2015-11-10, 14:22
Medlem
Queen-Obscences avatar
Förstår inte varför man ältar över frågan generellt.. Jag hör gärna av mig och gör han det innan är det bara fine. Kan tycka att det är lite overkill om man hör av sig samma dag men dagen efter känns väl som common sense..
Citera
2015-11-10, 14:55
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Förstår inte varför man ältar över frågan generellt.. Jag hör gärna av mig och gör han det innan är det bara fine. Kan tycka att det är lite overkill om man hör av sig samma dag men dagen efter känns väl som common sense..

Jag frågar för att det känns som jag inte greppat det riktigt, har olika upplevelser kring det och har inte fått ihop det. Det är därför jag frågar iaf, och ältar vet jag inte, har bara frågat en gång.

Men det var ju bra svar här inne så tycker nog redan jag känner något bra växa fram som jag kan använda mig av.
Citera
2015-11-10, 15:04
Medlem
Självfallet vill ju kvinnorna att männen ska ta initiativet, vilket jag kan köpa.

Vill mannen ses igen, då ska han ringa 2-3 dagar senare. Om kvinnan inte svarar, eller inte ringer tillbaka, då ska han strunta i henne, och inte höra av sig någonsin igen.
Citera
2015-11-10, 15:40
Medlem
Den som vill träffas igen kan ju höra av sig. Betänkt att ditt scenario skulle vara med två bögar eller två lesbiska vad hade du tyckt då och varför?
Citera
2015-11-10, 16:16
Medlem
Queen-Obscences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jag frågar för att det känns som jag inte greppat det riktigt, har olika upplevelser kring det och har inte fått ihop det. Det är därför jag frågar iaf, och ältar vet jag inte, har bara frågat en gång.

Men det var ju bra svar här inne så tycker nog redan jag känner något bra växa fram som jag kan använda mig av.

Menar inte att du specifikt ältar om det men tycker att många gör det och säger "Men ska jag höra av mig vill inte verka desperat?" "Ska jag verkligen inte vänta tills han/hon hör av sig först?"

Har man haft en bra date spelar det ingen roll vem som hör av sig först är i alla fall min åsikt
Citera
2015-11-10, 18:46
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ja, så kan det nog vara. Antingen blir man flickvänsmaterial eller dörrmatta

Om man behöver fundera och manipulera sin väg fram för att inte sluta som dörrmatta så är det något annat som är fel, antingen i ens förhållande till sig själv eller med snubben i fråga. Särskilt om man tror att avgörandet för huruvida du blir slav eller drottning ligger i något så pyttigt som vem som hör av sig först.

Om du tänker att för att få kontroll över situationen så måste styra dig själv strikt för att annars förlorar du kontrollen och riskerar att hamna i en obekväm position, redan där är det ju du som styrs av någon annans reaktioner på dig.

Var trygg i att du kan göra det du känner för och om du känner dig osäker eller rädd för att göra fel, gör något helt annat. Byt fokus till något som ger dig mer glädje och energi. Låt dig själv vara som du vill när du umgås med andra, ibland hör du av dig och ibland kanske du hellre inte gör det. Låt de som väljer bort dig göra det. På det här viset så kanske vissa försvinner men de som finns kvar kommer du kunna ha det riktigt bra med. Tro mig, det är så mycket skönare.
Citera
2015-11-10, 18:51
Medlem
Mi-Rakels avatar
Citat:
Du har troligen rätt, det är nog players som reagerar så.

Jag har varit ganska subtil i mina sms när jag hört av mig först, frågat hur läget är och småpratat för att ge honom chansen att föreslå att vi ska ses. Fattar killar det, eller tror de att det är någon typ av artighetssamtal?
Jag tror inte att man kan tänka i sådana generella termer, alla är ju olika menar jag. Vad fick du för intryck av honom under dejten? Verkade han blyg och försynt eller framåt och impulsiv? Verkade det som att han gillade dig, var attraherad av dig osv? Sådana signaler kan hjälpa dig att gissa dig till om han fattar eller inte.

Vill man slippa gissningsleken så kan man ju tacka för senast och säga att man hade det jättetrevligt och skulle vilja ses igen om han har lust
Citera
2015-11-10, 19:25
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartros
Den som vill träffas igen kan ju höra av sig. Betänkt att ditt scenario skulle vara med två bögar eller två lesbiska vad hade du tyckt då och varför?

Hade tyckt "mannen" i förhållandet skulle höra av sig Skämt åsido, vet inte om jag börjar luta åt att jag tycker jag också kan höra av mig men det sitter väldigt långt inne.
Citera
2015-11-10, 19:32
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Självfallet vill ju kvinnorna att männen ska ta initiativet, vilket jag kan köpa.

Vill mannen ses igen, då ska han ringa 2-3 dagar senare. Om kvinnan inte svarar, eller inte ringer tillbaka, då ska han strunta i henne, och inte höra av sig någonsin igen.

Nu har du ju förstört den fina trenden här inne genom att svara precis tvärtemot

Skojar bara, det är lite såna här svar som är intressanta också. Du skriver att kvinnorna vill ... Men om du själv som man skulle välja hur det skulle funka då?
Senast redigerad av pillowpop 2015-11-10 kl. 19:36.
Citera
2015-11-10, 19:34
Medlem
Freja-Vs avatar
Det är nog bäst om killen gör det, för jag skulle nog tro att han inte var intresserad av mig mer om han inte hörde av sig och inte våga själv.
Citera
2015-11-10, 19:44
Medlem
Citat:
Nu har du ju förstört den fina trenden här inne genom att svara precis tvärtemot

Skojar bara, det är lite såna här svar som är intressanta också. Du skriver att kvinnorna vill ... Men om du själv som man skulle välja hur det skulle funka då?

Mannen förväntas allt som oftast vara den som tar initiativ och den som ska höra av sig inför en eventuell andra dejt, men visst det är klart att det finns kvinnor som kontaktar män, ifall de vill fortsätta dejta.

Om jag var på en dejt, då skulle jag ringa kvinnan 2-3 dagar efter dejten, oavsett om jag vill fortsätta dejta, eller om jag vill avsluta det hela. Det minsta en person kan begära är raka besked utan krusiduller.
Citera
2015-11-10, 19:50
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Menar inte att du specifikt ältar om det men tycker att många gör det och säger "Men ska jag höra av mig vill inte verka desperat?" "Ska jag verkligen inte vänta tills han/hon hör av sig först?"

Har man haft en bra date spelar det ingen roll vem som hör av sig först är i alla fall min åsikt
solopoetry och Mi-Rakel

Ni tjejer har ju så bra svar. Frågan är om flertalet killar tycker likadant. Tror kanske iof det som fastnat i mig är beteendet hos players, inte de seriösa grabbarna. Har bara ibland fått känslan av att det inte blivit mer än kk med vissa för att de inte fick "jaga".

De som varit seriösa har ju faktiskt varit så på att jag inte ens behövt fundera, och vissa har även planerat nästa dejt på innevarande dejt.

Sen finns alltid de där jobbiga undantagen som man bara känner sig förvirrad av.
Senast redigerad av pillowpop 2015-11-10 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in