Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det handlar såklart om att Oldsberg och stenhård kommersiell tv inte är kompatibla. Jag har tittat på 2-3 avsnitt av slaget om Sverige och det suger. När det programmet floppat får nog inte Oldsberg någon mer chans.
Om inte SVT förbarmar sig över honom igen så är han slut i rutan. Cancern har han ju bevisligen betvingat för denna gång..
Jag kanske låter konservativ nu, men jag tror det hade varit bättre om Oldsberg och Hellberg fortsatt med På Spåret, precis som Loket borde kört på med Bingolotto, liksom Peter Harryson, Robert Wells och Anders Berglund inte borde ha lämnat Så Skall Det Låta.
I alla tre exempel anser jag att originalledningen hade mer att ge. Jag såg häromdagen ett avsnitt av Så Skall Det Låta, och Peter Settman är inte i närheten av att bära upp Peter Harrysons mantel på ett värdigt sätt.
Vad gäller Ingvar Oldsberg, kan det väl vara läge för honom att träda tillbaka lite. Försöka glädjas åt det som har varit istället, och försöka ta det lugnt och njuta av pensionärsåldern...