2010-12-10, 05:00
Medlem
PPsons avatar
Ohhh finns så många men absoluta favoriten är Star Wars: TIE Fighter. Köpte den som liten grabb från Ginza-katalogen och det är lätt mitt livs bästa köp. Brukar spela igenom det minst en gång om året. Själv har jag alltid diggat imperiet, de hade ju alla coola skepp och karaktärer, så att flyga runt som pilot för imperiet och spränga rebel avskum i småbitar, det kan inte bli bättre.

Andra grymma spel är:
Total Annihilation
C&C Red Alert, C&C Tiberian Sun
Grand Theft Auto
Rollercoaster Tycoon
Age of Empires II
Battlefield 2142
Och många många fler.
Citera
2010-12-10, 06:24
Medlem
maitans avatar
World of Warcraft för att det är så sjukt mycket att göra. Tar aldrig slut på saker du kan göra i det spelet.

alla Battlefield står lika högt på min lista, Oändligt många timmar krigande!
Citera
2010-12-10, 06:32
Medlem
Final fantasy 7, utan tvekan..

Varvade det ett antal gånger, säkert 10 gånger sammanlagt, men det vare värt. Inte bara pga. att spelet var så fantastiskt så var ju musiken någonting utav det mest legendariska jag någonsin varit med om. Spelet i sig skulle varit det bästa utan musiken ändå, men med just den musiken så höjdes spelet en bra bit. Dock så slår det alla spel jag någonsin testat
Citera
2010-12-10, 06:33
Medlem
Snubblers avatar
CS1.6 Tröttnar aldrig på det. Man har sina perioder men man återvänder alltid till gamla CS FPS i perfektion.

Warcraft 3 Underbar strategi, gillar att blandningen mellan macro och micro är så pass harmonisk.

Diablo 2 Vad skall man säga..? Otroligt bra, och man höjer underhållningsnivån om man är ett gäng!

(Nu blev det 3, men kände att ingen av dessa var värd att lämna utanför)
Citera
2010-12-10, 06:39
Medlem
Battlefield 2.

Har spenderat blyga 2500 timmar på spelet, har dock inte spelat det sen 2008.
Citera
2010-12-10, 06:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenzor
Måste nog vara WoW
Många goda gaming minnen därifrån med polarna när man var en P10 och fastnade i spelet!

Alltid kul med noobs som inte förstår att man inte får vara här när man är 16, om du var p10 och spelade WoW så var det 2004 på hösten som tidigast-

Hursomhelst är världens bästa spel Ultima Online, men det vet ni nog knappt vad det är. Till dom som säger WoW antar jag att dom aldrig har spelat något annat eller lider av en psykisk störning.
Citera
2010-12-10, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toper901
Final fantasy 7, utan tvekan..

Varvade det ett antal gånger, säkert 10 gånger sammanlagt, men det vare värt. Inte bara pga. att spelet var så fantastiskt så var ju musiken någonting utav det mest legendariska jag någonsin varit med om. Spelet i sig skulle varit det bästa utan musiken ändå, men med just den musiken så höjdes spelet en bra bit. Dock så slår det alla spel jag någonsin testat

FF7 förstörde hela den serien för mig, hade lirat som liten grabb 3-6 först på mina moddade konsoler och sedan 1-2 på japanska, inte för att jag kan japanska utan för att spelen är relativt enkla när det kommer till dom olika valen man har.

Sedan släpptes FF7 och ALLA "hittade" den här nya underbara serien som ingen hade vetat om tidigare. Lämnade mig bitter och spelade aldrig något spel i den serien efter det.

Dock står sig ju FF7 slätt mot BoF 1 och II eller Secret of Mana. På den här tiden fick man T-shirt med när man köpte spel dessutom, mellan 500 och 800 kr kostade ett spel på 90-talet. Det är väl cirka 1000-1200 idag.
Citera
2010-12-10, 06:58
Medlem
Listan kan göras lång, men för min del så har jag en självklar vinnare som heter Jagged Alliance 2 som kom ut 98/99. I dagens moderna tid har hemma programerare å fans börjat modda spelet med nya vapen och ONLINE funktion för de som inte visste! Värt att prova!
Citera
2010-12-10, 07:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reaperin
Listan kan göras lång, men för min del så har jag en självklar vinnare som heter Jagged Alliance 2 som kom ut 98/99. I dagens moderna tid har hemma programerare å fans börjat modda spelet med nya vapen och ONLINE funktion för de som inte visste! Värt att prova!

Grymt mercenary spel, dock hade det en del buggar som jag störde mig på. Även en del helt omöjliga scenarion där man verkligen fick använda all list och tålamod.
Citera
2010-12-10, 07:22
Medlem
Skulle sätta Rome eller Medieval II:Total war som en klar etta! efter det skulle det nog vara antingen Freelancer eller World of warcraft!
Citera
2010-12-10, 07:24
Medlem
Dreadmists avatar
World of warcraft. Spelat det sedan betan och tycker fortfarande det är underhållande och jävligt bra story.

Såg visst att tråden handlade om (PC) spel my bad.
Senast redigerad av Dreadmist 2010-12-10 kl. 07:41.
Citera
2010-12-10, 07:31
Bannlyst
Jävligt svår fråga faktiskt, men om jag MÅSTE välja ett spel som, i min mening förstås, är det bästa pc-spelet någonsin så måste jag nog säga Civ I. Åtskilliga timmar las ned på det på min pappas gamla 33 mhz, 386:a.

Oh the memories...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in