• 1
  • 2
2015-11-07, 01:44
Medlem
Yeahbitchs avatar
Sitter nu ensam hemma i brist p andra aktiviteter att ta mig an och knppte p TVn och korkade upp en vinare och r nu smlullig. Vad tycker folk om denna sysselsttning? Det far ju tankar genom huvudet att det r patetiskt och att man knner sig lite som en alkoholist osv, men samtidigt tycker jag det r jvligt trevligt som omvxling. Jag tycker verkligen om att dricka med polare generellt sett men r det nd inte underskattat att bli lite p lyset i sin ensamhet och inte behva bry sig om sin omgivning och andra mnniskor? Vad tycker ni?
2015-11-07, 01:59
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahbitch
Sitter nu ensam hemma i brist p andra aktiviteter att ta mig an och knppte p TVn och korkade upp en vinare och r nu smlullig. Vad tycker folk om denna sysselsttning? Det far ju tankar genom huvudet att det r patetiskt och att man knner sig lite som en alkoholist osv, men samtidigt tycker jag det r jvligt trevligt som omvxling. Jag tycker verkligen om att dricka med polare generellt sett men r det nd inte underskattat att bli lite p lyset i sin ensamhet och inte behva bry sig om sin omgivning och andra mnniskor? Vad tycker ni?

Det r bara gtt att bli lite full i sitt egna sllskap. Skit i vad andra skulle tycka och njut av dina fermenterade druvor som en stolt karl.
2015-11-07, 02:05
Medlem
Emptydeepwithins avatar
Bara medellderstanter som ska ha sikter om ens drickande. Sjlv dricker jag i snitt 3-4 gnger per r och d oftast ensam, men helvete vad sikter en del ska ha. Man lider tydligen av alkoholism fr att man tycker det r trevligt att dricka ngra l i sin ensamhet.

Jvla mytbildning som dessa blodsugare suger t sig.

Det finns inget sknare n att supa i sin ensamhet, d fr man vara ensam i sina tankar, ider och knna lite jvla lugn och ro. Slippa fulla mnniskor r ocks en jvla frihet.

Det finns inget vrre n hgljudda halvmnniskor som ska leka allan efter ett par l. Vrst r nog blattar som tror att de r scarface efter ett ett par tequila, spnner sitt spinkiga brst i skjorta storlek S och luktar horhus medan de gr s bredbent att man tror att de skitit ned sig.

Nej, alkohol i ensamhet ska det vara.
2015-11-07, 09:07
Medlem
Ja det r sknt att dricka sjlv.Gr jag med ibland.ppnar en god l och kollar film.
2015-11-07, 09:39
Bannlyst
brukar kunna bli ett gng starkl, alt ett par whiskeyglas sjlv vid datorn/tv:n p helgerna, det r sknt att bli lite salongsberusad och avslappnad
2015-11-07, 09:47
Medlem
Magtechs avatar
Tycker det r den bsta avkoppling man kan ha, lite gott att tugga p till det, film och musik.

Visst fan fr man ibland lite dligt samvete "alkisvarning" nr man ibland rkar kra p fr hrt och vaknar p soffan med snuset rinnande och tnt i hela huset haha..
2015-11-07, 10:09
Medlem
Citat:

Efter en tuff arbetsvecka behvs det lite avkoppling.
r du gammal nog att handla p systemet, r du gammal nog att bestmma sjlv om du vill dricka dig full ensam.
2015-11-07, 10:09
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:

lter hur som soft som helst ,
men va fan kl 0200 ?
2015-11-07, 10:12
Medlem
Det r stor skillnad p att dricka en flarra vin och att sitta och supa sig redls ensam.
Tanken slr mig att du startat denna trden fr att du kanske gr s hr flera gnger i veckan, och d r det enligt min mening ett problem.
Annars vet jag precis ved du menar. Jag gr sjlv likadant.
Jobbar fem skift och jvligt udda tider. Ibland brjar min ledighet en mndag kvll nr ungen och sambon gtt och lagt sig, ja d r det bara att brja sippa p vin/l och sitta ensam och mysa framfr datorn med en film eller vad fan som helst. Tror minsann att jag blivit mer asocial sen jag brja jobba s hr men enligt mig r det oslagbart att korka upp en i sin ensamhet👍
2015-11-07, 11:22
Medlem
Kan absolut vara sknt att ta ngra glas rtt sjlv, lyssna p musik och ha p en fotbollsmatch p datorskrmen. Det finns tillfllen nr jag ska trffa kompisar p stan och sitter och frar hemma med en bra middag att jag knner att jag bara vill stanna hemma. Man slipper hysterisk musik, stress, ker, kaxigt folk, komma hem sent m.m.

Att dricka hemma sjlv r inte fel, men jag tycker inte att man ska dricka sig full ensam, och det fr inte bli ngot man gr flera gnger i veckan.
2015-11-07, 13:00
Medlem
Yeahbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coheed123
Det r stor skillnad p att dricka en flarra vin och att sitta och supa sig redls ensam.
Tanken slr mig att du startat denna trden fr att du kanske gr s hr flera gnger i veckan, och d r det enligt min mening ett problem.
Annars vet jag precis ved du menar. Jag gr sjlv likadant.
Jobbar fem skift och jvligt udda tider. Ibland brjar min ledighet en mndag kvll nr ungen och sambon gtt och lagt sig, ja d r det bara att brja sippa p vin/l och sitta ensam och mysa framfr datorn med en film eller vad fan som helst. Tror minsann att jag blivit mer asocial sen jag brja jobba s hr men enligt mig r det oslagbart att korka upp en i sin ensamhet👍

Nej jag gr det inte flera gnger i veckan. Det hnder ju ofta att jag dricker typ en l till maten sjlv men att dricka s mkt som en hel flaska vin har typ hnt en gng tidigare bara. D nr det hnde igen s blev jag bara nyfiken p vad andra tycker!
2015-11-07, 14:53
Medlem
Jag super mig full varje fredag framfr datorn. Om jag gr ut s gr jag ut p lrdagen. Jag tycker att det r skitnajs att sitta full och spela spel.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in