Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-26, 22:40
  #37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Högste chef för Kit är Peder BONNIER, son till Carl-Johan Bonnier. Så ni kan ju fundera lite på varför just han fått loss stålarna. Han sitter i Bonniers styrelse och lär väl vara på väg uppåt i hierarkin. Klart grabben ska få sköta sitt eget lilla projekt och visa upp vad han kan.

Får han ekonomisk snurr på det här spektaklet är han duktig...

/T

Nja. Det är väl Robert Brännström som är chef på KIT?
Citera
2016-05-26, 22:46
  #38
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Högste chef för Kit är Peder BONNIER, son till Carl-Johan Bonnier. Så ni kan ju fundera lite på varför just han fått loss stålarna. Han sitter i Bonniers styrelse och lär väl vara på väg uppåt i hierarkin. Klart grabben ska få sköta sitt eget lilla projekt och visa upp vad han kan.

Får han ekonomisk snurr på det här spektaklet är han duktig...

/T

Det är lika dödfött som boo.com fast de hade ju ändå en affärsidé. KIT känns lika fräscht som internetportaler på 90-talet. Men visst, vill man slänga pengar i sjön så är det helt ok. Jag trodde att Bonnier var smartare än så här men där ser man. Om jag var anställd på KIT så skulle jag nog se till att ha en uppdaterad och bra CV inför kommande jobbansökningar
Citera
2016-05-27, 18:47
  #39
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nja. Det är väl Robert Brännström som är chef på KIT?
Peder Bonnier är VD för bolaget: http://www.allabolag.se/5569808404/K...Touch_Media_AB

/T
Citera
2016-05-27, 18:49
  #40
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det är lika dödfött som boo.com fast de hade ju ändå en affärsidé. KIT känns lika fräscht som internetportaler på 90-talet. Men visst, vill man slänga pengar i sjön så är det helt ok. Jag trodde att Bonnier var smartare än så här men där ser man. Om jag var anställd på KIT så skulle jag nog se till att ha en uppdaterad och bra CV inför kommande jobbansökningar
Det kan ju vara så att det är en plattform för att testa lite olika grepp och se vad som (inte) funkar. Då kan ju ett par anställda och ett antal frilansare vara billiga pengar i sammanhanget. Vi får väl se i vilken takt de bränner pengarna.

/T
Citera
2016-05-27, 19:04
  #41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Peder Bonnier är VD för bolaget: http://www.allabolag.se/5569808404/K...Touch_Media_AB

/T

Rätt av dig. Frågan är hur mycket makt en VD har över journalistiken? Sällan någon.
Citera
2016-05-27, 23:14
  #42
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Rätt av dig. Frågan är hur mycket makt en VD har över journalistiken? Sällan någon.
KIT har ju knappast journalistiken i fokus. Det är snarare ett ekonomiskt experiment för att se hur/om man kan kapitalisera på journalistik och spridning i olika kanaler.

/T
Citera
2016-05-28, 09:01
  #43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
KIT har ju knappast journalistiken i fokus. Det är snarare ett ekonomiskt experiment för att se hur/om man kan kapitalisera på journalistik och spridning i olika kanaler.

/T

Så bör det vara, annars kan man inte utfodra sina anställda.
Citera
2016-07-16, 00:01
  #44
Medlem
Zwoop77s avatar
Hmmm.... 22 miljoner back. Okej?

http://www.dagensmedia.se/medier/dig...or-kit-6590823
Citera
2016-08-12, 16:18
  #45
Medlem
Resumé, 2016-08-12:
Citat:
Bonnier låter personalen bli delägare i Kit

Bonnier låter de anställda bli delägare i Kit – och kanske miljonärer om Bonnier väljer att köpa upp bolaget för högre värdering längre fram, rapporterar Breakit.

...
http://archive.is/lYJ7G

Breakit, 2016-08-11:
Citat:
Bonnier gör undantag med Kit – låter personalen bli delägare

De anställda på Bonnier-ägda mediesajten Kit har erbjudits optioner i bolaget - något av en ny linje för mediejätten.

Förra våren kunde Breakit avslöja att nyhetssajten Kit, som grundades hösten 2014, tagit in 50 miljoner kronor i riskkapital från Bonnier growht media.
Det innebär att bolaget ägs till 67 procent av Bonnier genom dess riskkapitalbolag, övriga andelar ägs av de tre grundarna Peder Bonnier, Robert Brännström och Fredrik Strömberg.

[...]

“Vi försöker bygga ett långsiktigt bra bolag med riktigt bra och talangfulla medarbetare, det här är ett verktyg i att skapa ett företag där folk känner ett långsiktigt engagemang”, säger vd Peder Bonnier.

[...]

Totalt har 20 av de anställda tecknat sig för optioner. Allra flest tecknar säljchefen Sami Abidi, som Kit värvade från adtechbolaget Widespace tidigare i år.
På listan över dem som tecknat optioner återfinns också bolagets featurechef Linda Öhrn Lernström, som tidigare varit chefredaktör på Mama och Veckorevyn, utvecklaren Christoffer Larsson som Kit plockat från Aftonbladet, marknadschefen Jonna Ekman samt en rad journalister. Bland annat speljournalisten Thomas Arnroth, matredaktören Andreas Ivarsson och nyhetsreportrarna Viola Gad, Jonatan Loxdal, Jenny Agö, Nina Svanberg och Erik Olsson.
Nyligen rapporterade Breakit att Kit gjorde en förlust på 22 miljoner kronor för 2015.
http://archive.is/xqfMd#selection-1635.28-1635.36

Generöst av Bonnier...
Citera
2016-11-06, 23:30
  #46
Medlem
volvo 240s avatar
Bonniers svar på politism? Verkar knappt va nån som läser den då alexa ranking är ca 3200.
Citera
2016-11-13, 21:30
  #47
Medlem
volvo 240s avatar
Deras artikel om japanska sexleksaker var ju rätt så smygrasistisk.

Lustigt att de i samma artikel minsann upphöjde svensken till en sexualmoralistisk varelse som såklart aldrig skulle gilla dessa japanska perversiteter.

Lite som det där bdsmreportaget, allt som inte "journalisten" personligen går igång på är fel.

Vilket skämt till sida. Tom expos sida har högre ranking och då är det illa ställt.

*edit* fel av mig, expo ligger på plats 7500 och kit . 3300. Dvs inte en jävel läser skiten. Fattar de inte att svensken är trött på PK, speciellt när det kommer i den här formen från de höga herrarna. undrar hur mycket back de går 2016
Citera
2016-11-13, 22:54
  #48
Medlem
Lobengulas avatar
Enligt rykten som kanske inte är helt sanna så är KIT ett "hittepåprojekt" för att kunna avlöna några odugliga anhöriga till Bonnierfamiljen. Jag har ingen aning om det är sant eller inte men jag kan konstatera att KIT i sig är en katastrof som projekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback