2015-11-04, 15:10
Medlem
sportaborts avatar
Jag har suttit och läst lite om hur det ser ut i Europa idag och det ser jävligt mörkt ut, med tanke på flyktingströmmen och det minskande födelsetalet hos Européer förstår jag inte hur Europa ska överleva. Jag är inte så påläst om födelsetal och folkgrupper, men enligt nån video jag såg så anses det vara omöjligt att rädda ett folkslag om födelsetalet hamnat under 1.3 per person och med tanke på att Europas genomsnitt ligger på 1.38 och muslimers genomsnitt ligger på ca 4 så verkar det rätt kört. Som det ser ut idag så verkar det garanterat att Europa hamnar under kalifatet eller dylikt.

Vad tror ni? Kan Europa räddas eller är det kört?
Senast redigerad av sportabort 2015-11-04 kl. 15:35.
Citera
2015-11-04, 15:14
Medlem
Vad har videon för källor? Tro inte allt du läser och ser på internet va lite kritisk. Vem som helst kan ha gjort videon du såg.
Citera
2015-11-04, 15:15
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjuletx
Vad har videon för källor? Tro inte allt du läser och ser på internet va lite kritisk. Vem som helst kan ha gjort videon du såg.

Kan det möjligtvis vara denna videon, nästan 3 år gammal, TS menar?
https://www.youtube.com/watch?v=qZ-QX8LuKHA

Finns säkert tonvis med liknande andra videos, men oavsett vilken TS menar verkar det gå fort nu.
Senast redigerad av kattvrak 2015-11-04 kl. 15:18.
Citera
2015-11-04, 15:16
Bannlyst
Det är lugnt. Utan lagarna som finns i de muslimska länderna så sekulariseras dom snabbt.
Citera
2015-11-04, 15:17
Medlem
augusta66s avatar
Islamisering av Europa lär inte hända, där är antalet av islamister (folk med extremtolkning av islam) i Europa för få.

Vad vi får är däremot det vi ser redan nu - polarisering, segregation socialt som kulturellt.

Konsekvenserna av detta ser vi också redan nu - otrygghet, ett försämrad socialt kapital och barn som riskerar växa upp och klara sig sämre än generationen innan.

Inte alls bra, men islamisering av Europa tror jag helt enkelt inte kommer att hända.
Citera
2015-11-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattvrak

Finns säkert tonvis med liknande andra videos, men oavsett vilken TS menar verkar det gå fort nu.

Det går fort nu? verkar som att en av klippen i videon du visade var från 2010. På vilket sätt går det fort?

Och utav det jag såg utav videon så handlar det om små grupper eller en person som gör uttalanden.

Så på vilket sätt går det snabbt? Är det krig i nått land i Europa där en grupp försöker störta en regering med islamsk syfte?

Är det nått land i Europa som har ett muslimskt parti som håller på att ta över makten i ett val?

Är det nått land som har infört Sharialagar?
Så på vilket sätt går det fort?
Senast redigerad av Cykelhjuletx 2015-11-04 kl. 15:28.
Citera
2015-11-04, 15:29
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Det går fort nu? verkar som att en av klippen i videon du visade var från 2010. På vilket sätt går det fort?

Och utav det jag såg utav videon så handlar det om små grupper eller en person som gör uttalanden.

Så på vilket sätt går det snabbt? Är det krig i nått land i Europa där en grupp försöker störta en regering med islamsk syfte?

Är det nått land i Europa som har ett muslimskt parti som håller på att ta över makten i ett val?

Så på vilket sätt går det fort?

Det stora antalet som redan finns i europa och deras barnafödsel, samt den i nuläget stora invasionen av lyximmigranter.
Citera
2015-11-04, 15:29
Medlem
sportaborts avatar
Citat:

Näh, det var nån annan. Minns inte var den hette och jag kan inte hitta den nu, tyvärr.

Sen vill jag påpeka att det inte bara var en video jag såg utan mina farhågor är baserade på allt jag läst om på sistone och det verkar som att Islamiseringen är den mest sannolika framtiden för Europa.
Citera
2015-11-04, 15:31
Medlem
Citat:
Det stora antalet som redan finns i euorpa och deras barnafödsel, samt den i nuläget stora invasionen av lyximmigranter.

lyximmigranter du menar dom 15 utav 50+ som inte vill bo där dom var och ville mer mot stan? är det en stor invasion utav "lyximmigranter"
Citera
2015-11-04, 15:32
Medlem
sportaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Islamisering av Europa lär inte hända, där är antalet av islamister (folk med extremtolkning av islam) i Europa för få.

Vad vi får är däremot det vi ser redan nu - polarisering, segregation socialt som kulturellt.

Konsekvenserna av detta ser vi också redan nu - otrygghet, ett försämrad socialt kapital och barn som riskerar växa upp och klara sig sämre än generationen innan.

Inte alls bra, men islamisering av Europa tror jag helt enkelt inte kommer att hända.
Men den muslimska befolkningen ökar ju rätt rejält, speciellt i Sverige. Den muslimska befolkningen ökar i princip i alla länder i Europa och en stor del av dessa är positiva till t ex Sharialagar. Storbritannien har en väldigt stor mängd med muslimer som är för Sharialagar och den där mängden ökar konstant. Om man kombinerar invandring med födelsetal i ekvationen så det ser det ju inte särskilt bra ut.
Citera
2015-11-04, 15:33
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
lyximmigranter du menar dom 15 utav 50+ som inte vill bo där dom var och ville mer mot stan? är det en stor invasion utav "lyximmigranter"

Alla som rör sig mot europa är lyximmigranter, mer eller mindre. Men att det flesta är lyximmigranter är inte vad jag vill framhäva, utan det jag vill framhäva den stora mängden av muslimska troende araber som väller in. De flesta vill inte anpassa sig till våra samhällen, och vad tror du händer den dag dom blir alldeles för många? Det kommer förmodligen se likadant ut som det gör i mellanöstern.
Senast redigerad av kattvrak 2015-11-04 kl. 15:46.
Citera
2015-11-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportabort
Men den muslimska befolkningen ökar ju rätt rejält, speciellt i Sverige. Den muslimska befolkningen ökar i princip i alla länder i Europa och en stor del av dessa är positiva till t ex Sharialagar. Storbritannien har en väldigt stor mängd med muslimer som är för Sharialagar och den där mängden ökar konstant. Om man kombinerar invandring med födelsetal i ekvationen så det ser det ju inte särskilt bra ut.

Tar du för givet att barnen som föds kommer stödja sharia lagarna? Jag menar inget tyder på att barnen som föds kommer bli galna fanatiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in