2018-10-27, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Ja det är helt CP så mkt reklam det är nu
Min Apple TV / kontrollen riktigt seg och konstig efter någon automatisk uppdatering
Är det samma för dig? Typ kontrollen reagerar antingen ingenting eller jättemkt
Ja Testade att köpa ny kontroll men den är fortfarande utvecklingsstöd

Har du testat att justera känsligheten för fjärren i inställningarna på ATV4?

Har du testat att starta om ATV4, eller återställa den?
Citera
2018-10-27, 08:57
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Ja det är helt CP så mkt reklam det är nu
Min Apple TV / kontrollen riktigt seg och konstig efter någon automatisk uppdatering
Är det samma för dig? Typ kontrollen reagerar antingen ingenting eller jättemkt
Ja Testade att köpa ny kontroll men den är fortfarande utvecklingsstöd

Likadant för mig med kontrollen. Hoppar antingen jättemycket eller inte alls.
Citera
2018-10-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Likadant för mig med kontrollen. Hoppar antingen jättemycket eller inte alls.

Har inte samma upplevelser med någon av mina två ATV, en 3 och en 4K.
Nog för att den lilla smidiga originalfärgen kan vara lite lynnig ibland, men för mig har det mest handlat om vanesaker, att lära sig hantera den och upptäcka alla kluriga möjligheter den faktiskt bjuder på och lära in dem.
Använder fjärren ofta, men har även appen i min iPhone och iPad som styr ATV, och med den så blir det ju jäkligt smidigt att skriva in söktext etc med t ex iPads tangentbord. I vissa fall har jag upplevt att det är mer lynnigt hoppande när man styr med appen än med fjärren. Men jag kör ju beta på både iOS och ATV så jag räknar ju int heller med absolut felfritt uppförande betor är just betor....

Prata in sökningar via fjärrens mic gör jag ytterst sällan, mest för att jag glömmer att funktionen finns.
Citera
2018-10-27, 12:18
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nog för att den lilla smidiga originalfärgen kan vara lite lynnig ibland, men för mig har det mest handlat om vanesaker, att lära sig hantera den och upptäcka alla kluriga möjligheter den faktiskt bjuder på och lära in dem.
Använder fjärren ofta, men har även appen i min iPhone och iPad som styr ATV, och med den så blir det ju jäkligt smidigt att skriva in söktext etc med t ex iPads tangentbord. I vissa fall har jag upplevt att det är mer lynnigt hoppande när man styr med appen än med fjärren. Men jag kör ju beta på både iOS och ATV så jag räknar ju int heller med absolut felfritt uppförande betor är just betor....

Prata in sökningar via fjärrens mic gör jag ytterst sällan, mest för att jag glömmer att funktionen finns.

Har inte heller det problem på någon av min två ATV4 OCH ATV4K kör bägge mina kontroller på alt fast funkar hur bra som helst.
Citera
2018-10-27, 12:52
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Jag har haft Apple TV i två år. Så jag är ganska säker på att jag kan använda fjärrkontrollen (som jag använder varje dag!).
Citera
2018-10-31, 18:02
Medlem
Jag är ny med AppleTV sedan 1 månad....

Hur man uppdaterar själva AppleTVn fixar jag, men hur uppdaterar jag apparna jag dragit ned till den? Sköter det sig själv eller? I så fall när gör den det? Sköts det när den är avstängd eller görs det i bakgrunden när den är påslagen? Kan man göra det manuellt? Får man någon slags indikation när det finns uppdateringar för appar/tvn?
Citera
2018-10-31, 18:29
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pondusmage
Jag är ny med AppleTV sedan 1 månad....

Hur man uppdaterar själva AppleTVn fixar jag, men hur uppdaterar jag apparna jag dragit ned till den? Sköter det sig själv eller? I så fall när gör den det? Sköts det när den är avstängd eller görs det i bakgrunden när den är påslagen? Kan man göra det manuellt? Får man någon slags indikation när det finns uppdateringar för appar/tvn?

Görs automatiskt. Du ser när de har uppdaterats genom en liten blå cirkel intill namnet på appen, precis som när du uppdaterar appar manuellt i iOS, om du råkar vara en användare av det systemet.
Citera
2018-10-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Görs automatiskt. Du ser när de har uppdaterats genom en liten blå cirkel intill namnet på appen, precis som när du uppdaterar appar manuellt i iOS, om du råkar vara en användare av det systemet.
Jag vet vad du menar då jag är long time user av iphone. Men än så länge har jag inte sett någon app med en blå plupp...

Har heller ej fått något meddelande om uppdatering etc....

Har dock uppdaterat själva OSt men det var först då jag manuellt gick in i inställningarna och sökte på uppdatera operativsystemet. Därför jag är lite frågande...

Hur vet man när det finns uppdateringar?
Citera
2018-11-02, 20:13
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pondusmage
Jag vet vad du menar då jag är long time user av iphone. Men än så länge har jag inte sett någon app med en blå plupp...

Har heller ej fått något meddelande om uppdatering etc....

Har dock uppdaterat själva OSt men det var först då jag manuellt gick in i inställningarna och sökte på uppdatera operativsystemet. Därför jag är lite frågande...

Hur vet man när det finns uppdateringar?
Som sagt, uppdateringarna sker automatiskt. Så inget att oroa dig för. Har du inte sett några blå pluppar har inga appar uppdaterats, det är inte svårare än så.
Citera
2018-11-06, 11:46
Medlem
KchefenLs avatar
blir helt galen, har en Atv4 som jag sumpat fjärrkontrollen till, köpt en ny nu, men den vill inte parkoppla, det står bara att man ska ha den närmare, jag har den så nära det går, men den kopplar inte.

dock så reagerar den på min att jag försöker parkoppla, så dom "pratar med varandra" lite, men inte tillräckligt. vad gör man?
Citera
2018-11-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
blir helt galen, har en Atv4 som jag sumpat fjärrkontrollen till, köpt en ny nu, men den vill inte parkoppla, det står bara att man ska ha den närmare, jag har den så nära det går, men den kopplar inte.

dock så reagerar den på min att jag försöker parkoppla, så dom "pratar med varandra" lite, men inte tillräckligt. vad gör man?

Vet inte om du kanske har en iPhone eller iPad, då kan du ladda ner en app och styra ATV med den.

https://support.apple.com/sv-se/HT201664

Annars kanske du hittar nåt matnyttigt i dessa länkar.

https://support.apple.com/sv-se/HT208492

https://support.apple.com/sv-se/HT203777
Citera
2018-11-06, 13:39
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Vet inte om du kanske har en iPhone eller iPad, då kan du ladda ner en app och styra ATV med den.

https://support.apple.com/sv-se/HT201664

Annars kanske du hittar nåt matnyttigt i dessa länkar.

https://support.apple.com/sv-se/HT208492

https://support.apple.com/sv-se/HT203777
tack för att du bryr dig, det går inte koppla upp sig mot nätet, vilket behövs för att få telefonen att funka som fjärr.. moment 22 här... har inte nätverkskabel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in