2016-12-29, 10:12
Medlem
julepumlans avatar
Vad tror ni om ett slut rally för både dax och omxs30 så dom slutar på en ca 7-8% upp iår?
Fanns det något fundamenta som gjorde att usa gick ner sig igår? Nä inte direkt så nergången känns omotiverad.

Dax verkar orka 11440 och omx 1520. Kan bli intressant antingen idag eller imorgon (eller så inte)
2016-12-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Vad tror ni om ett slut rally för både dax och omxs30 så dom slutar på en ca 7-8% upp iår?
Fanns det något fundamenta som gjorde att usa gick ner sig igår? Nä inte direkt så nergången känns omotiverad.

Dax verkar orka 11440 och omx 1520. Kan bli intressant antingen idag eller imorgon (eller så inte)

Känns väldigt svårt nu (som ofta..). Jag satt med korta DAX och OMX sedan igår, men satt tyvärr och sov i öppningen och fick inte sålt i tid. Har kvar korta DAX, men har egentligen ingen aning om det bara var en dipp för fortsatt uppgång fram till årsskiftet eller om vinsthemtagningarna för året fortsätter. Tror alltså nedgången är just vinstsäkring och realisera bra årsresultat. Tror även det kommer dippa rejält första dagarna 2017 på samma sätt som 2016, men det är mycket "tror" av alltihop. Kanske skall uttryckas "vilda gissningar" men tycker ju framförallt DAX skulle må bra av en rejälare dipp ner till 11100 eller något under.
2016-12-29, 10:30
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Japp jag gick precis upp och såg att mina korta hade gått hem om jag väntat lite till.

Mmm. Riktigt irriterande att den vägrade röra på sig när börsen var öppen.

Citat:
Väldigt osannolikt med nyårsrally för EU-börserna skulle jag säga. Bullsen har redan fått chansen att köpa upp börsen så mycket de orkar.

End of year rebalancing enligt Art Cashin.
http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000579437&play=1
2016-12-29, 10:32
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Känns väldigt svårt nu (som ofta..). Jag satt med korta DAX och OMX sedan igår, men satt tyvärr och sov i öppningen och fick inte sålt i tid. Har kvar korta DAX, men har egentligen ingen aning om det bara var en dipp för fortsatt uppgång fram till årsskiftet eller om vinsthemtagningarna för året fortsätter. Tror alltså nedgången är just vinstsäkring och realisera bra årsresultat. Tror även det kommer dippa rejält första dagarna 2017 på samma sätt som 2016, men det är mycket "tror" av alltihop. Kanske skall uttryckas "vilda gissningar" men tycker ju framförallt DAX skulle må bra av en rejälare dipp ner till 11100 eller något under.
Framtiden, svår att se den är..
Kan ju vara så att det plockades hem vinster under veckan och det är den lilla styrkeminskning vi sett.
Nja jag vet inte.. Så svårt meddåliga handelsvolymer att få en korrekt TA då vecka 52 inte är jämförbar med resten av året.
2016-12-29, 11:59
Medlem
julepumlans avatar
Dax nosar på 11450, kanske inte blir nedgång mot 11380ish.

OMX har i enlighet med resten av året varit en ända stor besvikelse, kronan är helt urvattnad tack vare steroid-Ingves som resulterat i att vi alltid är hälften så dåliga som resten av Europa.
Går dax upp 1% går vi upp 0.5%, går dax ner 1% går vi ner 2%.
Kanske dags att tvångspensionera gubbfan.

Givetvis sålde jag av guldet igår som nu gått starkt. Känns nu som att man skulle tagit ledigt den 23december.
2016-12-29, 12:03
Medlem
Grandesporross avatar
har fyllt på med korta nu och satt stoppen på 11487 . kommer inte göra mer trades tills den här är färdig. annars tar jag för mycket risk...

Euron är stark och ser ut att fortsätta upp borde ge lite skjuts så småningom.
2016-12-29, 14:31
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vioe
Det var ett exotiskt par, IG eller?

Japp, IG is the shit! De har nästan allt jag efterfrågar gällande forex, av de 12 par jag bevakar saknar jag endast minis för USD/CHF. Dock lär det inte blir mer AUD/CAD då min "edge" inte verkar lönsam sett till tidigare historik och rörelser, men låter denna ligga kvar då entry var helt ok.

Dagens nerställ i DAX ändrar om mycket enligt mig, dock har vi fortfarande inte fått en close under ema26 2h vilket jag vill se för att svagheten ska bekräftas. Det är väldigt nära dock, dansar just nu på den.

Rangen/boxen här på toppen håller emot -> https://pbs.twimg.com/media/C02KKW2WQAAHR67.jpg:large. Spanar just nu på en close över ema50 (15 min), annars är den motstånd. Tagit en kort DAX på 11450, SL 50p
2016-12-29, 14:50
Medlem
Grandesporross avatar
4 timmars i dax har stängt bra under MA och nu har vi avisat pivot som sammanfaller med EMA , MA på två timmars. Tror det är dags att avsluta året och börja det nya med ett nerställ.

Vecko pivot vid 1142 har agerat som en magnet men får vi momentum ner nu så kan jag boka hem en bra vinst får se var, men jag tror 11300 är rimligt till en början.
Senast redigerad av Grandesporros 2016-12-29 kl. 14:54.
2016-12-29, 14:50
Medlem
Någon som tradar med infront aktier ?
2016-12-29, 15:34
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
4 timmars i dax har stängt bra under MA och nu har vi avisat pivot som sammanfaller med EMA , MA på två timmars. Tror det är dags att avsluta året och börja det nya med ett nerställ.

Vecko pivot vid 1142 har agerat som en magnet men får vi momentum ner nu så kan jag boka hem en bra vinst får se var, men jag tror 11300 är rimligt till en början.
Ser bra ut nu då spx kickstartar daxen norrut. Hoppas bara den drar OMX med sig.

Jag tror inte alls vi ska ner nämnvärt.
2016-12-29, 16:09
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ser bra ut nu då spx kickstartar daxen norrut. Hoppas bara den drar OMX med sig.

Jag tror inte alls vi ska ner nämnvärt.
Tysken håller emot bra men SP500 ser ut att kunna droppa ytterligare 20 punkter till. Det kommer givetvis att sänka Dax tillslut om så är fallet.

lite uppbyggnad i oljelagren nu så är det igång förhoppningsvis
2016-12-29, 17:44
Medlem
slemmigsnigels avatar
Härlig spik i guldet!

Citat:
someone decided to buy $3.5 billion notional of the precious metal into the European close.
http://www.zerohedge.com/print/583311

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in