2012-12-09, 12:20
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Jo, det finns mycket forskning om det. Bland annat Richard dawkins "The Selfish Gene". Det finns även vissa amöbor i havvet som kan reversera sitt åldrande och dessa kan forskare titta närmare på. Det finns även kryovetenskapliga lösningar som t.ex. företaget Alcor sysslar med. F.n. finns faktiskt 112 patienter nedfrysta och dessa kna sägas ha "besegrat döden" då de kan hållas nedfrysta i tid och evighet för att en dag tinas upp igen. Titta bara på kändisar som baseballspelaren Ted Williams och hans son, Jon Henry Williams, även han baseballspelare. Eller varför inte datorspelspionjären Gregory Youb (Hunt the Wumpus). James Bedford är en annan patient. Han föddes 1893 och är därmed 119 år gammal och tekniskt sett världens äldste man och människa.
Intressant om James Bedford och de andra "cold casen" (om man kalla dem för det). Hur går en sådan "nedfrysning" till? Fryser man ned sig precis innan man dör så att kroppen hålls i "ide" som hos björnar? För i så fall kan man väl nästan kalla det för en form av komatöst tillstånd? Kan det vara så att år 1967 det år Bedford frös ned sig själv men att myndigheterna inte tror att han någonsin kommer kunna överleva upptiningen och därförska betraktas som "död", i alla fall juridiskt? Intressant är om man faktiskt lyckas "tina upp" honom och bota honom från den sjukdom han led av. Kan man då säga att han levt sedan 1893? Han var alltså 74 år när han blev nedfryst", innebär det att han fortfarande ser ut som en 74-årig gammal man, trots att han är 119 år gammal, eller har han åldrats i långsammare takt så att han "bara" är t.ex. 92 år när han tinas upp?
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Bet your ass att jag har!
Finns inte så mycket nytt att säga. Hon kämpar/lider vidare. Utsikterna för bot är väl inte de bästa men man försöker väl hålla den i schack. Frågan är bara hur länge man lyckas med det. Hon försöker jobba vidare med diverse distansuppdrag på JKL, men hon är numera extremt svårt märkt av sjukdomen och är en skugga av sitt forna jag. Här finns en bild av henne så förstår ni vad jag menar:
http://www.makthavare.se/author/lena/

http://www.makthavare.se/author/lena/
Usch och fy! Det där såg verkligen inte bra ut!