2016-04-11, 10:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Varför gör han det? Född och uppväxt i Eskilstuna väl?

Jag har ingen aning varför. Sådana här saker är väl inte alltid logiska.

Gammal artikel, men...
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/debut-i-arsenal--men-larsson-drommer-ocksa-om-blavitt/
2016-04-11, 10:19
Avslutad
Citat:
Han skulle antagligen vara en av de absolut bästa spelarna i ligan. Har du sett något övergångsrykte?

Vet inte var det kommer ifrån men snackas om att han kan gå till Bajen om Sunderland åker ur, då han har klausul.
2016-04-11, 10:31
Medlem
Citat:
Han skulle antagligen vara en av de absolut bästa spelarna i ligan. Har du sett något övergångsrykte?

"Bondesupportrar" är inget nytt fenomen och Göteborg prenumererade på sm-guld när han var i den åldern då folk fastnar vid ett visst lag. Det finns en jäkla massa 80-talister som håller på blåvitt runt om i landet av den enkla anledningen att de var svensk fotbolls dominanter när man skulle "välja" lag.
2016-04-11, 10:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vet inte var det kommer ifrån men snackas om att han kan gå till Bajen om Sunderland åker ur, då han har klausul.

Den bomben tycker jag ni kan vara utan! Det vore en ruskigt stark värvning om han kom till er.
2016-04-11, 11:09
Medlem
Citat:

Sebastian Larssons släkt är från västkusten, hans morfar etc bor där, och han köpte för ett antal år sedan även en tomt i det området, som jag antar att han skall bebygga så småningom.
2016-04-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sebastian Larssons släkt är från västkusten, hans morfar etc bor där, och han köpte för ett antal år sedan även en tomt i det området, som jag antar att han skall bebygga så småningom.
Kan ju lika gärna vara för ett sommarställe. Ingen vettig människa vill väl bosätta sig där permanent?
2016-04-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Kan ju lika gärna vara för ett sommarställe. Ingen vettig människa vill väl bosätta sig där permanent?

hehe, de få som finns är ganska vettiga, men ja, det bor inte många människor i området permanent, nästan uteslutande sommarställen, så det är det absolut, menar bara att det kanske har påverkat lite, det är fint på sommaren, och rätt öde på vintern, förutom de som väljer att fira jul på landet.

En vecka per år fixar jag att vara där, sedan klättrar jag lite på väggarna.
2016-04-11, 11:17
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Blåvitt har fans över hela landet precis som 08-klubbarna.
2016-04-11, 11:59
Medlem
Keldons avatar
Citat:

Samma som med Engvall väl? Fast Öland då.
2016-04-11, 12:03
Medlem
bagarn29s avatar
Sebbe är inte ner än 30 år, är det inte lite tidigt att vända hem till Sverige. Han borde kunna tjäna en bra slant i t.ex Danmark, Holland eller kanske Schweiz.

En annan sak är de lite äldre grabbarnas kroppar som ska slitas på plastgräs under försäsongen och i Bajens fall spela 23 liga matcher på det underlaget. Håller kropparna för detta?
2016-04-11, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sebbe är inte ner än 30 år, är det inte lite tidigt att vända hem till Sverige. Han borde kunna tjäna en bra slant i t.ex Danmark, Holland eller kanske Schweiz.
Rosenberg var 32, Safari 31, Bengtsson 29, och Sebastian Larsson skulle vara 31.
2016-04-11, 17:08
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det finns en jäkla massa 80-talister som håller på blåvitt runt om i landet av den enkla anledningen att de var svensk fotbolls dominanter när man skulle "välja" lag.
Fast en sån koppling kan inte vara särskilt avgörande om man skall välja lag att spela för. Visst han kanske "hejar" på Göteborg om han tvingas välja något, men väger ju betydligt mycket tyngre om man t.ex. har spelat ungdomsfotboll där eller rent av haft säsongskort eller liknande som yngre. Även fast jag inte tror att det heller påverkar så jättemycket när det väl kommer till kritan för professionella spelare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in