• 1
  • 2
2015-11-07, 01:44
Medlem
Yeahbitchs avatar
Sitter nu ensam hemma i brist på andra aktiviteter att ta mig an och knäppte på TVn och korkade upp en vinare och är nu smålullig. Vad tycker folk om denna sysselsättning? Det far ju tankar genom huvudet att det är patetiskt och att man känner sig lite som en alkoholist osv, men samtidigt tycker jag det är jävligt trevligt som omväxling. Jag tycker verkligen om att dricka med polare generellt sett men är det ändå inte underskattat att bli lite på lyset i sin ensamhet och inte behöva bry sig om sin omgivning och andra människor? Vad tycker ni?
2015-11-07, 01:59
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahbitch
Sitter nu ensam hemma i brist på andra aktiviteter att ta mig an och knäppte på TVn och korkade upp en vinare och är nu smålullig. Vad tycker folk om denna sysselsättning? Det far ju tankar genom huvudet att det är patetiskt och att man känner sig lite som en alkoholist osv, men samtidigt tycker jag det är jävligt trevligt som omväxling. Jag tycker verkligen om att dricka med polare generellt sett men är det ändå inte underskattat att bli lite på lyset i sin ensamhet och inte behöva bry sig om sin omgivning och andra människor? Vad tycker ni?

Det är bara gött att bli lite full i sitt egna sällskap. Skit i vad andra skulle tycka och njut av dina fermenterade druvor som en stolt karl.
2015-11-07, 02:05
Medlem
Emptydeepwithins avatar
Bara medelålderstanter som ska ha åsikter om ens drickande. Själv dricker jag i snitt 3-4 gånger per år och då oftast ensam, men helvete vad åsikter en del ska ha. Man lider tydligen av alkoholism för att man tycker det är trevligt att dricka några öl i sin ensamhet.

Jävla mytbildning som dessa blodsugare suger åt sig.

Det finns inget skönare än att supa i sin ensamhet, då får man vara ensam i sina tankar, idéer och känna lite jävla lugn och ro. Slippa fulla människor är också en jävla frihet.

Det finns inget värre än högljudda halvmänniskor som ska leka allan efter ett par öl. Värst är nog blattar som tror att de är scarface efter ett ett par tequila, spänner sitt spinkiga bröst i skjorta storlek S och luktar horhus medan de går så bredbent att man tror att de skitit ned sig.

Nej, alkohol i ensamhet ska det vara.
2015-11-07, 09:07
Medlem
Ja det är skönt att dricka själv.Gör jag med ibland.Öppnar en god öl och kollar film.
2015-11-07, 09:39
Bannlyst
brukar kunna bli ett gäng starköl, alt ett par whiskeyglas själv vid datorn/tv:n på helgerna, det är skönt att bli lite salongsberusad och avslappnad
2015-11-07, 09:47
Medlem
Magtechs avatar
Tycker det är den bästa avkoppling man kan ha, lite gott att tugga på till det, film och musik.

Visst fan får man ibland lite dåligt samvete "alkisvarning" när man ibland råkar köra på för hårt och vaknar på soffan med snuset rinnande och tänt i hela huset haha..
2015-11-07, 10:09
Medlem
Citat:

Efter en tuff arbetsvecka behövs det lite avkoppling.
Är du gammal nog att handla på systemet, är du gammal nog att bestämma själv om du vill dricka dig full ensam.
2015-11-07, 10:09
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:

låter hur som soft som helst ,
men va fan kl 0200 ?
2015-11-07, 10:12
Medlem
Det är stor skillnad på att dricka en flarra vin och att sitta och supa sig redlös ensam.
Tanken slår mig att du startat denna tråden för att du kanske gör så här flera gånger i veckan, och då är det enligt min mening ett problem.
Annars vet jag precis ved du menar. Jag gör själv likadant.
Jobbar fem skift och jävligt udda tider. Ibland börjar min ledighet en måndag kväll när ungen och sambon gått och lagt sig, ja då är det bara att börja sippa på vin/öl och sitta ensam och mysa framför datorn med en film eller vad fan som helst. Tror minsann att jag blivit mer asocial sen jag börja jobba så här men enligt mig är det oslagbart att korka upp en i sin ensamhet👍
2015-11-07, 11:22
Medlem
Kan absolut vara skönt att ta några glas rött själv, lyssna på musik och ha på en fotbollsmatch på datorskärmen. Det finns tillfällen när jag ska träffa kompisar på stan och sitter och förar hemma med en bra middag att jag känner att jag bara vill stanna hemma. Man slipper hysterisk musik, stress, köer, kaxigt folk, komma hem sent m.m.

Att dricka hemma själv är inte fel, men jag tycker inte att man ska dricka sig full ensam, och det får inte bli något man gör flera gånger i veckan.
2015-11-07, 13:00
Medlem
Yeahbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coheed123
Det är stor skillnad på att dricka en flarra vin och att sitta och supa sig redlös ensam.
Tanken slår mig att du startat denna tråden för att du kanske gör så här flera gånger i veckan, och då är det enligt min mening ett problem.
Annars vet jag precis ved du menar. Jag gör själv likadant.
Jobbar fem skift och jävligt udda tider. Ibland börjar min ledighet en måndag kväll när ungen och sambon gått och lagt sig, ja då är det bara att börja sippa på vin/öl och sitta ensam och mysa framför datorn med en film eller vad fan som helst. Tror minsann att jag blivit mer asocial sen jag börja jobba så här men enligt mig är det oslagbart att korka upp en i sin ensamhet👍

Nej jag gör det inte flera gånger i veckan. Det händer ju ofta att jag dricker typ en öl till maten själv men att dricka så mkt som en hel flaska vin har typ hänt en gång tidigare bara. Då när det hände igen så blev jag bara nyfiken på vad andra tycker!
2015-11-07, 14:53
Medlem
Jag super mig full varje fredag framför datorn. Om jag går ut så går jag ut på lördagen. Jag tycker att det är skitnajs att sitta full och spela spel.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in