2012-02-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Han nämns inte ens i Bilbo men filmerna kommer inkludera olika händelser som inträffade samtidigt som Bilbos äventyr, fast på annat håll.
Japp, således är alla gamla favoriter med i nya Hobbit filmen, dvs. Christopher Lee, Ian McKellan, Elijah Wood, Hugo Weaving, Orlando Bloom och även orginal-Bilbo, Ian Holm (som spelar än åldrad Bilbo Baggins) m.fl.
2012-02-28, 12:46
Medlem
Antevantes avatar
Kjerstin Dellert kan för tillfället avskrivas i denna tråden. Seg tant.

http://www.expressen.se/nyheter/kjer...ckade-cancern/
2012-02-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Kjerstin Dellert kan för tillfället avskrivas i denna tråden. Seg tant.

http://www.expressen.se/nyheter/kjer...ckade-cancern/

När cancern sitter i en samlad klump (som i detta fall) är prognosen oftast god, och man brukar ju då kunna avlägsna alla metastaser.

När cancern kommer på flera mindre ställen är det i allmänhet mycket värre. Det är klart att man vill få läsare genom att skriva att Dellert KNOCKADE CANCERN, men en mer korrekt beskrivning är väl snarare "Kjerstin Dellerts tumör var enkel att ta bort".

Med det sagt får man väl hoppas att hon inte får några fler tumörer utan dör på ett annat sätt, än cancerdöden. Folk är rädda för att dö i cancer, och har man en gång diagnostiserats med cancern, så är det ju dessutom en klart ökad risk att möta det bittra ödet...

Jag har sett människor i min närhet tyna bort i cancer. Det är en överjävlig resa dom gör, det kommer smygande till en början, och i slutändan innan döden inträffar har de varit vrak - en ohygglig syn. Fy f-n...
Senast redigerad av Jeff-Pass 2012-02-28 kl. 14:45.
2012-02-29, 13:22
Medlem
Ganonitos avatar
Sven-Bertil Taube har förts till sjukhus med lunginflammation.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14447210.ab
2012-02-29, 13:32
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Sven-Bertil Taube har förts till sjukhus med lunginflammation.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14447210.ab

Han repar nog sig. Verkar inte vara så allvarligt. Han är väl för övrigt nästan helt blind har jag för mig.
2012-02-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Han repar nog sig. Verkar inte vara så allvarligt. Han är väl för övrigt nästan helt blind har jag för mig.
Japp, gula fläcken. Samma som Judi Densh. Måste varra fördjäkligt, man är liksom bara blind i "mitten" av synfältet medan periferiseendet finns kvar till varierande grad.
2012-02-29, 13:43
Medlem
Michael Douglas verkar nu ha fått lite färg i ansiktet. Gör stor skillnad. Och rösten verkar han ha kvar.

http://www.youtube.com/watch?v=3iQLn...ayer_embedded#!
2012-02-29, 18:45
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Japp, gula fläcken. Samma som Judi Densh. Måste varra fördjäkligt, man är liksom bara blind i "mitten" av synfältet medan periferiseendet finns kvar till varierande grad.

Njae! Bättre än att vara helt blind. En släkting till mig är drabbad av detta men lever trots det ett aktivt liv. Det största avbräcket är att inte kunna läsa böcker som hon vill.
2012-02-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Njae! Bättre än att vara helt blind. En släkting till mig är drabbad av detta men lever trots det ett aktivt liv. Det största avbräcket är att inte kunna läsa böcker som hon vill.
I Taubes fall är den så stor att han praktiskt taget är helt blind. Han kan urskönja om det är ljust ute, men det är ungefär allt.
2012-03-01, 11:27
Medlem
Så då är inte Judi Densh aktuell för nästa Bond-film?

Jag har alltid tyckt det var konstigt att hon (M) inte var lite mer känslig när hon blev tillfångatagen i tornet i The World Is Not Enough. Borde hon inte börjat gråta, eller är det jag som är lite traditionell?

Hur som helst, Quantum Of Solace var skit, skulle Bond lipa i nästa film så ger jag nog upp 007-serien, så traditionell är jag iaf...
2012-03-01, 11:32
Medlem
På tal om 007.... Hade det inte varit passande med Michelle Williams som Bond-brud nu när hon är i 30-årsåldern? En mycket vacker kvinna helt klart.

Sen var det ju märkligt med Q. Desmond Llewelyn hade alltså bestämt sig för att avsluta med The World Is Not Enough, och John Cleese tar över där, men sedan dog Llewelyn i en bilolycka kort därefter. Vet inte om han ens hann se premiären av filmen?

Snacka om att ryckas bort direkt när man lagt ner sitt livs filmroll...som om gud inte tyckte hans liv var meningsfullt om han inte spelade Q.
2012-03-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Så då är inte Judi Densh aktuell för nästa Bond-film?

Jag har alltid tyckt det var konstigt att hon (M) inte var lite mer känslig när hon blev tillfångatagen i tornet i The World Is Not Enough. Borde hon inte börjat gråta, eller är det jag som är lite traditionell?

Hur som helst, Quantum Of Solace var skit, skulle Bond lipa i nästa film så ger jag nog upp 007-serien, så traditionell är jag iaf...

Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
På tal om 007.... Hade det inte varit passande med Michelle Williams som Bond-brud nu när hon är i 30-årsåldern? En mycket vacker kvinna helt klart.

Sen var det ju märkligt med Q. Desmond Llewelyn hade alltså bestämt sig för att avsluta med The World Is Not Enough, och John Cleese tar över där, men sedan dog Llewelyn i en bilolycka kort därefter. Vet inte om han ens hann se premiären av filmen?

Snacka om att ryckas bort direkt när man lagt ner sitt livs filmroll...som om gud inte tyckte hans liv var meningsfullt om han inte spelade Q.
Att Llewelyn inte velat fortsätta har jag inte hört talas om. Snarare nämndes det väl i filmen att han hade sparat ihop till sin pension som en eventualitet att han faktiskt int skulle kunna göra hur många filmer som helst till. Cleese hette inofficiellt "R" i den filmen så jag tror att de uppgraderade honom till "Q" då det var den mest logiska lösningen.

Densh är faktiskt med i den nya Bond-filmen. Det sägs dock bli hennes sista i och med att Ralph Fiennes introduceras i filmen och ska ta över rollen som "M". Emllertid tycker jag att det är lite märkligt att Densh stannade kvar som "M" i Daniel Craig-filmerna då det är tänkt att dessa filmer ska vara en "omstart" och inte ha något med de andra filmerna att göra. Således skapar detta ett kontinuitetsproblem. Är det samma "M" som Densh spelar i Bronsan filmerna som i Craig-filmerna? I så fall, hur förklarar man det faktum att hon blir äldre och äldre trots att de filmerna ska utspela sig innan Brosnan-filmerna? Verkar som EON fick ett hjärnsläpp vid castingen av de nya filmerna som sträckte sig långt utöver tillsättandet av Daniel Craig som James Bond.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in