2016-02-27, 19:10
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast ekonomisk förbättring är ju i princip kört nu och om han vill till nån ny kultur så är det inte så mycket mer än USA kvar. Han får helt enkelt sikta in sig på det som är möjligt, och en annan klubb i allsvenskan tror jag inte på, då ser jag inte så många fler rimliga alternativ än USA och Norge.
Dorsin i Norge tjänar väl riktigt bra med pengar? Men kanske är lägre nu.
USA betalar väl knappast ut bra löner till mediokra spelare, de får in namn som Pirlo, Gerrard, Lampard m.fl. och visst de tjänar riktigt bra men resterande tjänar väl inte så bra, Henry hade väl 50 Mkr+ per år och hade medspelare med under 600 tkr per år.

Nädu Goitom kryp till korset och avsluta karriären i Giffarna i norr!
2016-02-27, 19:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är det för snubbe, jag aldrig hört talas om honom. Har han fler allsvenska spelare i sitt stall?
Utöver att han är Goitoms agent vet jag ingenting om honom, som snillet_1 nämner är det antagligen hans agent från tiden i Spanien så det är väldigt tveksamt att han har fler allsvenska spelare i sitt stall.
Citat:
Fast ekonomisk förbättring är ju i princip kört nu och om han vill till nån ny kultur så är det inte så mycket mer än USA kvar. Han får helt enkelt sikta in sig på det som är möjligt, och en annan klubb i allsvenskan tror jag inte på, då ser jag inte så många fler rimliga alternativ än USA och Norge.
Beror ju såklart på Henoks egna desperation som trots allt inte verkar va skyhög då han nekat klubbar från Dubai och Kina (enligt egen utsago dårå) för ett tag sen.

Oavsett vad som nu händer med honom lär det säkert bli ett stort nedköp i jämförelse med vad AIK erbjöd.
2016-02-27, 22:32
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Verkar vara ett arv från tiden i Spanien. Verkar vara colombian. Verkar ha jobbat med Teofilo Gutierrez också. Verkar heta Pachon, inte Panchon.

Hade Goitom haft, säg, Mörk istället så är jag helt säker på att han hade haft en klubb idag. Vad är det här för skojare egentligen? Inte mycket som framkommer på Google, alltså.

Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men Goitom hade nog gynnats av att ha Cetinkaya som agent i nuläget.
2016-02-27, 23:09
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
USA betalar väl knappast ut bra löner till mediokra spelare, de får in namn som Pirlo, Gerrard, Lampard m.fl. och visst de tjänar riktigt bra men resterande tjänar väl inte så bra, Henry hade väl 50 Mkr+ per år och hade medspelare med under 600 tkr per år.

Igboananike drog in 900k USD förra året så nog går det tjäna bra även som medelmåtta. Gäller dock att agenten lyckas blåsa klubbägaren på något sätt.
2016-02-28, 00:19
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Dorsin var norska ligans bäst betalda spelare för ett par år sedan. Tror han drog in närmare 4-5 miljoner per år. Vet inte om han är det idag dock.
2016-02-28, 00:43
Medlem
OleYellers avatar
Vore kul att veta exakt vad som är grejen med Goitom.

Jag tippar på att han verkligen ogillar Alms filosofi och möjligen personlighet men att han är proffsig nog att inte härja om det i media. Sen lär det ha kommit ett saftigt erbjudande från Kina som han tolkade som ett stadigt intresse men som egentligen bara var en nyckfull ägares infall och nu bryr sig ingen längre om Goitom.. Ska bli kul att se var han kan hamna. Jag tippar på ny kultur i Schweiz.
2016-02-28, 11:32
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Igboananike drog in 900k USD förra året så nog går det tjäna bra även som medelmåtta. Gäller dock att agenten lyckas blåsa klubbägaren på något sätt.
Igboananike är dock DP, är du inte det kan du inte förvänta dig en så mycket bättre lön än Sverige. MLS-klubbarna drar sig mer och mer för att låta DP-platserna tas upp av andra än storstjärnor.
2016-02-28, 12:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Nja, Danmark snarare där han kan spela på experttskatt några år...Pengarna i Norge är inte större än i Sverige längre. USA kan han glömma tror jag..om han inte bara vill ha ett äventyr utan mycket betalt. Pengarna är inte så stora där heller jmf med Sverige..bortsett från dom få stora stjärnor som klubbarna får köpa in. Goitom hör inte dit.
Senast redigerad av Steff83 2016-02-28 kl. 12:36.
2016-02-28, 12:41
Medlem
Den där 3 månaders säsongen i Indien då?
Kan inte det vara möjlig destination för goitiom ? Bojan var väl där förra året så kontakter finns ju.
2016-02-28, 13:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja, Danmark snarare där han kan spela på experttskatt några år...Pengarna i Norge är inte större än i Sverige längre. USA kan han glömma tror jag..om han inte bara vill ha ett äventyr utan mycket betalt. Pengarna är inte så stora där heller jmf med Sverige..bortsett från dom få stora stjärnor som klubbarna får köpa in. Goitom hör inte dit.
Danmark är väl stängt?
USA för "äventyret", Norge för att bara köra vidare som förut. Ingenstans för pengarna. Det var det jag menade. Alternativen är som sagt få nu.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av purplepurple1122
Den där 3 månaders säsongen i Indien då?
Kan inte det vara möjlig destination för goitiom ? Bojan var väl där förra året så kontakter finns ju.
Finns den kvar?
2016-02-28, 13:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Danmark är väl stängt?
USA för "äventyret", Norge för att bara köra vidare som förut. Ingenstans för pengarna. Det var det jag menade. Alternativen är som sagt få nu.

EDIT:

Finns den kvar?
Jo..Det stämmer. Men är inte han kontaktlös? Då kan man väl få undantag att bli värvad?

Ja..Indien skulle ju kunna vara något.
Senast redigerad av Steff83 2016-02-28 kl. 13:57.
2016-02-28, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Igboananike är dock DP, är du inte det kan du inte förvänta dig en så mycket bättre lön än Sverige. MLS-klubbarna drar sig mer och mer för att låta DP-platserna tas upp av andra än storstjärnor.
Hur mycket får icke DP tjäna som mest? Izhisaki hade väl typ 1.5 mille per år och tror han har mer i AIK nu faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in