Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-27, 23:03
  #1
Medlem
Dissociatives avatar
Hej!

Jag har ett gammalt Nintendo NES (8-Bit) och tänkte sätta mig och beställa lite spel till detta, när jag började fundera lite över det här med regionskoderna..

Jag vet att till mitt NES funkar alla spel som är märkta med SCN. Det är alltså Bergsala versionen jag har. Mitt är "chippat" så jag kan spela spel märkta med andra koder (vet inte vilka exakt, men har ett Amerikanskt spel som går lite i slowmotion eftersom det är fel kod. Det funkar med det går saktare)

Funkar spel märkta EUROPE REGION till mitt NES? Alltså utan att det går saktare eller så? Så att det funkar som vanligt?

Tack!
Citera
2015-10-27, 23:41
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
men har ett Amerikanskt spel som går lite i slowmotion eftersom det är fel kod. Det funkar med det går saktare)
Har med ntsc och pal att göra.
Citera
2015-10-28, 00:19
  #3
Medlem
Ja, alla PAL-B spel fungerar och så i korrekt hastighet. D.v.s. SCN, DAS, HOL, FRA och ESP.

PAL-A såsom UKV och ITA fungerar inte i regionslåst konsol men då du skriver att den är "chippad", vilket givetvis endast betyder att man klippt av ett ben till lockout-chipet, fungerar även dessa.

Dina ntsc spel (REV-A) fungerar men såklart i fel hastighet som du beskriver det då jänkarna kör i 60hz.
Citera
2015-10-28, 11:37
  #4
Medlem
Dissociatives avatar
Okej tack så mycket!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback