2012-04-11, 15:10
Medlem
Mikojans avatar
Det verkar som om vi får damma av en återkommande figur i denna tråd; Robin Gibb

http://www.expressen.se/noje/robin-g...ginflammation/

Lunginflammation är nog inte att leka med i hans risiga tillstånd.
2012-04-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Det verkar som om vi får damma av en återkommande figur i denna tråd; Robin Gibb

http://www.expressen.se/noje/robin-g...ginflammation/

Lunginflammation är nog inte att leka med i hans risiga tillstånd.
Nej usch, det var inte bra alls. Problemet med dessa kändisar som har svår cancersjukdom (eller annan dödlig sjukdom) är att de ofta tenderar att få följdsjukdomar som nästan drabbar dem lika hårt, om inte hårdare än den dödliga sjukdom de lider av. Jag kommer osökt att tänka på Patrick Swayze som flera gånger håll på att stryka med pga. en simpel infektion och sedan även lunginflammation. Jag har för mig att de i hans fall ett tag även ville operera bort halva lungan men tror de lyckades stävja det med en extremkur av antibiotika istället.

I Robin Gibbs fall är det extra tragiskt eftersom han sett till att hålla sig vid liv så att han kunde slutföra sin komposition inför Titanics 100-årsdag, och nu åkte han på det här som gjorde att han inte ens kunde närvara vid sin största dag, och som förmodligen även kommer bli hans svansång. Jag tänker på Dennis Hopper som i alla fall fick leva så pass länge att han kunde närvara vid ceremonin då han fick sin stjärna på "Hollywood Walk of Fame". Trist att Gibb snuvades på detta.
2012-04-11, 15:23
Medlem
Ratis avatar
Jag tror att han vägrar acceptera hur sjuk han egentligen är... Talar om Gibbs alltså.
Senast redigerad av Rati 2012-04-11 kl. 15:27.
2012-04-11, 15:24
Medlem
Lite otippat namn för den här listan men döden gör inga undantag. Harald Treutiger fick en hjärtinfarkt i helgen som sannolikt gett honom bestående men för livet.

http://www.expressen.se/noje/harald-...nfarkt-i-pask/
2012-04-11, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag tror att han vägrar acceptera hur sjuk han egentligen är...
Jo, eller så vill han inte erkänna det utåt i varje fall. Det verkar som att kändisar (eller kanske även folk i allmänhet) intar två olika förhållningssätt när de drabbas av dödlig sjukdom. Antingen gör man som Gibbs, Swayze m.fl. och kämpar på med all sin kraft till detbittra slutet, hela tiden övertygad om att man kommer klara sig helskinnad och att sjukdomen i sig är av mindre art där oddsen kan trotsas. Eller så gör man som Hasse Aldfredson och intar en defaitistisk attityd om att livet är slut och att det bara är att ge upp och upphöra med all aktivitet och invänta döden. Det verkar liksom inte finnas något mellanting där man förstår att man har en sjukdom som man förmodligen inte kommer klara sig ur, men ändå förbereder sig genom att göra bokslut och leva den tid som finns kvar till sitt yttersta.
2012-04-11, 19:27
Medlem
Ratis avatar
Angående Arne Weises operation så lyckades han inte bli av med påsen.
http://www.expressen.se/noje/weise-b...ion-stor-risk/
2012-04-11, 19:53
Medlem
Citat:
Angående Arne Weises operation så lyckades han inte bli av med påsen.
http://www.expressen.se/noje/weise-b...ion-stor-risk/
Nej, men vad fan! Hur är det möjligt? Vad var det då de opererade i sex timmar? Låter väldigt märkligt. Sen kan jag förstå att Weise är "besviken", fast jag skulle nog kanske till och med bli förbannad om jag var i hans sits. Att riskera liv och lem i hans ålder med en sådab operation och sedan få veta att man gjort allting helt i onödan. Sensmoralen är att det förmodligen är klokt att kolla upp sina kirurger innan de opererar. En mer erfaren och modig kirurg hade kanske fått jobbet gjort.
2012-04-11, 22:20
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, men vad fan! Hur är det möjligt? Vad var det då de opererade i sex timmar? Låter väldigt märkligt. Sen kan jag förstå att Weise är "besviken", fast jag skulle nog kanske till och med bli förbannad om jag var i hans sits. Att riskera liv och lem i hans ålder med en sådab operation och sedan få veta att man gjort allting helt i onödan. Sensmoralen är att det förmodligen är klokt att kolla upp sina kirurger innan de opererar. En mer erfaren och modig kirurg hade kanske fått jobbet gjort.

- Som jag har längtat efter att slippa eländet och så måste jag ha kvar påsen - kanske ända till hösten

Är det bara önsketänkande eller tänker dom verkligen försöka en gång till? Arne är minsann en envis kämpe.
2012-04-11, 22:52
Medlem
Citat:
- Som jag har längtat efter att slippa eländet och så måste jag ha kvar påsen - kanske ända till hösten

Är det bara önsketänkande eller tänker dom verkligen försöka en gång till? Arne är minsann en envis kämpe.
Har svårt att se vad de skulle göra till hösten. Det lät ju som ett ganska slutgiltigt besked att läkaren tyckte det var för riskabelt (man undrar ju vad han höll på att operera i sex timmar om han ändå inte gjorde något åt tarmarna). Misstänker att det är Arne Weise själv som vill få det att låta som att han har "fighting spirit" kvar och ej vill erkänna att han måste ha kvar påsen. Jag känner ett par stycken gamlingar som råkat ut för ungefär samma sak som Weise med påsen etc. och som också velat operera för att bli kvitt den. I de lägena har läkarna dock nekat från allra första början med hänvisning till ålder. Frågan är om åldern speat roll för Weises påse. Hade det varit en person med exakt samma sjukdomsbild som Weise men som varit 30 år yngre så undrar man ifall den personen fortfarande blivit tvingad till stomipose eller om man kunnat göra något ytterligare.
2012-04-12, 17:48
Medlem
Citat:
Nej usch, det var inte bra alls. Problemet med dessa kändisar som har svår cancersjukdom (eller annan dödlig sjukdom) är att de ofta tenderar att få följdsjukdomar som nästan drabbar dem lika hårt, om inte hårdare än den dödliga sjukdom de lider av. Jag kommer osökt att tänka på Patrick Swayze som flera gånger håll på att stryka med pga. en simpel infektion och sedan även lunginflammation. Jag har för mig att de i hans fall ett tag även ville operera bort halva lungan men tror de lyckades stävja det med en extremkur av antibiotika istället.

I Robin Gibbs fall är det extra tragiskt eftersom han sett till att hålla sig vid liv så att han kunde slutföra sin komposition inför Titanics 100-årsdag, och nu åkte han på det här som gjorde att han inte ens kunde närvara vid sin största dag, och som förmodligen även kommer bli hans svansång. Jag tänker på Dennis Hopper som i alla fall fick leva så pass länge att han kunde närvara vid ceremonin då han fick sin stjärna på "Hollywood Walk of Fame". Trist att Gibb snuvades på detta.

Han ser sjukligt smal ut i ansiktet. Känns inte direkt troligt att det skulle "vara bättre" med cancern...
2012-04-13, 02:52
Medlem
Maffiabossen James J. "Whitey" Bulger sägs inte ha lång tid kvar. Tveksamt om han klarar sig till rättegången.
2012-04-13, 07:00
Medlem
Citat:
Lite otippat namn för den här listan men döden gör inga undantag. Harald Treutiger fick en hjärtinfarkt i helgen som sannolikt gett honom bestående men för livet.

http://www.expressen.se/noje/harald-...nfarkt-i-pask/

Trist, men det är möjligt att Harald Treutiger kanske ätit dålig mat och tränat mycket så att kostslarvet inte märkts via fetma, som i t.ex. Peter Harrysons fall. Där har väl de flesta fattat sedan länge att det inte är grönsakssallad och nudlar som gäller.

Det är nog många människor i allmänhet som inte lär sig vettig kosthållning förrän de går på en mina. Man får väl hoppas att Harald inte får så allvarliga men, och att han tar tag i situationen nu. Jag kan liksom inte tro att han skulle få en hjärtinfarkt i den relativt låga åldern om han hade levt klanderfritt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in