2015-11-11, 22:55
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Felet är att den inte stödjer nya Apple TVn och den ser inte ut att göra det i framtiden heller.
Kan du utveckla resonemanget om framtiden?

Det är en av de appar man använder mest, och hur svårt ska det vara att öppna för? Vore riksdåligt om det inte hände. BT-keyboard funkar inte heller, så det måste fixas också. Kan inte tänka mig att de vill pusha så hårt på SIRI-remoten, och de har därför gjort det dåligt.

En app som är skönt användbar när man vill lämna meddelanden är Ekranotes - post its på tv:n. Oanvändbart som det är nu. "Såklart det kommer en fix" tänker man bara.

Tror mer på att TVOS än så länge är en bebis, det är flera saker som är SÄMRE (även om det ligger på tredjepartsutvecklare) vilket stöder min bebistes. Netflix t.ex. är snyggare, men inte bättre. Så, barnsjukdomar.
Citera
2015-11-11, 23:17
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Inte riktigt, bara nåt som jag läste att Jason Snell hade sagt nånstans (hans sida kanske, sixcolors.com?)

Personligen tycker det vore idiotiskt att inte uppdatera appen plus allt annat som har påpekats lie här och var. Men som du säger, det är bara en bebis än så länge och när TV OS har uppdaterats ytterligare kommer vi att se en helt annan typ av box än tidigare.
Citera
2015-11-11, 23:57
Medlem
Freddealfs avatar
Den verkar vara riktigt cool. Ska försöka införskaffa mig den i helgen. Såg på presentationen när de visade upp den, blev kär redan då!!
Citera
2015-11-12, 10:54
Moderator
BlueSwedes avatar
Bytte precis från Apple TV 3 till 4 och det ser ju ut att finnas potential för mycket kul framöver! :-)
Men, när jag förväntar mig att allt som funkar i 3:an också ska fungera i 4:an så är det inte riktigt så.

När jag försöker köra Airplay från min iPAd Air, så får jag ofta felmeddelande "Ett fel uppstod när innehållet laddades" på iPaden. Meddelandet kommer direkt när jag startar filmen. Det kommer alltså ofta, men inte alltid, någon enstaka gång funkar det.

- Jag använder Infuse på iPaden för att köra filmer.
- Jag upplever att det ibland fungerar ok, men när jag laddar ner textremsa, så kommer felet, och tar jag då bort texten, så fungerar det ofta igen, men inte alltid. (?)
- Jag har provat att starta om ALLT (ATV, iPad, Router...).
- Jag har provat att köra ATV trådat och WiFi och jag har via WiFi säkrat att allt går via 5GHz
- Jag har fipplat med inställningarna för Video i ATV
- Jag har (ännu) inte koll på om filtypen på filmen har betydelse.

Jag har sett problemet på ATV 3, men bara vid några enstaka tillfällen.

Någon som har nån idé?
Alternativ som "släng skiten" kan jag räkna ut själv, men det är inte aktuellt just nu. :-)
Citera
2015-11-12, 11:22
Medlem
Inte svar på din fråga men det verkar som Infuse kommer släppa en app till AppleTV4. Kan säkert bli riktigt bra!
Citera
2015-11-12, 11:34
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Bytte precis från Apple TV 3 till 4 och det ser ju ut att finnas potential för mycket kul framöver! :-)
Men, när jag förväntar mig att allt som funkar i 3:an också ska fungera i 4:an så är det inte riktigt så.

När jag försöker köra Airplay från min iPAd Air, så får jag ofta felmeddelande "Ett fel uppstod när innehållet laddades" på iPaden. Meddelandet kommer direkt när jag startar filmen. Det kommer alltså ofta, men inte alltid, någon enstaka gång funkar det.

- Jag använder Infuse på iPaden för att köra filmer.
- Jag upplever att det ibland fungerar ok, men när jag laddar ner textremsa, så kommer felet, och tar jag då bort texten, så fungerar det ofta igen, men inte alltid. (?)
- Jag har provat att starta om ALLT (ATV, iPad, Router...).
- Jag har provat att köra ATV trådat och WiFi och jag har via WiFi säkrat att allt går via 5GHz
- Jag har fipplat med inställningarna för Video i ATV
- Jag har (ännu) inte koll på om filtypen på filmen har betydelse.

Jag har sett problemet på ATV 3, men bara vid några enstaka tillfällen.

Någon som har nån idé?
Alternativ som "släng skiten" kan jag räkna ut själv, men det är inte aktuellt just nu. :-)

Citat:
Ursprungligen postat av esso_43
Inte svar på din fråga men det verkar som Infuse kommer släppa en app till AppleTV4. Kan säkert bli riktigt bra!
Vi ser fram mot Infuseappen, och hoppas det löser dina problem!

Info för andra om Infuse och Apple TV4:
http://firecore.com/blog/13548

Ska vara en free update för Infuse Pro-användare.
Citera
2015-11-12, 13:07
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Lite svar är det ju :-)
Jag köpte den med tanke på det som komma skall, även om jag inte förväntade mig att den skulle vara sämre är 3:an. Om jag inte får en lösning på detta, så kan jag köra parallellt tills det löser sig, det är, bortsett från en HDMI-kabel, inget extra bekymmer.

Jag tar tacksamt emot de tips jag kan få.
Citera
2015-11-12, 15:13
Medlem
AirVideoHD tycker jag också verkar intressant.

Har nog kört det mer än Infuse på Ipad/Iphone och streamat till AppleTV2. AirVideoHD finns också som en egen app för AppleTV4.

Kräver dock att man har en server någonstans.
Citera
2015-11-12, 16:50
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
AirVideoHD tycker jag också verkar intressant.

Har nog kört det mer än Infuse på Ipad/Iphone och streamat till AppleTV2. AirVideoHD finns också som en egen app för AppleTV4.

Kräver dock att man har en server någonstans.
Kika på PLEX, fullkomligt briljant! Men det kräver också att du har en server någonstans.

Versionen som ligger i ATV App Store nu är inte heller den riktigt perfekt ännu, på ATV3 är den däremot sjuuuukt grym när man fibblar lite och kapar Trailerappen
Har du inte jailbreakat din ATV2 och stoppat in PLEX?
Citera
2015-11-15, 07:57
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Kika på PLEX, fullkomligt briljant! Men det kräver också att du har en server någonstans.

Versionen som ligger i ATV App Store nu är inte heller den riktigt perfekt ännu, på ATV3 är den däremot sjuuuukt grym när man fibblar lite och kapar Trailerappen
Har du inte jailbreakat din ATV2 och stoppat in PLEX?
"Briljant"?
Det ser väldigt bra ut och det skulle kunna vara ett alternativ för mig, helt klart.... MEN, efter att ha tittat 5-7 minuter på något, så stoppar det.
Ett besök till PC:n där Plex server går (gick), så upptäcker jag att den stoppat. Omstart, så kan jag titta 5-7 minuter till.

Har googlat och provat alla tips jag hitttade, utan förbättring tyvärr. Jag har inget emot att "mecka" lite för att få igång saker och ting, men det finns gränser....
Citera
2015-11-15, 08:42
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
"Briljant"?
Det ser väldigt bra ut och det skulle kunna vara ett alternativ för mig, helt klart.... MEN, efter att ha tittat 5-7 minuter på något, så stoppar det.
Ett besök till PC:n där Plex server går (gick), så upptäcker jag att den stoppat. Omstart, så kan jag titta 5-7 minuter till.

Har googlat och provat alla tips jag hitttade, utan förbättring tyvärr. Jag har inget emot att "mecka" lite för att få igång saker och ting, men det finns gränser....
"Briljant" betyder ungerfär "jättebra" "lysande".

PLEX har ett par miljoner användare, samtliga tycker att featuren stopp efter 5-7 minuter är en av de bästa finesserna. Vad är det du inte gillar exakt?

Nä, skämt åsido så är ATV4 som tidigare diskuterats omfattande i tråden lite väl färsk. Och framförallt är nog utvecklarnas rush att vara först inte sådär toppen för deras egna produkter. Jag har inte orkat koppla in min nu när jag är hemma, kör på med min ATV3.

Haha, kan inte sluta småle när jag tänker på den fantastiska finessen i PLEX som du upptäckt med stopp efter 5-7 minuter som givetvis är inbyggt och något alla har
Citera
2015-11-15, 09:46
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
"Briljant" betyder ungerfär "jättebra" "lysande".

PLEX har ett par miljoner användare, samtliga tycker att featuren stopp efter 5-7 minuter är en av de bästa finesserna. Vad är det du inte gillar exakt?

Nä, skämt åsido så är ATV4 som tidigare diskuterats omfattande i tråden lite väl färsk. Och framförallt är nog utvecklarnas rush att vara först inte sådär toppen för deras egna produkter. Jag har inte orkat koppla in min nu när jag är hemma, kör på med min ATV3.

Haha, kan inte sluta småle när jag tänker på den fantastiska finessen i PLEX som du upptäckt med stopp efter 5-7 minuter som givetvis är inbyggt och något alla har
Jag passar på att hämta en kopp kaffe vid varje stopp, så sen somnar jag inte. :-)

Krasherna uppträder även om jag ser på filmer via iPaden... Men jag ska hänga i en stund till och försöka ta mig förbi hindret/finessen (:-) ). Plex verkar ju ha en rimligt bra support.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in