Citat:
Ursprungligen postat av
A.Iverson
Kastar ut en fråga. Kanske finns någon som är mer kunnig än mej på datamaskiner.
Jag behöver snart en ny stationär maskin (bara burken). Den ska prio klara CAD, musikproduktioner, bildhantering överlag och vara snabb som fan. Minst tre monitorer. Har nåt skräp från 2008 som behövs bytas ut.
Vad ska man ha?
Det beror på hur avancerad bildhanteringen ska vara men så länge du köper en PC med ett ok grafikort , t.ex senare modeller från nvidia duger det gott för de mesta (se till att den har tillräckligt många och rätt utgångar för dina skärmar alt köp adapters). ett dedikerat ljudkort och jag skulle nog köpa en intel processor, I3 eller bättre. Allt inom den budget du har såklart. Snåla inte med raminnet, kör på 8 gb eller mer.
Om du är lite mer specifik är det lätt att vara konkret men ovanstående är en bra grund sen justera beroende på budget , finns många sidor som jämnför pris prestanda för processorer och grafikort.
Bara du inte köper ett dyrt grafikort >3000kr och en billig <1200kr processor. Då får du inte ut allt av GFX kortet, Om det bara är för grafer och sådant tror jag inte du behöver senaste modellen av nvidia direkt

.
Tradingen: US500 har ett stöd vid 2149,7. 2147 är nästa stöd efter det. Kan bli fint att långa härifrån men skulle vilja se en bekräfteöse på att vi inte ska ner mer först. kanske bäst att vänta till öppningen med position.