Citat:
Ursprungligen postat av
VLCD
Nästa stöd 10275. Det håller nog. Lr? Dum som jag är så tror jag fortf på test av 10800 denna veckan. Spx håller emot. Annonserar de stöd t bankerna blir det rally.
Tyvärr har jag dålig koll på DAX, försöker fokusera på det jag handlar för att få bort noise.
Stödet är för OMX och enligt mig är(var?) det major trendlinje. Sen ska man dessutom va med på att vi hade en ascending wedge som OMX bröt ner ur för några veckor sen och det gäller fortfarande att det är negativt. Så lägger man ihop den wedgen och den här trendlinjen som nu brast idag, så är det illa. Citerar en note jag gjort till mig själv gällande just detta; "brister stöd i 1h så finns det mer att hämta" Dock är det ju lite rörigt detta med stödlinjer, går ju att rita dem lite överallt..
Ja precis som du säger så är det väl ev. stöd till bankerna som är på kartan just nu, och all eyes on Mario imorgon känner jag, kommer bli häftiga rörelser när han öppnat munnen.
EDIT: Graf på OMX dagliga, säger inte mycket om framtiden, snarare vad som hänt innan. Möjligt motstånd där nedre trendlinjen för RSI kommer in, men det är vagt.. ->
https://pbs.twimg.com/media/CtWktDuWcAAnCE4.jpg:large