2008-04-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Det sjuka ( ) i fallet Swayze är att jag såg en lång intervju med honom på BBC, eller kanske det var CNN, i början av februari där han pratade om den nya filmen han håller på med. Det visades bilder på honom i bar överkropp, dansandes som aldrig förr. Och nej, intervjun var inte gammal - garanterat gjord 2008.

Det låter ju lite konstigt tycker jag - eftersom jag, liksom många andra, anser att cancer i bukspottkörteln borde betyda en snabb död.

.

beror väl på hur man definierar snabb för rätta mig om jag har fel, det kan ta några år, men nästan aldrig längre än 5!har för mig jag läst någonstans att 95% är döda inom fem år men något år eller två kan man säkert hålla ut med god vård!OBS!spekulationer från min sida
2008-04-18, 17:21
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Det sjuka ( ) i fallet Swayze är att jag såg en lång intervju med honom på BBC, eller kanske det var CNN, i början av februari där han pratade om den nya filmen han håller på med. Det visades bilder på honom i bar överkropp, dansandes som aldrig förr. Och nej, intervjun var inte gammal - garanterat gjord 2008.

Det låter ju lite konstigt tycker jag - eftersom jag, liksom många andra, anser att cancer i bukspottkörteln borde betyda en snabb död.

.
Just det som är det djävliga med cancer i bukspottsköteln. Man hinner knappt bli sjuk och när man väl blir det så är det precis mot slutet då man är helt chanslös. I fallet Swayze så var kanske intervjun tagen innan han hunnit påbörja sin behandling för nu lär han vara riktigt risig och svag.
2008-04-18, 17:23
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar Tengil
beror väl på hur man definierar snabb för rätta mig om jag har fel, det kan ta några år, men nästan aldrig längre än 5!har för mig jag läst någonstans att 95% är döda inom fem år men något år eller två kan man säkert hålla ut med god vård!OBS!spekulationer från min sida
I Swayzes all har det aldrig varit tal om några fem år, i hans fall var det snarare fem veckor som gällde.

Rent generellt så kan man nog säga i ett bästa fall scenario är Pavarotti, som höll ut något år, men utgången var ändå den samma och den kom som ett brev på posten helt knall och fall.
2008-04-18, 17:25
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Tycker snarare bilden är exempel på att medelålders kändisar ska hålla sig borta från plastikkirurgi. Det är Mickey Rourke-varning på Swayze.
Tyvärr inte i den bilden. Där är det snarare cancervarning. Jämför exempelvis med skådisen Jerry Orbach. Han var också ett riktigt botoxfall, men om du ser på senare bilder av honom då han var som sjukast så kan man lätt skönja skillnaden mellan botoxen och cancern. Han såg ju så sjuk ut att det gjorde ont i själen att se honom.
2008-04-20, 23:52
Medlem
Andy Pandys avatar
Harry Dean Stanton har vi inte nämt i den här tråden.
Killen är född 1926, och han ser inte värst mycket friskare ut än Hasse Alfredsson:
http://www.imdb.com/media/rm772905472/rg3874396672
(Bilden är dessutom nästan ett år gammal.)
2008-04-21, 00:53
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Harry Dean Stanton har vi inte nämt i den här tråden.
Killen är född 1926, och han ser inte värst mycket friskare ut än Hasse Alfredsson:
http://www.imdb.com/media/rm772905472/rg3874396672
(Bilden är dessutom nästan ett år gammal.)
Shit...han ser verkligen ut som liemannen själv på den där bilden....är du säker på att det inte är från en filmroll? Förvisso har Harry Dean Stanton alltid haft ett härjat och "gammalt" utseende, även ända tillbaka till "Gudfadern" filmen, men det här var ju någonting i hästväg. Han är dock storrökare enligt vad jag har hört så det kan väl ha gjort sitt på hans utseende.

Heehee...blev faktiskt lite skraj när jag först läste ditt inlägg då jag faktiskt trodde att han kolat. Tycker annars han är en helgrym karaktärsskådis.
2008-04-21, 07:32
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Shit...han ser verkligen ut som liemannen själv på den där bilden....är du säker på att det inte är från en filmroll?
Från premiären på en av hans filmer.
2008-04-21, 12:05
Medlem
DrGreenthumbs avatar
ingen aning men britney får ta och dö den 11 maj nästa år, PS3 står på spel.
2008-04-21, 12:35
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Förvisso har Harry Dean Stanton alltid haft ett härjat och "gammalt" utseende, även ända tillbaka till "Gudfadern" filmen
Han står listad långt ner i rolllistan som en namnlös FBI-man. Påminn mej, vilken scen är han med i? Jag minns det inte, nämligen.
Här är för övrigt en annan bild på honom, tagen senare samma år (2007) som den förra:
http://www.imdb.com/media/rm216570624/nm0001765
2008-04-21, 16:03
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Han står listad långt ner i rolllistan som en namnlös FBI-man. Påminn mej, vilken scen är han med i? Jag minns det inte, nämligen.
Här är för övrigt en annan bild på honom, tagen senare samma år (2007) som den förra:
http://www.imdb.com/media/rm216570624/nm0001765
Han har faktiskt med en hel del i den filmen. Han var en av agenterna som skulle skydda den där mustachprydde maffiagubben som skulle vittna mot Corleones, och som satt i skyddshäkte.

Jag såg honom i "Alpha Dogs" med Bruce Willis ganska nyligen och visst såg han härjad ut, men hans fysik var rätt bra för hans ålder. Karaktären som han spelade skulle vara ganska mycket yngre än Stanton själv, men han spelade rätt så övertygande.

Det är för övrigt viss Christopher Lloyd varning över honom, någonting i hans blick tror jag.
2008-04-21, 17:24
Medlem
Tjohildas avatar
När jag såg den här tråden kom jag att tänka på de gamla tuffa revytanterna Anna-Lisa Ericsson och Sickan Carlsson. De lever tydligen (enligt Wikipedia) men är födda 1913 och 1915. Så de kan väl inte ha så värst långt till den slutliga scenen? Var länge sen man läste något om dem, så man får väl förmoda att de sitter på hemmet...
2008-04-22, 09:51
Medlem
slabadans avatar
Jag mötte Henning Sjöström i morse. Han är ju ganska ålderstigen, men stretar på. Brukar möta honom då och då, troligen promenerar han från bostaden till kontoret nere vid Sveaplan. Han hänger nog med ett tag till den gamle räven.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in