2012-12-15, 14:11
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Men vad fan har du för jävla nihilstisk människosyn? Du tycker man borde dö bara för att man är sjuk och deprimerad? Du är precis som allt annat pack här på FB! Hjälp honom istället! Hasse behöver ju hjälp för bövlen, fattar ni inte det??!!!!!!!
De människorna som är nedfrysta kan vara så hur länge som helst, alltså dör de inte, alltså är det ett botemedel mot döden. Man kan alltså frrysas ned i 200 år, tinas upp i en halv timme och berätta om hur det var när man knallade runt på gatorna, läsa in sig lite på vad som är nytt i världen och sedan frysas nedi 200 år till. På så sätt kan man fortsätta till tidernas ände. I famtidien kommer hjärntransplantationer vara möjliga, då kan man transplantera den del av hjärnan som har minnerna och klona kroppen och tranplantera in ens minnen, och voila! Man fortsätter leva som ung på nytt och kan leva för evigt!
DETTA ÄR INTE SCIENCE-FICTION!! Redan för 30 år sedan lyckades man framgånsrikt med detta på möss, men de stelbenta regelverken och etikprövningarna gör processen extremt långsam att transferrera tiill människor, även om det av allt att döma skulle vara fullt möjligt.
http://www.nytimes.com/1982/06/18/us...e-s-brain.html
Detta, mina herrar, är botemedlet mot döden! Vägen dit idag går dock via frysen tills dess att alla etiska, legala och tekniska bitar fallit på plats. Så vänta bara, James Bedford & Co. kommer att hånskratta åt dig och dina gelikar en dag om några hundra år då han läser vad du skrivit om honom och att han inte skulle vara något mer än en "isglass"!!
De människorna som är nedfrysta kan vara så hur länge som helst, alltså dör de inte, alltså är det ett botemedel mot döden. Man kan alltså frrysas ned i 200 år, tinas upp i en halv timme och berätta om hur det var när man knallade runt på gatorna, läsa in sig lite på vad som är nytt i världen och sedan frysas nedi 200 år till. På så sätt kan man fortsätta till tidernas ände. I famtidien kommer hjärntransplantationer vara möjliga, då kan man transplantera den del av hjärnan som har minnerna och klona kroppen och tranplantera in ens minnen, och voila! Man fortsätter leva som ung på nytt och kan leva för evigt!
DETTA ÄR INTE SCIENCE-FICTION!! Redan för 30 år sedan lyckades man framgånsrikt med detta på möss, men de stelbenta regelverken och etikprövningarna gör processen extremt långsam att transferrera tiill människor, även om det av allt att döma skulle vara fullt möjligt.
http://www.nytimes.com/1982/06/18/us...e-s-brain.html
Detta, mina herrar, är botemedlet mot döden! Vägen dit idag går dock via frysen tills dess att alla etiska, legala och tekniska bitar fallit på plats. Så vänta bara, James Bedford & Co. kommer att hånskratta åt dig och dina gelikar en dag om några hundra år då han läser vad du skrivit om honom och att han inte skulle vara något mer än en "isglass"!!
Nej, nu lägger du ord i min mun. Jag tycker inte "att man borde dö", om du tror att jag önskar livet ur Hasse så är du mer skruvad än jag trodde. Jag tycker däremot att varje människa så länge de är vid sunda vätskor bör ges rätten att bestämma över sitt eget liv. Har man levt ett långt och rikt liv och känner att man är nöjd med det och färdig vem är då jag att sätta mig till doms över den personens tankesätt och vilja. Du tycks däremot anse dig allsmäktig med rätt att bestämma över andra människor.
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Man kan alltså frrysas ned i 200 år, tinas upp i en halv timme och berätta om hur det var när man knallade runt på gatorna, läsa in sig lite på vad som är nytt i världen och sedan frysas nedi 200 år till. På så sätt kan man fortsätta till tidernas ände.
Det där får du gärna ange en källa på för det låter i mina öron precis som den Science-fiction du hävdar att det inte är, DOCK om du kan lägga fram bevis för det så måste jag säga att jag blir mycket imponerad av forskningen.
Huruvida man i framtiden kommer att kunna transplantera hjärnor vet varken du eller jag så att föra fram det som fakta blir bara löjligt även om det görs framsteg i forskningen.