2012-02-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
De sa på radion att han kommer att dö under helgen. Tror det var radio1.

Jo, sånt brukar dom ju veta på radio. *LOL*

Ni har förresten inte hört något om Arne Weise? Det var mycket skriverier om hans ohälsa ett tag, men i år har det hittills inte varit någonting.

Är det lugnet innan stormen månne, som råder för Arnes del?
2012-02-11, 15:00
Medlem
Världens siste Kejsare har hälsoproblem:
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle14356667.ab
2012-02-11, 23:59
Medlem
Oldsberg får inget jobb och bedyrar att han återhämtat sig från cancern. Hänger de två sakerna ihop? Ur tv-bolages synpunkt är det kanske inte strategiskt jättelyckat att skriva på ett långsiktigt kontrat med någon som sedan inte kommer att kunna slutföra det.

http://www.expressen.se/noje/oldsber...an-tv-uppdrag/
2012-02-12, 00:08
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Oldsberg får inget jobb och bedyrar att han återhämtat sig från cancern. Hänger de två sakerna ihop? Ur tv-bolages synpunkt är det kanske inte strategiskt jättelyckat att skriva på ett långsiktigt kontrat med någon som sedan inte kommer att kunna slutföra det.

http://www.expressen.se/noje/oldsber...an-tv-uppdrag/

Det handlar såklart om att Oldsberg och stenhård kommersiell tv inte är kompatibla. Jag har tittat på 2-3 avsnitt av slaget om Sverige och det suger. När det programmet floppat får nog inte Oldsberg någon mer chans.
Om inte SVT förbarmar sig över honom igen så är han slut i rutan. Cancern har han ju bevisligen betvingat för denna gång..
2012-02-12, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det handlar såklart om att Oldsberg och stenhård kommersiell tv inte är kompatibla. Jag har tittat på 2-3 avsnitt av slaget om Sverige och det suger. När det programmet floppat får nog inte Oldsberg någon mer chans.
Om inte SVT förbarmar sig över honom igen så är han slut i rutan. Cancern har han ju bevisligen betvingat för denna gång..

Jag kanske låter konservativ nu, men jag tror det hade varit bättre om Oldsberg och Hellberg fortsatt med På Spåret, precis som Loket borde kört på med Bingolotto, liksom Peter Harryson, Robert Wells och Anders Berglund inte borde ha lämnat Så Skall Det Låta.

I alla tre exempel anser jag att originalledningen hade mer att ge. Jag såg häromdagen ett avsnitt av Så Skall Det Låta, och Peter Settman är inte i närheten av att bära upp Peter Harrysons mantel på ett värdigt sätt.

Vad gäller Ingvar Oldsberg, kan det väl vara läge för honom att träda tillbaka lite. Försöka glädjas åt det som har varit istället, och försöka ta det lugnt och njuta av pensionärsåldern...
2012-02-12, 10:16
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Jag kanske låter konservativ nu, men jag tror det hade varit bättre om Oldsberg och Hellberg fortsatt med På Spåret, precis som Loket borde kört på med Bingolotto, liksom Peter Harryson, Robert Wells och Anders Berglund inte borde ha lämnat Så Skall Det Låta.

I alla tre exempel anser jag att originalledningen hade mer att ge. Jag såg häromdagen ett avsnitt av Så Skall Det Låta, och Peter Settman är inte i närheten av att bära upp Peter Harrysons mantel på ett värdigt sätt.

Vad gäller Ingvar Oldsberg, kan det väl vara läge för honom att träda tillbaka lite. Försöka glädjas åt det som har varit istället, och försöka ta det lugnt och njuta av pensionärsåldern...

Nja! Luuk och Lindström har fått ungdomar att uppskatta på spåret. Personligen tycker jag att programmet är bättre nu.
Näe! off topic så punkt
2012-02-12, 10:58
Medlem
Whitney Houston är död - R.I.P. - hittad på ett hotell (vilket ju är en passande död för en stor artist).

Hotelldöden leder ju dock till frågeställningen om hon kan ha tagit en överdos av någonting, och sedan blivit liggande för döden på hotellet ett tag innan döden inträffat.

Jag bedömer det som mer troligt än att hon skulle falla ihop i en plötslig hjärtattack, även om det scenariot givetvis inte kan uteslutas....
2012-02-12, 13:48
Medlem
Airwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwolf
Whitney Houston Hon är som en bilolycka i slowmotion

Trots att hon med "Guds hjälp" la av med droger, talade ut hos Oprah och fick en massa chanser till världens comeback så väljer hon att börja knarka igen.
Hon var i risigt skick under turnén förra året och nu har det blivit märkligt tyst kring henne.

Tror inte att Whitney kommer bli särskilt gammal...

Jaha, se där. Min spådom jag lade för ett år sedan slog in idag.

Fast, vi är väl många miljoner personer som spått hon skulle sluta så här...
2012-02-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwolf
Jaha, se där. Min spådom jag lade för ett år sedan slog in idag.

Fast, vi är väl många miljoner personer som spått hon skulle sluta så här...
Man undrar om George Michael drar någon lärdom av detta.

Sen går det ju inte att frångå att USAs rättssystems dalt med dessa stjärnor är deras värsta fiende. ång på gång har Houston torskat med knark, och vad har det lett till? I princip ingenting! All denna så-kallade "rehab" var och varannan kändis tvingas in på är ju ingenting annat än en fars. Har det hjälpt någon kändis överhuvudtaget? Möjligen Elton John, som lyckats hålla sig ren, men där tror jag det är mer David Furnishs förtjänst som satt ned foten gällande drog(o)vanor.

För övrigt verkar kändisarnas liv eller död bero på Aaron Ramseys förmåga att skjuta mål. De flesta som han "haft kål på" har dock varit upprensande för världen. Bin Ladin, Khaddafi etc. anske vi bör hoppas att Ramsey skjuter fler mål?

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14361051.ab
Senast redigerad av scrollock 2012-02-12 kl. 14:45.
2012-02-12, 14:44
Medlem
Airwolfs avatar
Citat:

Sen går det ju inte att frångå att USAs rättssystems dalt med dessa stjärnor är deras värsta fiende. ång på gång har Houston torskat med knark, och vad har det lett till? I princip ingenting! All denna så-kallade "rehab" var och varannan kändis tvingas in på är ju ingenting annat än en fars. Har det hjälpt någon kändis överhuvudtaget? Möjligen Elton John, som lyckats hålla sig ren, men där tror jag det är mer David Furnishs förtjänst som satt ned foten gällande drog(o)vanor.

Ja, tydligen är dessa kändis-rehab inget annat än en form av spa. De behöver inte ens bo där under behandlingen. Bara åka hem på kvällen och fortsätta supa...
2012-02-12, 19:47
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14361051.ab

Är "dra lärdom" rätt uttryck, verkligen?

George Michael har Freddy Mercurys indragna kinder och fjäderviktsvikt och dör troligen ganska snart den naturliga kändisdöden...
2012-02-12, 20:36
Medlem
Ratis avatar
Whitneys dotter Bobbi har först till sjukhus.
http://www.tmz.com/2012/02/12/whitne...tina-hospital/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in