2008-05-16, 13:52
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Vi har nog lite skilda åsikter här. Men du menar på fullaste allvar att du tycker det är just tragiskt att en 80 årig skådespelare dör av en åldersrelaterad sjukdom???
Nej, inte alls, men vad jag menar, och jag tror med ledning av din definition, att du håller med mig här, att en tradgedi är när det händer något som visar på samhällets förfall, och det är väl just det som är den gemensamma nämnaren i både det du menar och det jag menar.
2008-05-17, 18:59
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Nej nej NEEEEJ!!!!!!!!!!

Nu ligger Ted Kennedy för döden i vad som tros vara en hjärnblödning!

http://edition.cnn.com/2008/POLITICS...tal/index.html
2008-05-17, 19:03
Medlem
Hur går det med Lilian då Crockett? Död snart?
2008-05-17, 19:05
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Och Hasse Alfredsson? Han har ju setts på stan av flera stycken och sett pigg och glad ut, hur funkar det när han ligger och kämpar för sitt liv sen början av december....?
2008-05-17, 19:06
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hon har en egen tråd tillägnad åt sig men hon har definitivt varit illa ute ett par gånger redan i år.

Ted Kennedy verkar det dock vara än mer allvarligt för just nu. Få se om den siste Kennedy-patriarken rider ut det här, annars går en epok i graven.
2008-05-17, 19:06
Medlem
Hur står det till med Sven "Plex" Pettersson förresten? Han har väl slutat att kommentera starten av Vasaloppet och har dragit sig tillbaka.
2008-05-17, 19:10
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Och Hasse Alfredsson? Han har ju setts på stan av flera stycken och sett pigg och glad ut, hur funkar det när han ligger och kämpar för sitt liv sen början av december....?
Stava hans namn rätt åtminstone!

Det har blivit ett förbannat tjat om Hasse trots att ni går efter väldigt knapphändiga uppgifter! Nåja, på förekommen anledning ska jag inom kort ta kontakt med min journalistkontakt och höra efter hur det egentligen ligger till med Hasse.
2008-05-17, 19:13
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Stava hans namn rätt åtminstone!

Det har blivit ett förbannat tjat om Hasse trots att ni går efter väldigt knapphändiga uppgifter! Nåja, på förekommen anledning ska jag inom kort ta kontakt med min journalistkontakt och höra efter hur det egentligen ligger till med Hasse.
Ok då, ett s för mycket.

Samma kontakt som sa till dej den 5 december att han bara hade timmar kvar? Lita inte på honom... Verkar inte som att han har koll.
2008-05-17, 19:22
Medlem
Grantzs avatar
Hahaha!
Crokett, du kan lägga ner dina gråtande smileys.
Ingen av oss tror att du sörjer någon av dessa kändisar.
Ted Kennedy är inte någon man kommer att sakna speciellt mycket:
Citat:
Han misslyckades med att nomineras till presidentkandidat 1980, till stor del beroende på skandalen 1969, då han berusad körde av vägen vid den oupplysta Dike-bron vid Chappaquiddick Island, och hans medpassagerare i bilen, Mary Jo Kopechne drunknade.
Kennedy väntade tolv timmar med att rapportera olyckan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ted_Kennedy
2008-05-17, 19:27
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Hahaha!
Crokett, du kan lägga ner dina gråtande smileys.
Ingen av oss tror att du sörjer någon av dessa kändisar.
Ted Kennedy är inte någon man kommer att sakna speciellt mycket:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ted_Kennedy
Jag menar inte att jag nödvändigtvis stödjer hans politik eller tycker att han är en hyvvens kille (även om jag kan tänka på ett oräknerligt antal amerikanska politiker som är låmngt, långt mycket värre) men däremot så beklagar jag hans förlust på det sätt att han är en ikon i egenskap av Kennedyfamiljeöverhuvud och jag tycker att Senaten kommer att bli en fattigare, och tristare, plats utan honom.
Senast redigerad av Sonny Crockett 2008-05-17 kl. 19:30.
2008-05-17, 19:29
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Ok då, ett s för mycket.

Samma kontakt som sa till dej den 5 december att han bara hade timmar kvar? Lita inte på honom... Verkar inte som att han har koll.
Saken är att den kontakten haft rätt om ohyggligt mycket annat tidigare, och informationen där är aldrig bara "gripen ur luften". Bland annat nämnde denna källa att Viveca Seldahl bara hade dagar kvar (detta rapporterades inte publikt i tidningarna), vilket stämde ganska så precist. Även andra saker har stämt varför jag bedömmer källan som högst trovärdig.
2008-05-17, 19:56
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Jag menar inte att jag nödvändigtvis stödjer hans politik eller tycker att han är en hyvvens kille (även om jag kan tänka på ett oräknerligt antal amerikanska politiker som är låmngt, långt mycket värre) men däremot så beklagar jag hans förlust på det sätt att han är en ikon i egenskap av Kennedyfamiljeöverhuvud och jag tycker att Senaten kommer att bli en fattigare, och tristare, plats utan honom.

Ärligt talat...Finns det någon i Sverige som bryr sig så mycket, att man kan säga att det amerikanska senaten blir en tristare plats för att en politiker dör?

Faktum är att dagens president kan dö i ett bestialiskt sexmord, och jag skulle inte bry mig en sekund.

Varför tycker du att amerikanska senaten blir en tristare plats utan Ted Kennedy?
Vistas du ofta där? Kollar du ofta TV därifrån?...Vad blir tristare?..Vad gör han som är så roligt? Ärligt talat, bryr du dig mycket om ameikansk politik?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in