2015-10-29, 15:05
Medlem
Betteroffalones avatar
Aldrig burit vapen i hela mitt liv, men lade precis en beställning på två knivar. Lite självbevarelsedrift har man väl.
Citera
2015-10-29, 16:39
Medlem
Sinraths avatar
Vart kan man köpa stark, men liten, pepparspray och övriga försvarsvapen utan att åka dit som en gris?

Hade lätt haft en engångs flaska innanför rocken om saker o ting ballar ur helt. Ta mig efter jag värjat mig må så ske. Bättre än vänta på vård längst bak i kön.
Citera
2015-10-29, 16:46
Medlem
Men polishelikoptrar(!) för att bevaka asylboenden finns det minsann pengar till!

Det blir ju bara mer och mer farsartat. Om jag någon gång tvingas ringa 112 ska jag komma ihåg att låtsas vara asylbarn från Afghanistan så att de kommer på direkten, eller över huvud taget.
Citera
2015-10-29, 17:08
Moderator
manamanahs avatar
Integration och invandring --> Politik - Inrikes
/Moderator
Citera
2015-10-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betteroffalone
Aldrig burit vapen i hela mitt liv, men lade precis en beställning på två knivar. Lite självbevarelsedrift har man väl.

Hur äter du middag?

Gafflar är också vapen.

Långa naglar också. För att inte tala om nycklar, fötter i skor, blickar, elaka ord, tar det slut någonstans? Allt är vapen egentligen.

Nu går det åt helvete med sans och samling. Beställa knivar? Herrejesus.
Citera
2015-10-29, 17:43
Medlem
När inte polisen skyddar oss så måste vi få rätt att göra det själva. Smarta pistoler är något som helt klart borde vara tillåtna. Det är vapen som bara ägaren kan använda och det ökar säkerheten och spårbarheten enormt mycket.

Jag tror oavsett vad politikerna anser så kommer folk i allt högre utsträckning att ta lagen i egna händer i takt med att polisen och välfärdssystemen avvecklas. Vi kommer att få se grindade bostadsområden och vi kommer att få se lokala skyddsgrupper växa fram i framtidens "Sverige".
Citera
2015-10-29, 18:02
Medlem
DIdes avatar
Det blir lite övertydligt när de går ut med att de mörkar vart boenden skall skapas och sedan punktbevakas med extra dyra medel SAMTIDIGT som de glatt bassunerar ut att från och med nu står svenska hem och medborgare utan polisiär hjälp eller bevakning..."ut och slå ihjäl svenskar, vi skyddar dem inte längre!"

Det är inte otydligt att de premierar tjuvar, våldsverkare och mördare bara de våldför sig på vita.
Det är rasism så det bara stänker hakkors runt löfven och romsons pk-elitistiska maktfullkomlighet.

Ruskigt...brrr...så det nästa slår över i humor.
Citera
2015-10-29, 18:04
Medlem
Sverige låg redan innan denna stora invandring ca 1,5 poliser per 1000 invånare än snittet i EU, tror fan att de inte klarar skydda befolkningen då de fyller på med folk
Citera
2015-10-29, 18:33
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Du har nog en poäng där..men ibland går dom nog hand i hand i solnedgången

– Förhållandet mellan journalister och politiker har varit allt annat än ömsesidigt. Det handlar om ett förhållande mellan härskare och tjänare.

Journalistkåren har hänsynslöst upprätthållit disciplinen bland politikerna. När en politiker bryter mot journalistkårens önskemål, så utdelar journalistkåren straff genom att skapa skandaler. Ofta handlar "skandalerna" om harmlösa bagateller.

Det finns politiker som har vågat invända mot journalistkårens politiska program. Ett exempel är när migrationsminister Tobias Billström började ifrågasätta kvantiteten invandrare. Tobias Billström fick möta journalistkårens vrede.
Citera
2015-10-29, 19:19
Medlem
kattvraks avatar
Dags att skaffa sig en pistol, antar jag.
Citera
2015-10-29, 19:28
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Jag är både arg och ledsen. Jag nästan ångrar jag skaffade barn. Jag är snudd på livrädd för vad som kommer att hända. Min ena dotter har redan blivit antastad av tre sk asylsökare..jag lever på marginalen samtidigt som jag ser invandrare går runt med iphone, ipad och fina kläder..jag är nära att ge upp varje dag. Nu kan Polisen inte längre garantera att jag och min familj kan känna oss trygga. Finns det något hopp för vår framtid?
Det du beskriver är en riktigt farlig utveckling. Att svenskar börjar att ge upp innebär så mycket mer problem än för dem själva. Det innebär i förlängningen även att man kan börja att tycka det är meningslöst att arbeta, betala skatt, bry sig om sina medmänniskor etc. Faktum är att jag börjar bli orolig för mina barns framtid också. Jag själv klarar mig förmodligen bra och är såpass gammal att jag hinner att dö innan det går helt åt helvete. Men inte trodde jag att jag skulle känna så här när jag skaffade barn en gång i tiden. Obehaglig och otäck känsla, faktiskt.
Citera
2015-10-29, 19:40
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ni som påstår att 87% har röstat för detta, vart i partiprogrammen, vallöften och i valkampanjerna talades det om det här? Under valperioden hade inte ens denna flyktingström startat.

– Massinvandringen har pågått länge, men problemen kring invandringen har effektivt tystats ner. Det är inte politikerna som är skyldiga till att ha dolt problemen kring invandring.

Citat:
Skärp till er och inse att även vi 87% har blivit rövknullade och totalt bedragna av våra folkvalda förvaltare av våra gemensamma intressen.

– Rikta din ilska mot journalistkåren istället för politikerna. Det är journalistkåren, snarare än politikerna, som har grundlurat allmänheten. Journalistkåren, tillsammans med lärarkåren, styr vilket faktaunderlag allmänheten har tillgång till. På så sätt har journalistkåren styrt väljarna och politikens inriktning.

Citat:
Jag har för övrigt skrivit det förut innan allt gick så här långt att de fan måste skärpa till sig och släppa stoltheten och hatet gentemot SD för precis all politik står stilla, då pga invandringsfrågan men nu pga invandringen i sig som nu sker och scenarier som då målades upp men avfärdades för att det kom från fel personer.

– Så länge journalistkåren besitter inflytande, så kommer Sverigedemokraterna att vara ganska maktlösa, även efter en valseger. Journalistkåren kommer att skapa så många skandaler att en sverigedemokratisk regering blir handlingsförlamad.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Och allvarligt talat är det väldigt många som varnat för den nu uppkomna situationen både på flashback och på andra ställen.

– Dessa röster har tystats ner, och förpassats till undanskymda vrår utanför rampljuset. För säkerhets skull har journalisterna även varnat för platser där oppositionella åsikter förekommer, med beteckningar som "näthat" och "hatsidor".

Citat:
Ursprungligen postat av Volkswille
Det är utan tvekan ni 87%-are som är orsaken till detta kaos och Sveriges kollaps.

– Nej. Rikta din ilska mot journalistkåren, istället för att angripa dom väljare som har fallit offer för journalisternas lögner!

Citat:
Ursprungligen postat av Volkswille
Varsågod, ät din skit nu. Ät.

– Jag protesterar mot din kommentar. Sluta att kritisera en individ som har vågat ta steget över till den stigmatiserade "rasistiska" sidan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in