2015-11-10, 02:27
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tadetlitelugnt
Det ska jävligt mycket till för att komma upp i 80 knyck med dom små hjulen, jag har åkt både rullskridskor skateboard och cykel i rejält branta backar och jag tror jag har toppat 70km/h med cykel om jag kommer ihåg rätt, med bräda eller inlines har jag inte varit i närheten av dom hastigheterna.

Jag vågar inte påstå att jag åkt i 70km/h men 50 på bräda efter en moped och det skakade fint i fötterna...

Vet du varför du aldrig åkt snabbare än 70? För att du har bromsar på cykeln kanske? Eller så var backen inte tillräckligt lång och brant.
Citera
2015-11-10, 02:28
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
WTF, de är/var 28 år
Åker man kundvagn i den åldern?
http://www.9news.com.au/national/201...-car-in-sydney

Det framgår även att den ena bodde i Sydney och den andre var på besök. Båda två ska dock vara svenskar.

Att åka kundvagn blir man aldrig för gammal för!

Misstänker att att de nyss sett klart en jackassfilm och under en grav berusning fått för sig att de minsann också kunde åka kundvagn.

Tragiskt är bara förnamnet. Och de som tycker att dödlig utgång var konstigt borde själva sätta sig i en kundvagn ner för en backe. Det går bra fortare än vad man kan tro och en kundvagn är allting förutom krockvänlig.
Citera
2015-11-10, 02:52
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Smällen var i början på backen, innan det blir riktigt brant. Kundvagnen gick inte i några 80 km/h. Däremot är det en 60-väg, så som någon sa är en total kollisionshastighet på 80 knyck inte omöjlig.
Citera
2015-11-10, 03:04
Bannlyst
Är man så dum att man åker i en kundvagn i 80 knyck så får man fan skylla sig själv tyvärr mer synd om föraren i bilen som körde på dom faktiskt.
Citera
2015-11-10, 03:12
Medlem
ostochkexs avatar
Nån som vet vem?
Citera
2015-11-10, 03:25
Medlem
snusmumrik50s avatar
Är man 28 år och fortfarande befinner sig i förskoleåldern mentalt, så är det tyvärr oundvikligt att naturen tar ut sin rätt.
Synd att dagisfröken inte var med och styrde upp. Då kunde de ha suttit och haft fruktstund nu.
Senast redigerad av snusmumrik50 2015-11-10 kl. 03:29.
Citera
2015-11-10, 03:35
Medlem
Eftersom kundvagnen med all sannolikhet är stulen, och en av dem än så länge lever och kan åtalas, så kanske det passar bättre under Aktuella brott och kriminalfall
Citera
2015-11-10, 05:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FolkeBira
Dom måste ha gigantiska hjul på sina kundvagnar där för att komma upp i den hastigheten, med våra svenska kundvagnar kommer man väll inte ens upp i 20 km/h i en 90 graders backe.

Kundvagnarna i Malmö har ju någon finess som gör att försöker man köra dem utanför affärens parkering så låser sig hjulen så att man inte ska kunna stjäla dem.
Citera
2015-11-10, 06:20
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Är alkohol eller andra rusmedel inte inblandade så ska jag käka upp min grytlapp.
Citera
2015-11-10, 07:06
Medlem
B´stards avatar
Kundvagn på gravstenen och eller vid kistan under begravningsceremonin(det verkar ju vara populärt nuförtiden, offret efter hagelskotten i Rödebyfallet hade en moppehjälm på kistan...)? Han dog för det han älskade...
Citera
2015-11-10, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarnTure
Härligt att de sorterar bort sig själva, detta är varför jag anser att vi bör har enklare tillgång till vapen. Finns massor med idioter som skulle ta bort sig själva.

Och på köpet kanske vi har lyckan att någon råkar skjuta dig också. Självsortering var det va?

OnT: Hur lyckas man krocka med en kundvagn? Varför kör man ens en så'n där det finns biltrafik?
Citera
2015-11-10, 07:09
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Är alkohol eller andra rusmedel inte inblandade så ska jag käka upp min grytlapp.

va nog ölen som tog ännu ett liv
http://www.theaustralian.com.au/news...-1227602611749
Citat:
THE two Swedes were walking home from a night out when they made the deadly decision to ride the trolley down a steep section of Coogee Bay Road in Sydney's east just after midnight on Tuesday

måste kännas lite dumt komma t australien o köra ihjäl sin poolare i kundvagn
Citat:
The man who died was a student at the University of NSW.
He had been studying in Australia for the past two years, while his friend arrived in Australia about a week ago to visit him.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in