Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Gå tillbaka i tråden så får du se att han gärna leker guru och allvetande om kändisars dåliga hälsa...
Synd bara att jag hittade en artikel som är daterad två dagar innan Crokett så fint informerade oss om sitt vetande.

Nu ska vi inte vara så nedlåtande, jag är/var i alla fall först med Hasse Alfredson.
Som svar till Andy Pandy så menar jag att det finns personer som alltid skall försöka hålla fast vid halmstrån och hoppas in i det det sista, även i de fall då allt hopp är ute. Kolla till exempel på då jag skrev om Suharto och det trots det var någon som skrev och på allvar trodde att Suharto mirakulöst skulle repa sig och menade att min förutspåelse skulle vara felaktig. Jaså, säger jag då, vem av oss hade då rätt om Suharto till slut?
Gällande Swayze så vet jag att om man får cancer i bukspottsköteln så är man rökt (ingen ordvits menad). Trots detta finns det folk som hävdar att han likt sin rollfigur i filmen "Ghost" skall övervinna döden. Jag menar att man lurar sig själv genom att hoppas och att det istället är bättre att minnas och repsktera kändisarna medan de fortfarande är i livet då man på så sätt kan avdramatisera deras bortgång när det väl sker. Skjuter man uppp på det med inbillningen att de är supermänniskor som övervinner allt så skapar man en illusion och och att detta förblindar en från att uppskatta deras arbete för de kändisar som de egentlgien är.
Visst, jag tillstår att vissa saker hypas i pressen och att de överdrivs men i vissa fall är personerna verkligen döende och då hjälper det inte att man ljuger för sig själv och försöker intala sig själv att det bara är "media-hype", för så är det inte alltid. Sorligt men sant.