2016-07-16, 13:06
Medlem
Ibiza80s avatar
Tack för all svar.

Ytterligare en fråga: Vilka argument finns för att satsa på Apple-TV 4 istället för 3? Kan det finnas en poäng i att nöja sig med 3:an? Vilken då, i så fall?
Citera
2016-07-16, 15:00
Medlem
Machbets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
HELA din ljudanläggning hänger på det? Hur menar du? Är den helt obrukbar om ljuden från ATV inte kommer via en fibertråd?

Jag hade samma situation, men plockade ljudet via HDMI-sladden i stället och märker ingen försämring alls.

Ja alltså ljudet körs genom min DAC (dacmagic) som tar in optisk. Så jag måste på något sätt filtrera ut HDMI-ljudet från den nya ATn till optiskt.

Hur löste du det menar du?
Citera
2016-07-16, 15:19
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Ja alltså ljudet körs genom min DAC (dacmagic) som tar in optisk. Så jag måste på något sätt filtrera ut HDMI-ljudet från den nya ATn till optiskt.

Hur löste du det menar du?
Min receiver (Pioneer VSX-921) har drösvis med ingångar, dessutom var ju redan HDMI-kabeln på plats för att överföra bilden.

Den enda jag behövde göra var att konfigurera om, så ljudet togs från HDMI i stället för från optisk ingång.
Senast redigerad av BlueSwede 2016-07-16 kl. 15:23.
Citera
2016-07-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Tack för all svar.

Ytterligare en fråga: Vilka argument finns för att satsa på Apple-TV 4 istället för 3? Kan det finnas en poäng i att nöja sig med 3:an? Vilken då, i så fall?

Om du absolut måste ha en optiskt utgång, annars absolut ingen
Citera
2016-07-16, 22:29
Medlem
Snabb fråga.

Applenörd som har en smart tv (android). Hur
Motivera att köpa apple tv ?
Citera
2016-07-16, 23:46
Medlem
Machbets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Min receiver (Pioneer VSX-921) har drösvis med ingångar, dessutom var ju redan HDMI-kabeln på plats för att överföra bilden.

Den enda jag behövde göra var att konfigurera om, så ljudet togs från HDMI i stället för från optisk ingång.

Ja då är det ju rena gatan för dig.
Jag driver mina högtalare med en Naim Nait 5i som är kopplad till en DacMagic. Känner inte för att punga ut i en nya förstärkare och inte heller en DAC som har HDMI som ingång då de kostar multum.

Har nu löst det med att ha kvar min gamla AT3, där jag delar ljudet vidare från min AT4 till min AT3 som skickar ljudet vidare på det gamla hederliga sättet. Märker ingen förlust i ljudkvalité, men det är ju sådär lagom omständigt att varje gång behöva ändra i ljudinställningarna.

Om någon har tips på en bra och fungerande HDMI-extraktor som splittar till optiskt.
Quota mig.

Tillsvidare kör jag vidare på min tillfälliga lösning.
Citera
2016-07-19, 17:34
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Snabb fråga.

Är man Applenörd så har man allt från Apple annars är man ingen nörd.
Citera
2016-07-19, 20:21
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Om du absolut måste ha en optiskt utgång, annars absolut ingen

C MORE-appen och HBO-appen finns väl inte till Apple Tv 3 heller?
Citera
2016-07-20, 15:08
Medlem
Ibiza80s avatar
Ytterligare en fråga från novisen. Jag vet att man kan använda iPhones tangentbord. Kan man använda något annat också?
Citera
2016-08-01, 22:41
Medlem
trickydicks avatar
Apple har släppte nyss sin nya remote app
http://www.macrumors.com/2016/08/01/...now-available/

Direktlänk
Citera
2016-08-02, 08:57
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Ja då är det ju rena gatan för dig.
Jag driver mina högtalare med en Naim Nait 5i som är kopplad till en DacMagic. Känner inte för att punga ut i en nya förstärkare och inte heller en DAC som har HDMI som ingång då de kostar multum.

Har nu löst det med att ha kvar min gamla AT3, där jag delar ljudet vidare från min AT4 till min AT3 som skickar ljudet vidare på det gamla hederliga sättet. Märker ingen förlust i ljudkvalité, men det är ju sådär lagom omständigt att varje gång behöva ändra i ljudinställningarna.

Om någon har tips på en bra och fungerande HDMI-extraktor som splittar till optiskt.
Quota mig.

Tillsvidare kör jag vidare på min tillfälliga lösning.

Jag har ljudet från ATV via HDMI till TVn och från TVn med optisk toslink till min DAC, Cambridge CXN. Fungerar utmärkt. Kan du inte koppla så?
Citera
2016-08-02, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Snabb fråga.

Jag har både ATV3 och en ATV4. Fördelarna med 4an är, tycker jag, snyggare gränssnitt, möjligheten att kunna organisera apparna i olika mappar. Sen AppStore är inte helt fel den heller. Finns bl.a. Playappar för exempelvis både danska och norska kanaler om man viill ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in