men för mig var det ett krav. 3500:- med frakt och det är väl helt OK eller?
Jag är helnöjd med den, har dock inte provat USB:n men den fungerar säkert lika bra som resten av spelaren. Det enda jag har att anmärka på är att det inte är svensk meny i allt, men danska går ju lätt att läsa. www.eltax.com
Citera
2005-11-04, 16:34
  #6
Medlem
lucaslaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chribil
en sånhär kanske?

Köp inte en sån här, vad du än gör. Köpte en sån i Kina för 1400:-. Katastrofal kvalité...
Citera
2005-11-04, 17:45
  #7
Medlem
Vänta ett tag tills xbox 360 kommer ut (2dec).
Citera
2005-11-04, 21:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeeWee_Poison
Vänta ett tag tills xbox 360 kommer ut (2dec).


Varför köpa tv-spel när man vill ha en DVD?
Visst den kan ju spela upp dvd men ganska så stor skillnad på en sak som är bygg för film och en annan sak som är byggd för spel eller?
Citera
2005-11-05, 14:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Varför köpa tv-spel när man vill ha en DVD?
Visst den kan ju spela upp dvd men ganska så stor skillnad på en sak som är bygg för film och en annan sak som är byggd för spel eller?
Är väl knappst någon större skillnad? Båda har ju dvd-läsare
Citera
2005-11-06, 23:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeeWee_Poison
Är väl knappst någon större skillnad? Båda har ju dvd-läsare


Så du jämför alltså en stationär dvd-spelare och ett tv-spel och kallar det samma sak?

Om du tänker dig att tvspelet kostar ca:3000 och en dvd kan kosta allt från 100-lappar till 10000 tals kronor så kan du ju kanske tänka dig en viss skillnad på kvaliten på bild o ljud?

Och om det inte spelar nån roll för båda har dvd-läsare så kan han ju lika gjärna koppla datorn till tv:n då får han ju säkert 4 usb+com o skrivarport
Citera
2008-12-14, 15:54
  #11
Medlem
Alfred Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Du jag köpte för ett tag sen en eltax DVR-555HD från www.komplett.se
Den har allt, Hårddisk på 160 Gb, tar alla DVD-format även DivX och på
framsidan finns en USB-ingång. Den har också analogt 5.1 ljudutgång vilket inte är så vanligt men för mig var det ett krav. 3500:- med frakt och det är väl helt OK eller?
Jag är helnöjd med den, har dock inte provat USB:n men den fungerar säkert lika bra som resten av spelaren. Det enda jag har att anmärka på är att det inte är svensk meny i allt, men danska går ju lätt att läsa. www.eltax.com
Sökte lite för jag hadde problem med just USB-en. Den tvärlåser sig...
Citera
2008-12-14, 17:31
  #12
Medlem
Jag, en stekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfred Nilsson
Sökte lite för jag hadde problem med just USB-en. Den tvärlåser sig...


du får nog förklara lite bättre, fungerar inte alls?

tänk på att det är väldigt få DVD-spelare som hittar USB-hårddiskar. filmuppspelande kan också krångla en hel del.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback