2010-12-10, 07:38
Bannlyst
Runescape
eftersom jag fick ligg för att jag spelade med henne
Citera
2010-12-10, 07:44
Medlem
bronsfisks avatar
Två spel kom jag direkt att tänka på, väldigt starka minnen från dessa.

Doom
Behövs motivering? Blir nostalgisk bara av att tänka på de sena kvällarna i pojkrummet, där man satt och slaktade demoner och annat på löpande band. Odödlig klassiker!

Red alert 2
Århundradets ojämnaste spel? Mycket möjligt, men ack så underhållande, spelar det fortfarande när tid finns över. Prism Tanks FTW!
Senast redigerad av bronsfisk 2010-12-10 kl. 07:44. Anledning: stavfel
Citera
2010-12-10, 07:52
Medlem
videostars avatar
ETQW, fruktansvärt bra spel som inte fått uppskattning nog, tyvärr.
Citera
2010-12-10, 07:55
Medlem
6E303062s avatar
Det finns för många bra spel för sådana frågor!

Om man bortser ifrån MMO:n, så är nog Baldur's gate-spelen de som jag har spenderat mest tid med.

Frontier ligger nog på delad 1:a-plats, men precis som alla andra rymdpiloter med självrespekt så körde jag CD32-versionen på min A1200.
Citera
2010-12-10, 08:39
Medlem
Exteruss avatar
Det spel jag haft mest roligt med måste nog vara Fallout 2. Det förbättrade det redan ruskigt bra Fallout. Kombinationen av en öppen värld full med saker att utforska, en väldigt välskriven och (mer eller mindre) subtilt humoristisk värld, jättebra dialog och personifierbar spelmekanik gjorde att man riktigt sögs in i det.
Citera
2010-12-10, 08:41
Medlem
across avatar
Jag hade en dåligt crackad version av Premier Manager 98 där det inte gick att spara. Ändå satt jag och min kusin hur många timmar som helst med detta fantastiska spel. Så här i efterhand funderar man lite på hur man tänkte.

Andra spel som jag håller som personliga favoriter är Mafia, Championship Manager 01/02, Jagged Alliance 2, Heroes of Might and Magic 1+2 samt UFO: Enemy Unknown.

Det kanske framgår att jag inte spelat så mycket på PC senaste 10 åren..
Citera
2010-12-10, 08:43
Medlem
LaziOnes avatar
Bästa spelet?
Om man säger spelkänsla så måste Half-Life 2 komma i topp. Hade rysningar i hela kroppen då jag spelade igenom det.
Mass effect spelen, Dragon Age, Vampire:The masquerade Bloodlines, Mount and Blade, The Elder Scrolls 4: Oblivion m.m är spel som enligt mig måste spelas igenom.
Citera
2010-12-10, 09:07
Medlem
Dolksvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-cola
Rollercoaster Tycoon 1

Sjukt beroendeframkallande och bara fantasin sätter stopp för vad du vill bygga! Genialt!
Där har många timmar fördrivits! En tågresa på 6h gick på 10 min kändes det som för något år sedan

Testat 2:an? I stort sett exakt samma sak fast fler saker och karuseller att fylla parken med. Sedan kan man designa sitt nöjesfält från grunden genom att göra ett eget scenario att utgå ifrån. Två expansions fanns det också. Underbart spel!
Citera
2010-12-10, 09:09
Medlem
Warcraft III.

Enkelt men ändå avancerat. Bra strukturerat och balancerat.

Snart lär det väl bli starcraft 2 som går om spelet - saknar heroes från Warcraft.
Citera
2010-12-10, 09:22
Medlem
Wellss avatar
Anarchy Online! Bästa mmorpg't någonsin, när det var som mest aktivt. Skillnaden mellan WoW och detta spel är att det krävs lite hjärnkraft och eftertanke för att spela, vilket är vad som tilltalar mig. Dessutom drar det därför en annan skara människor än halvdumma tonåringar och allt vad det medför.
Citera
2010-12-10, 09:25
Medlem
Damacys avatar
Det är jämt skägg mellan Age of Empires I & II och Rome: Total War.

Jag växte upp med Age of Empires, det var väl det första riktiga dataspel jag nördade på riktigt. Minns hur jag fick någon collectors edition på AoE I, fyfan jag minns fortfarande doften av plasten när jag öppnade det för första gången, vilka minnen!

Rome: Total War kom ju ganska mycket senare, men det är absolut ett av mina favoritspel av alla tider, har lagt ner otaliga timmar på det, rena mästerverket.
Senast redigerad av Damacy 2010-12-10 kl. 09:28.
Citera
2010-12-10, 09:28
Medlem
Baldur's Gate 2:

Musiken, grafiken, karaktärerna, storyn, karaktärsutvecklingen, friheten... ja, fyfan vad det är ett bra spel!

Go for the eyes Boo, go for the eyes!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in