Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Jo allt det där vet vi - men det har ingen bäring i frågan vad tidningen avsåg.
Det är vanligt (tyvärr) inom jordbruket att folk fastnar med kläderna i roterande saker, ofta bli de bara mörbultade eller förlorar en kroppsdel, men någon/några avlider varje år. Det handlar för det mesta om löst sittande overaller... Det är byxben eller ärm som i de flesta fallen hugger fatt. Roterande delar utgörs i många falla av oskyddade kraftuttag, men även matarskruvar och elmotorer.
/
Vad är det som inte har någon bäring på vad?
Jo tack, att det finns mycket farligt i jordbruket är jag mycket medveten om. Det var ren flax att farsan inte slutade pressad och inlindad i balsnören vid en av många nära döden-upplevelser.
Citat:
Ursprungligen postat av
dryopteris
Erkänner att jag endast läst rubriken.
Min tanke är att hon likt många alternativbrudar haft löst sittande kläder, som fastnat i något kuggliknande. Sorgligt med bondromantik parad med okunskap.
Det har dött eller lemlästats hur många bönder som helst i olyckor med maskiner (och industriarbetare med för den delen) utan att ha haft någon "romantisk" syn på sitt yrke eller särskilt olämpliga kläder. Vad som allt för ofta brister är säkerhetsmedvetande och det hela blir inte bättre av vanligt förekommande stressmoment. Hur det var i detta fall vet jag inte och inte du heller.