Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackImprover
Tack för input. Men hur gör man detta då? Förbjuda homosexualitet? Har fått för mig att man med "kärnfamilj" syftar på man och kvinna, men rätta mig om jag har fel. Är det detta då menar så ser jag inte riktigt hur det hänger samman? Borde man inte snarare förbjuda skilsmässa då? Eller är det det du menar?
Fast jag undrar om inte detta skulle resultera i många kände sig mer isolerade? Finns det någon korrelation mellan beroende och olika ursprung i klasser tänker du?
Själv hade jag nog inte känt mig mer sammanhörande med fler. Hade nog snarare känt mig isolerad eller oönskvärd av resterande grupper. Hade inte du det?
Sedan så måste jag faktiskt säga att jag skulle föredra ett beroende framför detta.
Hmm. Okej. Du har ett alldeles utmärkt tillfälle att förklara det nu. Själv tror jag inte att något är bra per automatik bara för att det är gammalt. Men jag tror att vi inte lärt oss handskas med den snabba tekniska utveckligen ännu. Och jag tror att storstadslivet ironiskt nog gör oss mer isolerade eftersom vi får så många intryck att bearbeta att vi inte får energi kvar åt nära och kära. Vad tänker du på mer specifikt?
Finns det ännu fler perspektiv?
Det är väldigt svårt att reparera skadan som kulturmarxismen orsakat.
Till och med på Julafton sänder SVT program som talar om att Julen är skitkultur och påhitt utan respekt för tittaren som kanske sitter med barnen framför TVn och försöker få lite julstämning. Samma sak med Lucia där SVT anser att det är deras uppgift att rasera traditionen.
Allt som håller samman familjen ska problematiseras och förlöjligas. Du ser det även i TV-serier och filmer där föräldrarna alltid står som stora hinder framför barnens utveckling till superhjältar eller vad det nu kan vara för skit som filmen eller serien handlar om.
Barnen får även lära sig att argumentera mot sina föräldrar istället för att vara tysta när mamman ber dem om det. Konflikter skapas medvetet där kvinnor får veta att deras intressen är värdelösa och att de borde vara mer som männen för att få uppskattning.
Barnen som växer upp förnekas normal samhörighet i sin bakgrund och de måste anta en skapad identitet som säljs till dem via massmedia. Mode och subkulturer blir deras ideal som formar dem och vidgar avståndet mellan dem och andra i samhället.
Föräldrar som vill påverka eller styra sina barns utveckling anklagas och utmålas till monster som inte stöder sina barn. Trots att skolan, politiker och artister utan problem kan säga att det är deras största mål att påverka människor genom deras arbete. En sådan artist hyllas som en hjälte i motsats till föräldern som utmålas till Satan trots att de vill precis samma sak.
Alltså kan föräldrarna i princip bara sitta och se på med ett leende oavsett vad barnet tar sig för och oavsett vem eller vilka som har gett dem alla sjuka ideer som de antagit som sina egna för att fylla upp tomrummet.
Samhället måste därför ge kärnfamiljen sitt fulla stöd så att föräldrarna kan styra in sina barn på den rätta vägen utan att barnen startar uppror och springer till polisen. Om inte föräldrarna får styra och påverka sina barn, varför ska då nerknarkade musikartister och genusexperter få göra det?
Du kan ju börja där.