Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Givetvis är det dumt gjort även det. Jag fattar att alla spelare i varje match inte kan spela på sina favoritpositioner eller där de är som bäst men i detta fall fanns alla förutsättningar för att låta spelarna spela på sina bästa platser.
Sen ska man väl inte sitta och klaga för mycket. Vi har ju gjort en rätt bra sommar nu, till skillnad från tidigare år då detta brukar vara vår sämsta period, när vi ska försöka växla EL-spel med allsvenskan.
Så man får väl vara positiv, 3p mot J-Södra var det ändå som spelade någon roll. Och Rieks verkar ju inte alltför sliten, även om det såklart är svårt att avgöra.
jag tycker personligen inte att Sköld borde spelat, då jag utgår från att han är längre ifrån matchform än Paka, men åtminstone borde ju Paka och Rieks spelat på omvända positioner i den matchen.
Nåväl, nu är det hype inför HJK.
2-0 vinst eller något där hade ju varit kanon, gett oss ett bra utgångsläge för avancemang samt möjlighet att vila någon spelare eventuellt, beroende på hur HJK ser ut förstås. Dålig koll på HJK, de kanske spöar skiten ur oss med 3-0, drömlottning som detta var.