2016-08-05, 16:35
Medlem
Machbets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Jag har ljudet från ATV via HDMI till TVn och från TVn med optisk toslink till min DAC, Cambridge CXN. Fungerar utmärkt. Kan du inte koppla så?

Jo jag har testat det. Upplevde dock att ljudkvalitén blev sämre. Min Panasonic har några år på nacken så antar att den brister i ljuddelningen från hdmi till optisk.

Jag kör med min gamla ATV3 som ljudkälla istället. Funkar klockrent så länge inte ATV4 går i vila. Då måste man ändra i inställningarna igen.

Sen går man även miste om ljuden i menyerna och jag tror inte heller ljuden i spel funkar, men använder den bara till film, serier och musik ändå så jag är supernöjd!
Citera
2016-08-05, 16:52
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Jo jag har testat det. Upplevde dock att ljudkvalitén blev sämre. Min Panasonic har några år på nacken så antar att den brister i ljuddelningen från hdmi till optisk.

Jag kör med min gamla ATV3 som ljudkälla istället. Funkar klockrent så länge inte ATV4 går i vila. Då måste man ändra i inställningarna igen.

Sen går man även miste om ljuden i menyerna och jag tror inte heller ljuden i spel funkar, men använder den bara till film, serier och musik ändå så jag är supernöjd!

Ok. Du kan inte ställa in att AT4 aldrig går i vila då? Vet inte hur det är på den, har själv 30 eller 60 min på min.
Citera
2016-08-05, 17:31
Medlem
Machbets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Ok. Du kan inte ställa in att AT4 aldrig går i vila då? Vet inte hur det är på den, har själv 30 eller 60 min på min.

Jodå den går bara i vila när jag inte använder den kan tilläggas. Så inga problem hittills.
Citera
2016-09-14, 18:55
Medlem
ikkAAs avatar
Det står i uppdateringen att svenska skal vara tillgängligt med Siri.
Tyvärr verkar det inte funka för mig. Däremot funkar Siri på norska när jag ändrar språket till norska.

Är det någon här som fått det att fungera på svenska?
Citera
2016-09-14, 20:35
Medlem
Går det att gemföra apple tv 4 mot ps4 och xbox one, enligt en polare som är apple fanatiker tycker att det går att gemföra medan andra jag hört efter med tycker killen ska gå och undersöka sin hjärna för något stämmer inte tydligen. De säger apple tv 4 inte ens är 10% av de andra maskinerna

Vad säger ni här på fB...?
Citera
2016-09-14, 20:54
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Går det att gemföra apple tv 4 mot ps4 och xbox one, enligt en polare som är apple fanatiker tycker att det går att gemföra medan andra jag hört efter med tycker killen ska gå och undersöka sin hjärna för något stämmer inte tydligen. De säger apple tv 4 inte ens är 10% av de andra maskinerna

Vad säger ni här på fB...?

Beror ju på hur man jämför. Som ren spelkonsol klår PS4 och X1 naturligtvis en ATV4 hur lätt som helst. Dom är ju spelkonsoler i första hand. En ATV4 kanske kan jämföras med en PS2 eller PS3 som spelkonsol. När det gäller övriga funktioner är ju det svårt att jämföra också, ATV4 är tänkt att göra din TV smart och är anpassad för det ändamålet. Vad jag förstår (har ingen Xbox eller Playstation) så kan man använda appar på spelkonsolerna för att strömma från vissa mediaservrar, mm. Så om man primärt ska spela spel köper man ingen ATV. Och vill man ha en smidig och (föhållandevis) billig liten burk för mediatjänster i huvudsak och ett och annat spel då och då, så kanske man väljer en ATV.
Citera
2016-09-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkAA
Tyvärr verkar det inte funka för mig. Däremot funkar Siri på norska när jag ändrar språket till norska.

Fungerar utan några som helst problem för mig.
Citera
2016-09-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkAA

Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Fungerar utan några som helst problem för mig.

Verkar fungera alldeles utmärkt för mig med efter första försöket idag. Äntligen! Väldigt praktiskt.
Dock, tyvärr verkar inte universellt sök kommit till Sverige ännu. Om man t ex söker i appen "sök" så får du bara träffar i iTunes.
Citera
2016-09-24, 22:35
Medlem
fidelios avatar
Har haft ATV4 nu sen den kom.
Snart ett år på marknaden och när man går in på app store så möts man av en uppsjö av trams och skitappar.

Det enda vettiga är youtube, svtplay, tv4play, Infuse samt om man betalar för någon streamingtjänst.
Citera
2016-10-01, 16:13
Medlem
hksnismos avatar
Kommer man åt direkt och installera dom amerikanska apparna typ hulu, NHL gamecenter på en svensk Apple TV 4?
Citera
2016-10-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fidelio
Har haft ATV4 nu sen den kom.
Snart ett år på marknaden och när man går in på app store så möts man av en uppsjö av trams och skitappar.

Det enda vettiga är youtube, svtplay, tv4play, Infuse samt om man betalar för någon streamingtjänst.

Visserligen så beror det ju på ens eget perspektiv och vad man gillar, men jag kan bara hålla med om att det mest är skitappar. Har iofs inte testat netflix och youtube på atv4 för kör det på ps4 av gammal vana. Plex upplever jag snabbare på atv4 än ps4. Jag tycker inte det var värt pengarna, men de andra hemma tycker absolut att det var det.
Citera
2016-10-01, 16:25
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Kommer man åt direkt och installera dom amerikanska apparna typ hulu, NHL gamecenter på en svensk Apple TV 4?

Nej, dom amerikanska apparna är så att säga låsta till US appstore. Så för att kunna installera amerikanska appar måste du först skapa ett separat itunes-konto för US-delen.

Men sedan kan du enkelt växla mellan ditt svenska och ditt amerikanska konto i inställningar när du väl har lagt in dom i apple tv, ibland kan man dock behöva identifiera sig först med sitt lösenord, men inte varje gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in