2015-11-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattvrak
Alla som rör sig mot europa är lyximmigranter, och de flesta vill inte anpassa sig till våra samhällen.

Tråkigt att du tycker så. Håller absolut inte med eftersom t ex när Saddam Hussein störtades i Irak så valde många som du då kallar "lyximmigranter" att flytta tillbaka till Irak i hopp om att det skulle bli bättre.

Gjorde bara en snabb sökning och fann detta:
http://en.alalam.ir/news/1754160

Om dom gör detta så frågar jag dig: Varför gör dom så om de är "lyximmigranter"
Citera
2015-11-04, 15:42
Medlem
sportaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjuletx
Tar du för givet att barnen som föds kommer stödja sharia lagarna? Jag menar inget tyder på att barnen som föds kommer bli galna fanatiker?
Nej, givetvis inte, men om deras föräldrar är extremister så är det väl rimligt att deras barn också blir extremister?
Citera
2015-11-04, 15:47
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Tråkigt att du tycker så. Håller absolut inte med eftersom t ex när Saddam Hussein störtades i Irak så valde många som du då kallar "lyximmigranter" att flytta tillbaka till Irak i hopp om att det skulle bli bättre.

Gjorde bara en snabb sökning och fann detta:
http://en.alalam.ir/news/1754160

Om dom gör detta så frågar jag dig: Varför gör dom så om de är "lyximmigranter"

Skrev om mitt inlägg till:

Alla som rör sig mot europa är lyximmigranter, mer eller mindre. Men att det flesta är lyximmigranter är inte vad jag vill framhäva, utan det jag vill framhäva den stora mängden av muslimska troende araber som väller in. De flesta vill inte anpassa sig till våra samhällen, och vad tror du händer den dag dom blir alldeles för många? Det kommer förmodligen se likadant ut som det gör i mellanöstern. Varför flyttar du inte dit redan nu? Det borde alla muslimälskare göra, tycker jag.
Citera
2015-11-04, 15:47
Medlem
De som kommer hit har ju i de flesta fall flytt undan islamister. Varför skulle de vilja skapa just det de flytt ifrån här i sina nya länder?
Citera
2015-11-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportabort
Nej, givetvis inte, men om deras föräldrar är extremister så är det väl rimligt att deras barn också blir extremister?

Vet inte psykologin bakom detta. Men visst har föräldrar ett stark inflytande på sina barn. Men det finns ju också fall då t ex barn som föds i starkt troende familjer t ex blir ateister.

Och samtidigt så kommer ju deras barn att gå i svenska skolor och umgås med andra barn som inte har samma tro, och det kanske leder till att dom får en egen uppfattning än deras föräldrar.

För mig känns det som att det finns så mycket som kan påverka barnen att dom väljer en annan bana.

Så jag kan inte ta för givet att bara för att en muslimsk kvinna får 4 barn betyder det att vi kommer ha 4 personen som kommer springa runt och kräva sharia lagar.
Citera
2015-11-04, 15:49
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
De som kommer hit har ju i de flesta fall flytt undan islamister. Varför skulle de vilja skapa just det de flytt ifrån här i sina nya länder?

Citat:
.

För att majoriteten av muslimska araber är religiösa, djupt troende, idioter. Även om dom flytt från extreminister, där extreminister själva låstsas fly bland dom då det är öppna gränser så inte bara lyximmigranter här inte, är dessa djupt religösa idioter. Mellanöstern ser ut som det gör för att folket där är djupt religiösa idioter. Dom bygger ju till och med sin politik på sin religion. För du tror väl inte att det endast är extreminister som stödjer sharialagar? Dom (majoriteten av araber) har blivit hjärntvättade, generationer efter generationer, att tro så djupt på en saga till den graden att det är en verklighet för dom. Det är vi som är lever i en saga som inte följer islam, enligt dom. De flesta muslimska araber som kommer hit vill inte anpassa sig till våra samhällen. Skrämmande är bara förnamnet.

Ger dom upp sin religion ser jag inte alls samma problem med alla som är här och kommer hit.

Observera att jag även tycker djupt troende kristna är idioter, djupt troende människor överhuvudtaget oavsett religion. Kolla hur det såg ut innan Kristendomen blev "rumsren". Inte så stor skillnad på klimatet som var här då, som det är i mellanöstern nu. Eller hur?

Balkan är en annan historia, majoriteten där nu är inte alls lika troende som i mellanöstern. Inte på långa vägar. Araber tycker ju till och med att albaner inte är riktiga muslimer, enligt dom är albanerna otrogna och därmed ska dö.
Senast redigerad av kattvrak 2015-11-04 kl. 16:40.
Citera
2015-11-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattvrak
Skrev om mitt inlägg till:

Alla som rör sig mot europa är lyximmigranter, mer eller mindre. Men att det flesta är lyximmigranter är inte vad jag vill framhäva, utan det jag vill framhäva den stora mängden av muslimska troende araber som väller in. De flesta vill inte anpassa sig till våra samhällen, och vad tror du händer den dag dom blir alldeles för många? Det kommer förmodligen se likadant ut som det gör i mellanöstern. Varför flyttar du inte dit redan nu? Det borde alla muslimälskare göra, tycker jag.

Du har allt för mycket fördomar om muslimer och om mig tycker jag. så känner inte att det är för givande att Diskutera mera med en person som ser på världen på ditt sätt.

Försten så svarade du inte på min länk
Citera
2015-11-04, 15:57
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Du har allt för mycket fördomar om muslimer och om mig tycker jag. så känner inte att det är för givande att Diskutera mera med en person som ser på världen på ditt sätt.

Försten så svarade du inte på min länk

800000, resten då?
Citera
2015-11-04, 15:57
Medlem
sportaborts avatar
Citat:
Vet inte psykologin bakom detta. Men visst har föräldrar ett stark inflytande på sina barn. Men det finns ju också fall då t ex barn som föds i starkt troende familjer t ex blir ateister.

Och samtidigt så kommer ju deras barn att gå i svenska skolor och umgås med andra barn som inte har samma tro, och det kanske leder till att dom får en egen uppfattning än deras föräldrar.

För mig känns det som att det finns så mycket som kan påverka barnen att dom väljer en annan bana.

Så jag kan inte ta för givet att bara för att en muslimsk kvinna får 4 barn betyder det att vi kommer ha 4 personen som kommer springa runt och kräva sharia lagar.
Det är klart att det inte är garanterat att barn blir exakt som deras föräldrar, men när det gäller Islam i synnerhet så är det inte den lättaste klubben att gå ut ur, till skillnad från kristendomen där det är ett fritt val att vara kristen eller ej så ska de som lämnar islam blir straffade till döden enligt koranen. Dessutom med den massiva invandringen så blir det fler och fler muslimer i Svenska skolor och när de når majoritet så tvivlar jag på att de flesta muslimerna skulle kämpa emot Sharialagstiftning även om inte alla är extremister.
Citera
2015-11-04, 16:01
Medlem
Citat:
Tar du för givet att barnen som föds kommer stödja sharia lagarna? Jag menar inget tyder på att barnen som föds kommer bli galna fanatiker?

Att inget tyder på det håller jag inte med om, då dom växer upp med föräldrar som kommer mata dom med en massa skit. Vi ser ju det tex det med alla kids som joinar ISIS. Med det sagt, jag har mycket större förtroende för alla dom andra generations invandrare som kommer hit. Den första generationen är helt fucked, har dålig utbildning, lär sig inte språket, är för påverkad av sitt förflutna.
Citera
2015-11-04, 16:44
Medlem
berenpxxs avatar
Ja, det ser mörkt ut för Europa.

Men vi kommer att kunna leva i någorlunda fred tillsammmans med muslimerna under en övergångsperiod, som kan sträcka sig över en generation tror jag, kanske längre.

Förutsatt att vi betalar den skatt (Jizya) som de kommer att kräva av oss, så snart de är i tillräcklig majoritet.

Qur'an (9:29) - "Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued."

From the Hadith:

Muslim (19:4294) - There are many places in the hadith where Muhammad tells his followers to demand the jizya of non-believers. Here he lays down the rule that it is to be extorted by force: "If they refuse to accept Islam, demand from them the Jizya. If they agree to pay, accept it from them and hold off your hands. If they refuse to pay the tax, seek Allah's help and fight them"

Så vad Koranen och Hadith här påbjuder är kristallklart.

Vi ska först uppmanas att konvertera till islam. Om vi vägrar, ska vi uppmanas att betala denna skatt, Jizya. Om vi vägrar att betala skatten, ska vi förgöras.

Men om vi betalar, så kommer vi i stort sett att lämnas i fred. (En svensk kvinna kommer naturligtvis att ha det mångdubbelt värre i ett muslimskt samhälle).

Det är svårt att hitta exempel på hur mycket denna Jizya kan uppgå till, men åtminstone i Raqqa i Syrien uppgick den till minst $1200 om året under 2014. Om detta avser US$, så rör det sig alltså om över 10 000 kr om året - och det i en fattig avkrok i Syrien.
Senast redigerad av berenpxx 2015-11-04 kl. 16:58.
Citera
2015-11-04, 16:46
Medlem
Orolig för Italien och det italienska folket. Främst pga deras anrika historia samt folk som mycket väl kan kan komma att försvinna i framtiden då det inte görs tillräckligt med barn därnere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in