2012-02-03, 23:37
Medlem
Stena Line, rederiet med säte i bl.a. Göteborg har varit med i snart 50 år.

Grundaren Sten Allan Olsson är född 1916, och börjar så smått närma sig de 100....

Tyvärr kommer han knappast kunna minnas tillbaka eller berätta om sina 100 år i livet, då han i dagsläget är en grönsak, mer eller mindre.

Synd om honom, jag har så svårt för att se hur äldre människor mer eller mindre fastnar i en alltmer dement, meningslös tillvaro Det är ett jäkla öde, och Sten Allan har ju givetvis gjort sitt här i livet. Nej, måtte han slippa leva till de hundra, det är mer humant om han får dö i år t.ex.
2012-02-03, 23:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Någon som har koll på vem som bekräftat är äldst idag då? Dom som innehar den titeln brukar ju dö ganska snabbt, så jag antar att det där skiftar.....

Enligt de uppgifter jag kontrollerat är det fortfarande Jeanne Calment som innehar det bekräftade rekordet, 122 år. Den colombianska kvinnan är liksom vissa påstådda Kefirätande 150-åringar i Georgien obekräftade genom att de saknat pålitliga bevis för sin faktiska födelse.

Senaste avstämningen av äldst levande som gjordes under sommaren 2011 visade att det var amerikanskan Besse Cooper med sina 115 år. Någon colombiansk 126-åring fanns inte medräknad.

Brasilianskan Maria Lucimar Pereira påstås vara 121 år, men det finns ännu stor osäkerhet kring när hon verkligen föddes.
Senast redigerad av HerrGickhan 2012-02-03 kl. 23:52.
2012-02-04, 08:00
Medlem
95-års klubben :

Kirk Douglas
Eli Wallach
Ernest Borgnine
2012-02-04, 17:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cross dresser
95-års klubben :

Kirk Douglas
Eli Wallach
Ernest Borgnine

Eli Wallach är 96, inte 95. Olivia de Havilland passar bättre på hans plats och så kan Eli Wallach bilda 96-årsklubb med Prinsessan Lillian.
Senast redigerad av Ganonito 2012-02-04 kl. 17:29.
2012-02-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Eli Wallach är 96, inte 95. Olivia de Havilland passar bättre på hans plats och så kan Eli Wallach bilda 96-årsklubb med Prinsessan Lillian.
Tony Martin, klarar han 100-sträcket?
2012-02-04, 18:20
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cross dresser
95-års klubben :

Kirk Douglas
Eli Wallach
Ernest Borgnine

Till 95-års klubben kan läggas kungens farbror Carl Johan som också är sista överlevande barnbarnsbarnet till kusinparet Victoria och Albert av Storbritannien.
2012-02-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Till 95-års klubben kan läggas kungens farbror Carl Johan som också är sista överlevande barnbarnsbarnet till kusinparet Victoria och Albert av Storbritannien.
Fast några oäktingar här och var runt om i världen torde väl kunna göra anspråk på detsamma, eller har Carl Johan överlevt dem också?
2012-02-05, 08:13
Medlem
Thorsten Flinck, kan han vara riktigt frisk?

Ja, jag påstår inte att han ligger för döden, men hans ansiktsuttryck i gårdagens Melodifestival-deltävling var rent äcklande. Vilka preparat har han tagit, liksom?

Jag har faktiskt inte haft någon särskild koll på denne kändis, men jag kan ändå efter gårdagen säga att jag tror nog inte han blir 70-80 år i alla fall. Knäpp verkade han också....

Sean Banan kan säkert bli gammal. Sådana vidriga artister (ta bara det äckliga leendet) brukar ofta hänga kvar som en landsplåga. Känns pinsamt att den typen av usel underhållning skall få plats i melodifestivalen, och det gäller även Thorsten Flinck. Dom två numrena borde inte ha varit med alls.
2012-02-05, 11:41
Medlem
Fidel Castro färdas på demensens väg. Snart möter han Thatcher.

http://www.expressen.se/nyheter/1.26...-minne-sviktar

Kan han ha åldersrelaterad Alzheimers? Då är slutet inte långt borta för den gamle revolutionären.
2012-02-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Fidel Castro färdas på demensens väg. Snart möter han Thatcher.

http://www.expressen.se/nyheter/1.26...-minne-sviktar

Kan han ha åldersrelaterad Alzheimers? Då är slutet inte långt borta för den gamle revolutionären.
Efter förra årets utrensning av Arabiska diktaktorer, kan det nu vara dags för en digerdöd bland Latinamerikanska ex-diktaktorer? Maunel Noriega verkar vara näste man till rakning:

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle14322304.ab
2012-02-06, 10:04
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Scrollock: Det har var ju inget jag läste i pressen (även om man inte kan lita på den heller ibland)

Angående Demi Moore så stod det ju en hel del att läsa. Det är intressant hur elakt det kan bli efter en separation; Ashton Kuscher partar vidare med nya brudar och mår toppen, medan Demi Moore tycks vara på väg neråt i den s.k. spiralen med depression, viktminskning och fan vet vad.

Bara att hoppas för hennes skull att hon inte kraschar utan klarar livhanken och kan starta om i livet...

Men oväntat när hon är ihop med någon, det här är inte mina egna ord; snygg när hon är typ 60 år.

Inte heller oväntat då jag alltid tyckt att Ashton Kutcher är en jävla fitta.

Mitt bet på nästa död: William Shatner. Det kommer bli plötsligt.
2012-02-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxarN
Men oväntat när hon är ihop med någon, det här är inte mina egna ord; snygg när hon är typ 60 år.

Inte heller oväntat då jag alltid tyckt att Ashton Kutcher är en jävla fitta.

Mitt bet på nästa död: William Shatner. Det kommer bli plötsligt.

60 år? Demi Moore är 49 år gammal, men jag kan ge dig att hon på den senaste tidens foton ser åldrad ut - tunn och desillusionerad.

Jämför själv.

DEMI MOORE 2012 - Ingen grann syn

http://www.accesshollywood.com/conte...ary-4-2012.jpg

DEMI MOORE 2006 - En snygg MILF

http://img2.timeinc.net/people/i/200...e1_300_400.jpg

Ja, det är tragiskt. Vem som helst kan ju se att hon inte mår bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in