• 7
  • 8
2015-11-12, 12:02
Medlem
Han var uppvuxen på Färingsö och var fortfarande skriven där enligt lokaltidningen.

En så fruktansvärt onödig olycka; lider med hans anhöriga och vänner.
Citera
2015-11-12, 12:05
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Det är inte alls svårt om du tittar vid länken här nedan hur backen såg ut. Jag läste just att det rörde sig om 90 km/h till och med.

https://upload.wikimedia.org/wikiped...ng_Tourist.jpg
Ja jävlar. Det där ser ut som en 25-30-graders lutning, fanns ju inte en chans att det skulle sluta lyckligt.
Citera
2015-11-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ja jävlar. Det där ser ut som en 25-30-graders lutning, fanns ju inte en chans att det skulle sluta lyckligt.

19 grader på sitt brantaste ställe. Dessutom på fel ö. Baldwin Street ligger på Nya Zeeland och är världens brantaste gata.
Citera
2015-11-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Kundvagn på gravstenen och eller vid kistan under begravningsceremonin(det verkar ju vara populärt nuförtiden, offret efter hagelskotten i Rödebyfallet hade en moppehjälm på kistan...)? Han dog för det han älskade...
Istället för sex bärare så kan man rulla in och ut kistan på en kundvagn... I de fall man inte har bärare har ju faktiskt begravningsentreprenören just en vagn för att forsla runt kistan.
Citera
2015-11-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tadetlitelugnt
Ha ha 90 grader, då JÄVLAR

Jag har åkt mycket i en backe som är uppmärkt med 29 ° och där jävlar går det undan vill jag lova, men det räcker inte för coolingarna på Flashback dom ska ha 90 ° för att komma upp i 20 km/h
Nej. Uppmärkt med 29%.... Trafikverket märker vägnätet i %, inte grader. Det avser stigning/längdenhet. Så 45 grader är 100%.
Citera
2015-11-12, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej. Uppmärkt med 29%.... Trafikverket märker vägnätet i %, inte grader. Det avser stigning/längdenhet. Så 45 grader är 100%.

Hmm du kan ha rätt jag ska ta mig en koll på den där skylten nästa gång jag åker förbi.
Citera
2015-11-12, 21:34
Medlem
Fy vad hemskt! Antagligen var dom trötta av att gå, kände sig dåliga, hade kanske skavsår, dom hittade en kundvagn, tänkte åka hem med den...och så.... Tror inte dom åkte för att det var kul, utan för att dom hade ont i benen.
Citera
2015-11-13, 16:24
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Fy vad hemskt! Antagligen var dom trötta av att gå, kände sig dåliga, hade kanske skavsår, dom hittade en kundvagn, tänkte åka hem med den...och så.... Tror inte dom åkte för att det var kul, utan för att dom hade ont i benen.

Ja, du har nog rätt.
"Jocke, jag har ont i mina fötter, har dansat så mycket att jag har fått skavsår"
"Ja, samma här så som vi dansade hela natten!"
"Vi tar den där kundvagnen och rullar ner istället"
"Ja men det funkar ju, vi rullar ner lite försiktigt, inte för att det är roligt utan att vi har ont i våra ben av all dans".
Citera
2015-11-13, 17:28
Medlem
Kan det vara droger inblandat? Man måste vara bra jävla dum för att sätta sig frivilligt i en kundvagn och rulla ner för en backe i 80 km/h oavsett hur full man än är. Men är det droger inblandat så är folk kapabla att göra precis vad som helst.

Jag förstår om det hade varit barn i 10-11 års åldern men vuxna människor med minimal självbevarelsedrift gör inte sånna här saker.
Citera
2015-11-14, 22:28
Medlem
Inför bältestvång i kundvagnar, Abs bromsar ska bil obligatoriska och Airbags för förare och resenärer.
All det här är vad trafikstyrelsen vill ge oss , allt för att skydda oss mot vårt oförstånd.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in