• 1
  • 2
2015-10-24, 21:26
Medlem
Pfaltzs avatar
Jag tnkte kicka igng en liten omrstning av vilka sjlvutnmnda PK-narcissister som orskat det kaos som Sverige befinner sig i. Vilka rknas egentligen till den "rttrogna" vi-som-vet-bst-maffia som skoningslst och diktatoriskt visar frakt fr allt och alla som har en avvikande uppfattning? Vilka r de som med en ryggradsreflex visar rasistkortet t de som i mnga fall vill fra en konstruktiv debatt? Vilka r de som ljuger och frfalskar fakta fr att pskina en verklighet som inte existerar? Vem har gjort Sverige till ett siktsmssigt DDR? Vilka r de verkliga hatarna i Sverige, de som nu styr vrt land mot ekonomisk och social undergng? Kort och gott, vem har gjort mest skada? Varfr r vi dr vi r?

Jag tnkte mig att ni freslr kandidater och motiverar varfr, sen r det upp till var och en att allt eftersom bygga en rankinglista dr de vrsta PK-svinplsarna toppar.

Sklart brjar jag med lite frslag (utan inbrdes ranking) fr att stimulera tankarna:

Henrik Arnstad, Maria Sveland, sa Linderborg, Niklas Orrenius, Fredrik Reinfeldt, Gustaf Fridolin, Peter Wolodarski (sklart), Gudrun Schyman, Anders Lindberg, Oisin Cantwell, Henrik Schyffert, Erik Ullenhag, Stefan Lfven, Lena Melin, Lisa Magnusson, Hanna Stjrne, Magnus Betnr, Kakan Hermansson, Mirijam Geyerhofer, Annie Lf, Mohamed Omar, Rossana Dinamarca, Melena Ernman, Karin Petterson, zz Njen, Fredrik Skavlan...

Som alla ser, s saknas SD-anhngare i listan. Det beror inte p att jag p ngot vis vill exkludera dem i omrstningen eller har preferenser t det hllet, absolut inte. Men de passar liksom inte in i PK-mallen. Den hr aktiviteten vill jag ska fokusera p de som systematiskt ljugit om tillstndet i landet ur ett PK-perspektiv. Men det r sklart fritt fram att fresl vem man vill, det r ju det yttrandefrihet handlar om
Citera
2015-10-24, 21:34
Medlem
Asgarvars avatar
Mest skada har Aksel Sandemose gjort i och med formuleringen av Jante-lagen. Den frstrde individualismen i skandinavien och frvekade svensken till att aldrig uttala sig rligt om det s frskonar han eller henne konflikter. Aksel Sandemose, hands down.
Citera
2015-10-24, 21:36
Medlem
Megasavantens avatar
Pascalidou har du glmt. Den dr som blivit pkommen med att plagiera artiklar och skriver om rasism stup i kvarten. Eller alla p Expo.
Citera
2015-10-24, 21:42
Medlem
Torasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Bengt Westerberg.

Var den frsta jag tnkte p. Han rev upp Luciabeslutet och var med och infrde standardtaktiken att brja gapa om rasism s fort ngon tycker annorlunda i invandringsfrgor.
Citera
2015-10-24, 21:48
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Mest skada har Aksel Sandemose gjort i och med formuleringen av Jante-lagen. Den frstrde individualismen i skandinavien och frvekade svensken till att aldrig uttala sig rligt om det s frskonar han eller henne konflikter. Aksel Sandemose, hands down.

Sandemose formulerade kanske den men det var knappast han som stiftade jantelagen, det har svensken gjort alldeles p egen hand djupt i den svenska folksjlen.
Citera
2015-10-24, 21:51
Medlem
harrowdownhills avatar
Anders Danielsson, generaldirektr Migrationsverket
"Nr jag trffar utlndska kolleger sger de att Sverige r ett udda land i asylfrgor", sade han. "Nej, sger jag d, det r ni som r udda. Ni alla."

Dan Eliasson, rikspolischefen som uttryckligen tagit stllning mot SD.

Jan Helin och Thomas Mattson har medverkat till att hetsa fram hatstmning mot oppositionella.
Citera
2015-10-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Jag tnkte kicka igng en liten omrstning av vilka sjlvutnmnda PK-narcissister som orskat det kaos som Sverige befinner sig i. Vilka rknas egentligen till den "rttrogna" vi-som-vet-bst-maffia som skoningslst och diktatoriskt visar frakt fr allt och alla som har en avvikande uppfattning? Vilka r de som med en ryggradsreflex visar rasistkortet t de som i mnga fall vill fra en konstruktiv debatt? Vilka r de som ljuger och frfalskar fakta fr att pskina en verklighet som inte existerar? Vem har gjort Sverige till ett siktsmssigt DDR? Vilka r de verkliga hatarna i Sverige, de som nu styr vrt land mot ekonomisk och social undergng? Kort och gott, vem har gjort mest skada? Varfr r vi dr vi r?

Jag tnkte mig att ni freslr kandidater och motiverar varfr, sen r det upp till var och en att allt eftersom bygga en rankinglista dr de vrsta PK-svinplsarna toppar.

Sklart brjar jag med lite frslag (utan inbrdes ranking) fr att stimulera tankarna:

Henrik Arnstad, Maria Sveland, sa Linderborg, Niklas Orrenius, Fredrik Reinfeldt, Gustaf Fridolin, Peter Wolodarski (sklart), Gudrun Schyman, Anders Lindberg, Oisin Cantwell, Henrik Schyffert, Erik Ullenhag, Stefan Lfven, Lena Melin, Lisa Magnusson, Hanna Stjrne, Magnus Betnr, Kakan Hermansson, Mirijam Geyerhofer, Annie Lf, Mohamed Omar, Rossana Dinamarca, Melena Ernman, Karin Petterson, zz Njen, Fredrik Skavlan...

Som alla ser, s saknas SD-anhngare i listan. Det beror inte p att jag p ngot vis vill exkludera dem i omrstningen eller har preferenser t det hllet, absolut inte. Men de passar liksom inte in i PK-mallen. Den hr aktiviteten vill jag ska fokusera p de som systematiskt ljugit om tillstndet i landet ur ett PK-perspektiv. Men det r sklart fritt fram att fresl vem man vill, det r ju det yttrandefrihet handlar om
r det mjligt att f till detta i en snyggare tabell?

Jag lgger till Per Svensson: https://sv.wikipedia.org/wiki/Per_Sv...8journalist%29

och Kent Persson: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kent_P..._%28moderat%29
Citera
2015-10-24, 22:12
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
Anders Danielsson, generaldirektr Migrationsverket
"Nr jag trffar utlndska kolleger sger de att Sverige r ett udda land i asylfrgor", sade han. "Nej, sger jag d, det r ni som r udda. Ni alla."
Fantastiskt citat. Det fr bli min nya signatur.

On-T: Frmst r det vl (vnster)journalisterna som skapat och verkat fr att upprtthlla siktskorridoren.
Citera
2015-10-24, 22:13
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Mohamed Omar

Nu har jag inte fljt allt Omar publicerat men hur hamnade han p den hr listan? Har ftt intrycket att han r genomtnkt och har integritet, tminstone nu framfr han initierad kritik av islamismen.
Enligt en flashbacktrd har han tagit stllning fr SDU (FB) Islamisten och antisionisten Mohamed Omar stdjer SDU och Jimmie kesson
Var han en PK-inkvisitor tidigare verkar han gjort en omvnding i klass med Paulus .
Citera
2015-10-24, 22:20
Medlem
Europes avatar
Det r vl bara att brja med att rkna upp alla som har suttit i de svenska regeringarna sedan 1994? Jag menar, med tanke p att det i frsta hand r de som har haft beslutsmakten ver att spendera tiotals miljarder skattekronor rligen p postmarxistisk teori och PK-propaganda, har infrt det inom all myndighetsutvning, har anvnt den som verktyg fr att tysta all kritik och missleda medborgarna kring den samhllsfrstrande politik de har drivit igenom, allt frn att rensa ut konkurrenter/hot mot den nmnda statsreligionen (t.ex. kunskapskapitalet och vetenskapligheten inom grund-, gymnasie- och hgskolan), till att legitimera landsfrrderiet med Muslimska brdraskapet?

Hur mycket Gran Greider n m sklla, morra och kissa p allting, s r det vl nd husse, som livnr och uppfostrar honom, som br huvudansvaret?
Senast redigerad av Europe 2015-10-24 kl. 22:24.
Citera
2015-10-24, 22:29
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.ester
Denna lista mste sparas!
Det hade kunnat bli ganska svettigt fr somliga om tjnstemannaansvaret (retroaktivt gllande) terinfrdes.

Tnker p t ex Migrationsverkets chef Anders Danielsson uttalande om att han mer eller mindre skiter i vad som hnder nu eftersom han nd ska g i pension snart. Att Reinfeldts "ppna era hjrtan"-tal kom den sista sommaren innan han lmnade M var ingen tillfllighet. Finns otaliga exempel p uttalanden som gjorts fr personlig vinnings skull (hyckleri) dr man gett blanka fan i dess konsekvenser fr folket.
Citera
2015-10-24, 22:32
Medlem
Mikeyjamess avatar
Zara Larsson! Hennes sjuka vrderingar lr hon ut till sina 300 000 fans. Och den som lrt Zara allt r Lady Dahmer.

Helt galna och borde sprras in.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in