2012-01-05, 02:10
Medlem
Elli Wallach, rädd för att han trillar av pin vilken dag som helst snart.

Blir en sorgsen dag när Tuco "The Ugly" dör.
2012-01-05, 02:20
Medlem
herrkarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextanos
Elli Wallach, rädd för att han trillar av pin vilken dag som helst snart.

Blir en sorgsen dag när Tuco "The Ugly" dör.

Trodde han redan var död. Riktigt synd dock...
2012-01-05, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Chuck Berrys olika versioner av "Don´t You Lie To Me" tyder på att han ändrade stil för att åtminstone under 70-talet vävde in mycket 70-talssound i låtarna.

Men jag kan förstå honom om han efter 70-talet inte såg någon bra anledning i att försöka följa med ytterligare. Bara tanken på att Chuck Berry skulle försöka köra någon låt i 90-talsstil...fy f-n...
Ungefär det som hände med Dennis Edwards från "The Temptations". Deras "Papa was a Rollin' Stone", med Edwards i spetsen låter nog bekant för de allra flesta. Låten är från 1972, men låter ändå klassiskt Motown och inte Psykadelisk som annars var populärt på den tiden. Sen hände något med Edwards. Under 80-talet hade han fortfarande kvar lite av Motown soundet, men något anpassad form till den tidens tidsanda, vilket bland annat märks av i hans hit "Don't Look Any Further" (http://www.youtube.com/watch?v=CH3rx8LhrQo&ob=av3e). På 90-talet spårade det ur helt och hållet, "Get it While it's Hot" hade en massa rap-musik inbakat, vilket bara var sååååå fel! Dessutom gjorde han en "uppdaterad" version av "Don't Look Any Further", vilket i praktiken eliminerade alla spår av det Motown-sound som hade gjort honom till stjärna (http://www.youtube.com/watch?v=QBlJJRgjx_M). Helgegån och sellout var ordet! Kanske inte så förvånansvärt att han tappat fanskara markant sedan dess och är förhållandevis inaktiv idag.

Om Chuck Berry försökt att "modernisera" sina gamla låtar som han framför på scen idag har jag då inte mäkrt någonting utav. Jag instämmer dock att hans sista skiva "Rock It" hade några svaga 70-tals influenser, men det var ändå ingenting som gjorde att man inte kände igen att det var Chuck Berry och "hans" sound.
2012-01-05, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrkarlsson
Trodde han redan var död. Riktigt synd dock...
Synd? Att han lever??
2012-01-05, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ungefär det som hände med Dennis Edwards från "The Temptations". Deras "Papa was a Rollin' Stone", med Edwards i spetsen låter nog bekant för de allra flesta. Låten är från 1972, men låter ändå klassiskt Motown och inte Psykadelisk som annars var populärt på den tiden. Sen hände något med Edwards. Under 80-talet hade han fortfarande kvar lite av Motown soundet, men något anpassad form till den tidens tidsanda, vilket bland annat märks av i hans hit "Don't Look Any Further" (http://www.youtube.com/watch?v=CH3rx8LhrQo&ob=av3e). På 90-talet spårade det ur helt och hållet, "Get it While it's Hot" hade en massa rap-musik inbakat, vilket bara var sååååå fel! Dessutom gjorde han en "uppdaterad" version av "Don't Look Any Further", vilket i praktiken eliminerade alla spår av det Motown-sound som hade gjort honom till stjärna (http://www.youtube.com/watch?v=QBlJJRgjx_M). Helgegån och sellout var ordet! Kanske inte så förvånansvärt att han tappat fanskara markant sedan dess och är förhållandevis inaktiv idag.

Om Chuck Berry försökt att "modernisera" sina gamla låtar som han framför på scen idag har jag då inte mäkrt någonting utav. Jag instämmer dock att hans sista skiva "Rock It" hade några svaga 70-tals influenser, men det var ändå ingenting som gjorde att man inte kände igen att det var Chuck Berry och "hans" sound.

Ett visst försök till modernisering var väl annars att låta Johnny Johnson lira på ett elpiano i vissa låtar på LP:n "Chuck Berrys Golden Hits" från 1967. 15/16 låtar är rena re-makes, och "Roll Over Beethoven" är där en snabb klar förbättring av originalet, medan "Sweet Little Sixteen" och "Johnny B Goode" åtminstone kommer ganska nära originalen. Men sen....det där jävla elpianot låter falskt, vilket förstör de låtar som gjorts med det i. Annars var re-maken på "Back In The USA" riktigt lovande bitvis.

Sedan har du en låt som "Carol".....inte förrän i filmen Hail! Hail!....fick Chuck riktigt klös i den, tillsammans med Keith Richards. Jag har själv gjort en mp3 av den, och man kan spela originalversionen först, sedan filmversionen från 1986....det är skilda världar...
2012-01-05, 17:37
Medlem
Ratis avatar
En av mina favoritskådespelare, Robert Duvall, fyller 82 år idag! Och han har tydligen 3 filmer inplanerade under 2012.
Någon som vet hur det står till med hans hälsa?

Lånar denna tråd då det inte finns någon egen tråd för Duvall.
2012-01-05, 18:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
En av mina favoritskådespelare, Robert Duvall, fyller 82 år idag! Och han har tydligen 3 filmer inplanerade under 2012.
Någon som vet hur det står till med hans hälsa?

Lånar denna tråd då det inte finns någon egen tråd för Duvall.

81 fyller han. Han är född 1931.
2012-01-05, 19:59
Medlem
herrkarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Synd? Att han lever??

Att han ligger för döden.
2012-01-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrkarlsson
Att han ligger för döden.
Gör han det då? Han verkar friskare än många andra 95 plussare. Hans pipiga röst är dock inget som kommit med åldern, för den har han alltid haft!
2012-01-05, 20:57
Medlem
Gillar Robert Duvalls rolltolkning av polisen som skall dra sig tillbaka i "Falling Down". Nu får vi se vem av Duvall och Douglas som dör först IRL, ett tag verkade det ju som att både Douglas och hans karaktär D-FENS skulle dö först, såväl i filmen som IRL.
2012-01-05, 21:01
Medlem
Förresten, Kikki Danielsson, 59 har inte nämnts här vad jag vet.

Känns iaf inte som någon kvinna som borde nå 80-strecket. Kanske inte ens 70-strecket....

Varför? Tja, hon är ju både fet och omdömeslös (rattfylla flera ggr om). Någon som vet något om hennes (o)hälsa?
2012-01-05, 21:19
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Förresten, Kikki Danielsson, 59 har inte nämnts här vad jag vet.

Känns iaf inte som någon kvinna som borde nå 80-strecket. Kanske inte ens 70-strecket....

Varför? Tja, hon är ju både fet och omdömeslös (rattfylla flera ggr om). Någon som vet något om hennes (o)hälsa?

Hon kanske inte når 80-strecket eller ens 70-strecket men handen på hjärat, anser du henne ligga för döden?
Hon verkar ju tvärtom ha fått ordning på sitt liv. En återförening av Wisex m.m m.m..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in